Sinds een kleine twee maanden heb ik eindelijk weer een passend zadel voor mijn pony Lotus.
Na ruim vier maanden longeren, wandelen, fietsen en zonder zadel hobbelen, kunnen we nu eindelijk weer serieus én fanatiek aan de slag!
Want fanatiek is wel nodig, aangezien Lotus heerlijk 24 uur per dag op de wei staat, en haar buikje flink is gegroeid.

Lotus en ik zijn vooral bezig met de basis. Aangezien hier zo af en toe nog flink wat aan schort, blijven we vrolijk dooroefenen. Lotus moet recht lopen en goed aan mijn hulpen zijn en tsja aan mijn houding mag ook wel héél wat gedaan worden.

Vandaag liep Lotus eigenlijk best fijn voor haar doen, ze is nogal een drammer maar dit is gelukkig steeds beter op te lossen. Ze wordt ook stukje bij beetje iets constanter in haar aanleuning en ze was op sommige momenten ontzettend fijn aan het sjouwen!

Hieronder de foto's, commentaar en tips graag, mits opbouwend natuurlijk!
Ik heb les van een hele fijne instructrice, maar ben ook van plan om eens bij iemand anders een lesje te nemen, om te zien hoe die er tegenaan kijkt!
Mijn houding is belabberd, ik moet rechtop zitten en mijn rug niet zo hol trekken. Hier ben ik heel erg mee bezig en het gaat ook al wel steeds beter, maar nu zie ik op de foto's dat ik opeens heel erg met mijn schouders naar binnen draai..
Wéér wat extra om de volgende keer op te letten dus!
[1] Even een rondje indraven. Lotus loopt graag hard, maar ze kan af en toe wel eens wat lui op de hulpen zijn. De eerste rondjes zijn dus veel overgangen stap/draf/halt etc, om haar scherp aan mijn been te krijgen.

[2] En inmiddels opgepakt. Hier draai ik dus mijn schouders naar binnen...

[3] Linkerhand is voor ons allebei de moeilijke hand, we zijn hier al een hoop in vooruit gegaan maar af en toe raakt het contact nog wel eens kwijt of ben ik te streng met mijn hand..

[4]

[5] Rechtop zitten...

[6] Ook weer een puntje om op te letten; hier druk ik mijn kont lekker achterin het toch al niet zo grote zadel en krijg ik een beetje een stoelzit...

[7]

[8]

[9] Galop op de linkerhand vind Lotus erg lastig en dus gaat ze óf heel erg stuiteren (met de nodige rotbokken tussendoor) of gewoon heel hard.
Ik vind het ook lastig om zo netjes te blijven zitten. Beetje een wisselwerking; ontspant Lotus dan ontspan ik ook en andersom.
Moet zeggen dat ik het vandaag niet onaardig vond gaan (op mijn houding na), ondanks dat ze het lastig vindt, galoppeerde ze braaf haar rondje.
[10]

[11]

[12]

[13] Galopje op rechts gaat een stuk beheerster en meer ontspannen, word ik steeds meer tevreden over.

[14] Uitdraven, hier was ik haar net langer aan het geven. Ze komt dan vaak wat te diep...

[15] En tot slot nog een leuke poseerfoto van mij met mijn knappe poownie!