leuk dat je even komt kijken!Even een kort paspoortje van Caruso:
Naam: Exclusief Caruso van het Zijp
Leeftijd: 9
Geslacht: ruin
Ras: BWP
Stokmaat: 1.83
Niveau: springen ZZ uitgebracht, dressuur L1 uitgebracht (beide niet door mij)
Achtergrondinfo:
Caruso is het eigen paard van mijn sponsor die ik sinds kort onder mijn hoede heb gekregen
Ze rijdt hem zelf door omstandigheden niet meer dus ik verzorg en rij hem nu alsof het mijn eigen is! Een geweldige kans natuurlijk, uitgebreider verhaal en voorsteltopic vind je hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1475618 Het is de bedoeling dat ik dit paard ook binnenkort ga uitbrengen, we starten dan in de B-dressuur aangezien ik absoluut geen springheld ben
Hij wordt gelukkig wel af en toe door iemand anders gesprongen om hem op niveau en lekker in zijn vel te houden. Niveau van de combinatie
Ik heb zelf twee paarden uitgebracht in de B-dressuur, rij nu bijna 14 jaar. Na een aantal jaren op de manege ben ik vooral op verzorgpony's en bijrijpaarden gaan dressuren. Caruso heeft hoog in de springsport gelopen en wordt sinds twee jaar meer dresuurgericht gereden. Ik rij hem nu sinds twee weken, hou daar graag rekening mee in het commentaar, dit is een zeer verse combinatie
Ons trainingsniveau is B/L gok ik, voornamelijk basiswerk en een pasje opzij of schoudervoor.Waar werken we nu aan
Ik rij hem nu twee weken, we werken vooral aan de basis. Rechtrichten, buiging, tempocontrole, aan het been. Ik wil hem graag wat sneller vanuit achter hebben. De komende weken trainen we rustig naar meer wedstrijdgericht werk toe, om dan te gaan starten in de B-dressuur.
Waar lopen we tegenaan
Ik loop vooral tegen mezelf aan. Aan mijn houding wordt gewerkt, ik hou mijn teugels vaak te lang en los dit onbewust op door een knikje in mijn pols te maken. Ook moet ik meer loslaten, dat vind ik heel lastig! Caruso loopt, als je hem zijn eigen houding laat kiezen, het liefst met de kin op de borst. Meer oprichting is dus nodig, wat hij lastig vindt want dan moet hij achter meer gaan dragen. Als hij het echt moeilijk vindt slaat hij er soms in 1 keer doorheen en gooit zn hoofd in de lucht. Ik probeer dat dan op te lossen door hem even een paar passen naar voren te rijden zodat hij weer nageeft voor ik hem terug in de verzameling vraag. Ik probeer hem sneller van achter te maken door veel te schakelen in tempo en veel (schijn)overgangen te rijden. Hij is nog niet zo vlot aan het been als ik graag zou willen dus ik doe mijn best om zo min mogelijk te drijven en consequent te zijn in mijn hulpen: Actie=Reactie!
Goed, hoop informatie, ik hoop dat jullie nuttig commentaar kunnen vinden uit het beeldmateriaal
Ik ben al best tevreden over hoe het gaat na twee weekjes maar besef ook dat er nog veel werk aan de winkel is.Filmtijd!
Laten jullie een berichtje achter?

Groetjes, Sara