oppakken en weerstand bieden op de hand (aanleuning dus) en van mijn
been naar de kuit toe en als ze nageeflijk wordt mezelf LANG maken en mn
handen ietsjes openen. Ze mag hierbij niet diep komen. Met deze richtlijn
moet ik haar terug in tempo rijden en daar blijven tot ze nageeflijk is en als
ze nageeflijk is me lang maken en mn handen openen en terug naar basis.
En dan het tempo voorwaarts rijden en als ze nageeft weer ... etc. etc. etc.
Instructrice heeft er vooral op gebrand dat ik ECHT mn teugels op maat moet
nemen en mn handen naast elkaar moet houden en voor me uit moet steken.
Ik moet haar met zo min mogelijk druk lekker nageeflijk rijden.. mag vooral in mn
voorwaartse overgangen mn handen niet meer meegeven naar voren maar gewoon
op de juiste plek houden om de aanleuning te behouden. Ze moet op alleen mijn
been voorwaarts gaan.
Ook moet ik mijn voltes verkleinen en als ze nageeflijk is aan mijn binnenbeen naar
buiten wijken(vergroten) om haar achterbeen actiever te maken en om haar meer
te leren dragen.
Vooral het "teugels op maat houden en handen bij elkaar houden" vind ik erg lastig..
mede omdat ik haar 4 maanden lang lekker lang heb gereden en de hals veel heb
uitgeschoven omdat ze de hand moest leren opzoeken (wou 4 maanden terug geen
enkele druk op de hand accepteren en dus ook geen aanleuning geven/nemen)
Vandaag(de dag na mn les) ben ik druk met mn werkpunten aan de slag gegaan,
alleen in draf. We hebben vandaag niet gegallopeerd, alleen al krijgen waar ik naar
verlang in draf vind ze al moeilijk genoeg. (wil op de voorhand gaan en proberen te
duiken omdat ze dat nu eenmaal aangewend is sinds laatste maanden) Ze was ook
nogal moe dus vandaag liep ze iets minder fijn dan gisteren maar tegen het eind vond
ik haar toch best lekker lopen!
(mijn moeder is alleen geen echte fotograaf...)
LET OP WE ZIJN NOG NIET GESTART, WE OEFENEN OM L1 TE GAAN STARTEN ALS ZE ER KLAAR VOOR IS

Hier spoor ik haar aan om iets meer na te geven. (ze was wat moe dus reageerde iets minder fijn op
kuitdruk dan normaal. Met zweepje rijden kan ik niet want dan zet ik mijn hand vast.)

Pasje wijken in stap naar links

Pasje wijken in stap naar rechts *opperste concentratie*

Sta-moment en [***] kauwde smakelijk op haar bitje. Tempo had iets actiever gemogen.

imo een fijn en geconcentreerd beeld. Mijn handen zijn hier iets geopend.. zouden wat meer rechtop
mogen blijven. (vind ik nog lastig)

Hier reed ik een schijnovergang terug alleen hoe ik uit het zadel kom is een beetje vreemd..
(om te verzwaren ga ik wat langzamer lichtrijden maar blijkbaar ga ik dan ook erg op mn tenen rijden)
*puntje voor mezelf genoteerd.*

Wazige foto, maar ziet er naar mijn idee fijn uit.

Handjes bij elkaar Sam! (was afgeleid door mams die stiekem nog een paar fotos bij maakte.)

Volte vergroten, volgens mij ging ik haar hier net zijwaarts inzetten, ik kijk naar beneden of ze kantelt
met haar hoofd.. deed ze overigens niet.. mijn hoofd wel.. moet hier mijn handen toch nog wat meer
voor me uit zetten

Hier had ik haar net een tempowisseling voorwaarts gereden en omdat ze braaf was terug naar basis.
Ik ging alleen een beetje te zwaar zitten waardoor ze een overgang wou maken. Om goed te reageren
op mijn eigen stomme ondoordachte zet heb ik haar gevraagd om halt te houden met mijn benen netjes
aangesloten. Resultaat: Een vierkant haltgehouden paard
(moet alleen niet gelijk mn handen omlaagdoen en denken dat er een pianootje op Zya's manenkam zit)
Morgen afbouwen en de wei op en zondag lekker dagje de wei op

OPBOUWEND COMMENTAAR IS ERG WELKOM! Bedankt! En wellicht tot ziens!

Toen liep ze strak in de hals en heel opgekropt terwijl ik nieteens aanleuning had. Ben met

.