Ik heb mezelf en Spirit de afgelopen dagen hard aan het werk gezet. Vandaag hadden we een onderlinge wedstrijd.
Wij rijden vanaf afgelopen zomer volgens de Antoine de Bodt methode. Daarom dat ik mijn handen af en toe wat hoger heb, en dan vooral mijn binnenhand. Maar soms heb ik mijn handen ook te hoog wanneer het niet hoeft.
Stelling vragen moet ik doen door mijn binnenteugel dus naar me toe te halen enplaats van opzij. Toen ik de foto's bekeek vond ik het er zelf wat grof uitzien als ik op bepaalde momenten stelling vraag. Ik merk wel dat hij de laatste paar dagen toch ietsje moeilijker buigt als dat hij normaal kan.
Hier ga ik dus nog mee aan de slag met mijn instructrice!
Spirit is een ruin van 6 jaar. We zitten op basisniveau want we zijn sinds ik begonnen ben met deze methode voornamelijk bezig geweest met rechtrichten.
Mijn verbeterpunten:
* Handen omlaag
*Benen naar beneden laten hangen
*Vooruit kijken
*Stillere benen
*Rechtop zitten
Wanneer Spirit helemaal recht is, pak ik hem soms wat op. Ik blijf toch altijd veel druk voelen tegen mijn handen aan. Pas wanneer we aan de halve ophouding gaan werken, wordt hij wat lichter in mijn handen. Natuurlijk heel logisch aangezien hij dan van achteren zakt en dus voor minder wordt. Maar toch is het nog niet helemaal zo soepel als ik het zou willen hebben.
De eerste foto's zijn van gister. Daarna komt het filmpje van de galop tijdens het inrijden voor mijn proefje. En het laatste filmpje is een stukje uit mijn proefje.
Mijn zweep gebruik ik op een wat andere manier dan gewoonlijk is
Dit doe ik om Spirit wat voorwaartser te krijgen en om gelijk reactie te krijgen op mijn been zonder hem aan te hoeven tikken. Want met een zwiepje in de lucht reageert hij beter.Foto's van in en uitstappen en stap tussendoor heb ik er niet tussen zitten.
1. Inrijden, rechtrichten met mijn zweep omhoog

2. Hier zie je dus mijn binnenhand wat omhoog. Mijn been kan beter.

3. Hier is Spirit helemaal recht met het gevolg dat hij nageeflijk wordt. Ik moet alleen wel recht voor me kijken.

4. Tussendoor ook even lekker hals laten strekken. Iets waar Spirit dol op is om te doen

5. Mijn handen mogen ietsje lager. Verder vind ik deze erg netjes

6.

7.

8. Hier zie je hoe erg hij aan het kauwen en likken is. De hele tijd door is hij aan het kauwen. Op sommige foto's is zijn mond dus open. Ik heb zijn mond niet dicht gesnoerd met een sprerriem, dus dan zie je dit

9. Ik meot wat meer naar achter zitten.

10. Netjes!

11.

12. Mijn binnenhand weer hoog hier. Mooi achterbeen.

13. Meer naar achter zitten

14. Filmpje van galop.
http://www.youtube.com/watch?v=ZIrSN3GrVic
15. Filmpje van stukje uit mijn proef
http://www.youtube.com/watch?v=yuTYbSRxvEI
Tips zijn welkom, mits onderbouwd

]