' t Is Deus Z @ L1 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

' t Is Deus Z @ L1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 19:54

Vandaag hadden we ons debuut in L1.

Foto's: Helliepel :-)

Deus is een bijna 8jarige ruin. Ik heb hem al 7.5jaar. Tot voor kort hadden we vaak moeilijkheden en twijfel.
Deus is vrij flegmatiek, ik kreeg hem maar niet vooruit.
Dankzij consequent trainen én les is dit een stuk beter geworden. Hij wil ook véél meer meewerken.

Met mezelf heb ik wel nog enkele problemen:
Ik zit vreselijk, hang achterover, met rugpijn tot gevolg. Ik ga mijn zadel ook verkopen, ik zit er na een dik jaar nog steeds niet fijn op...
Mijn handen hou ik te hoog en/of te streng.
Ook mijn benen gaan niet helemaal hoe ik zou willen: als ik been geef, verleg ik mn been teveel naar achter.
En tenslotte mag ik ook wel wat meer naar voor kijken ;-)

Toch heel tevreden over Deus. Ik had ten eerste nooit gedacht dat hij ooit zo mee zou werken als nu.

We werden 3e. Op 4punten van de winnaar, en 1punt van de tweede. Dit had ik niet verwacht, dus heel erg blij :-)

Mijn ezeltje 8)

Afbeelding

Inrijden, nieuwste fout is dat ik mijn handen vaak te hoog begin te houden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenhand niet weggeven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet naar beneden kijken
Afbeelding

Voorbeeld van hangen :(
Afbeelding

Binnenteugel te streng
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Handen...
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Alizeetje op 22-05-11 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Irmy

Re: ' t Is Deus Z @ L1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:56

Wat een mooi paard! Ik vind dat het er heel goed uit ziet, je zit erg netjes. :)
Tips geef je zelf al.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:56

Wat voor zadel heb je erop liggen?
Heb het idee dat het kantelt waardoor jij nog minder fijn kan zitten.

Let op dat je handen naast elkaar blijven nu zet je er vaak 1 opzij waardoor je scheef gaat zitten.
Voor de rest keurige plaatjes, je hebt je paard aangenaam aan het lopen!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 19:58

Ik heb een Kieffer Athen Olympique. Maar ik slaag er niet in goed op te zitten. Zadelmaker is al enkele keren geweest. En idd, het kantel gevoel heb ik ook.

Klopt! Ik ga inderdaad ook vaak scheef hangen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:00

Laat anders je zadelmaker eens komen met diverse zadels zodat je kan uitproberen van jij en je paard fijn vinden!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:04

Bedankt voor de tip... Hebben we gedaan met dit zadel :-) Maar is duidelijk geen garantie. Maar we gaan dus opnieuw op zoek...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:08

Je moet er direct fijn opzitten, niet aan laten praten dat dat even moet wennen ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:31

Vind het er goed uitzien. Mag er soms wat meer met t neusje uit :j.

Wat waren je punten?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:36

Oh, ik had 188 punten, en daarmee een 3e plek. Op 4 puntjes van nummer 1 en 1 punt van nummer 2 :-)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:36

Ik denk eigenlijk dat je houding voor ongeveer 70% door je zadel komt. Je kan je benen er niet in kwijt, maar je kunt er ook niet in zitten, je benen hangen veels te lang, maar korter zou voor je zadel niet kloppen. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als je een beter zadel hebt. Zou vooral eens naar een ander merk kijken... Even iets helemaal anders.

Pas op dat je paard niet op de voorhand valt, maar ik lees dat je al aan het flegmatieke werkt, dus dan wordt dat ook automatisch meegenomen :)
Succes met je zoektocht en rij in die tussentijd lekker door ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:39

Het eerste wat mij opviel was ook je zadel. Volgens mij ligt ie voor geen meter op je paard (sorry) en jij kan er duidelijk niet goed in zitten. Denk als je dat verandert, het al vele malen beter wordt.

Verder denk ik ook dat je vrij klein bent voor dit dier, waardoor jij 10x zo hard moet werken om je paard goed voor mekaar te krijgen. Maar met goede instructie moet dat vast goed komen. Het eerste begin is er wel, maar t is nog erg op de voorhand, hij komt vaak te diep en het oogt vrij mat. Met veel tempowisselinge en veel zijgangen meenemen krijg je hem scherp en losser.

