BWP v. chinchin
Naam: Finesse de Beauty
Geboortedatum: 01-06-2005
Stokmaat: +- 1.70
Finesse is nu een maandje bij ons, en we hebben samen zeker onze probleempjes maar ondanks alles ben ik altijd harstikke blij met haar
. We hebben vooral het probleem op de rechterhand, hier gooit ze haar kont naar binnen en rent ze voor mijn binnenbeen weg, we zijn dus bezig met het rechtrichten en overgangen rijden. De galop gaat ook al steeds beter, ik weet nog wel hoe ze de eerste keer door de bak scheurde, en vandaag galopeerde ze zonder eerst hard te gaan draven in een keer in een rustig handgalopje aan, maar dan hadden we de camera er natuurlijk niet bij
Ik heb trouwens ook heel erg de neiging om met haar mee naar voren te gaan wanneer ik haar meer teugellengte geef, en vind het soms erg moeilijk om op mijn billen te zitten in de galop!
En het klopt dat het een enorm zware bak is, hij is ook nog eens niet helemaal recht, soms zit er ineens een heuvel in de bak, geen extreme maar je merkt het wel aan haar, arme meid
Tips en reacties zijn altijd leuk! Maar denk er wel aan dat we nog maar een maandje bezig zijn
(de foto´s staan trouwens niet op volgorde)
1. Verzamelen in draf

2.

3.

4. Naar het diepere toerijden, dit is het moment waarop ik lekker met haar mee naar voren ga..

5.

6.

7. Tempo controleren

8. Hier ga ik weer mee naar voren

9.

10. Galop

11.
. Probeer mooi op je kont te blijven zitten, kijken waar je heen gaat. En probeer te voelen wat er onder je gebeurt ipv ernaar te kijken. Verder mogen je beugels van mij ook wel wat langer.