Succes! En nog gefeliciteerd met je prijs!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:45

Op mijn paard ligt hij nu wel goed vind ik. Misschien iets teveel naar voor; Vooral ik heb er problemen mee.

Ik moet inderdaad erg hard werken, ik probeer nu af te leren om zelf té veel te doen, en hem meer aan het werk te krijgen. Maar we zijn er nog lang niet. Tempowisselingen en zijgangen is idd onze focus nu.
Op korter tijd is dit toch al een heel stuk beter geworden, veel fijner om rijden. Hopelijk kunnen we dit verder zetten. Bedankt voor de tips!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:47

Idd, het zadel viel mij ook meteen op dat dat niet bij jullie past. Voor je paard is het misschien nog wel ok, maar ik heb het idee dat het zadel te groot en te lang is voor jou!

Vind het wel knap hoe je zo'n groot paard bij elkaar rijdt!!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:57

Kan me voorstellen dat je op die manier rugpijn krijgt ja.
Vind het plaatje er wel mooi uitzien, en de tips geef je verder zelf al.
Hoop dat het snel beter gaat als je een ander zadel hebt.

aahhp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:24

Ziet er erg netjes uit! leuke combinatie ook :) probeer je handen alleen niet zo ver van elkaar te houden en je binnenhand niet over de manenkam naar buiten te brengen.. verder ziet het er heel leuk uit! :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:27

Heb t idee dat je in de wendingen vrij veel je binnenhand nodig hebt. Probeer te oefenen met het rijden van een wending, puur op je zit, binnenbeen en buitenteugel. De buitenteugel steek je nu vaak weg, zoals je zelf ook al zei..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:32

het 1ste wat ik dacht: oei het zadel....ik lees het topic door en zie dat ik niet de enige ben.
het is erg moeilijk om een goed en passend zadel te vinden. dit zadel past niet bij jou, je houding en zit worden negatief beïnvloed door dit zadel. zelf heb ik ook lang moeten zoeken naar een geschikt zadel voor mij. uiteindelijk heb ik een goed passend zadel gevonden wat ook mijn houding en zit positief beïnvloed. ben nu erg wijs met mijn anky dressuurzadel!
verder vind ik het er goed uit zien. leuk paard!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:10

Alizeetje schreef:
Op mijn paard ligt hij nu wel goed vind ik. Misschien iets teveel naar voor; Vooral ik heb er problemen mee.

Zo op de foto's lijkt ie ook niet goed op je paard te liggen. Hij ligt namelijk erg voorover en dat hoort niet. En daardoor zit je jij nog mindr lekker volgens mij.

Pien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:15

ziet er netjes uit, mooie combinatie!
je gevraagde tips geef je eigenlijk zelf al aan, succes daarmee je bent goed op weg!

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:27

Ziet er goed uit, ik ben zelf meer op het mennen gericht dus tips laat ik aan hun over. ookal zei je zelf ook al een aantal dingen.
Heb je nou een mega paard onder je kont of draagt het paard een kleine vrouw op zijn rug?

aahhp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:33

wat voor een zadel heb je eigenlijk als ik vragen mag?
zie zo op je paard het zadel niet echt storend liggen? heb alleen het idee dat het zadel voor jou veel te groot is..

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 19:48

Het is een kieffer Athene olympique. Maat 1 dus 17-17,5 inch.

Paard schatten we rond de 1.70-1.72? hij heeft schrik van de meetlat ;-) ik ben zo 1.67m. Hij is wel vrij breed.

Bedankt voor de tips!

Lovely1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:21

Ziet er goed uit! Probeer wat minder met een holle rug te rijden, en niet achterover hangen!

Succes!

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:10

Erg leuk paard! Comentaar geef je zelf al of is door andere mensen gegeven dus sluit me daar bij aan :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:07

Tip: Misschien de beugels wat korter? Of een ander zadel, want het lijkt niet goed te passen.

Verder ziet het er allemaal goed uit en wat een lekker paardje heb je zeg!:)

Ps. haasje bij je paardje doen zonder dat het paardje dat weet.... wat ben jij gemeen zeg! :Y)