Lotus en ik @ work in het roze...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Lotus en ik @ work in het roze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 16:07

:wave:

Sinds een kleine twee maanden heb ik eindelijk weer een passend zadel voor mijn pony Lotus.
Na ruim vier maanden longeren, wandelen, fietsen en zonder zadel hobbelen, kunnen we nu eindelijk weer serieus én fanatiek aan de slag!
Want fanatiek is wel nodig, aangezien Lotus heerlijk 24 uur per dag op de wei staat, en haar buikje flink is gegroeid. :o

Lotus en ik zijn vooral bezig met de basis. Aangezien hier zo af en toe nog flink wat aan schort, blijven we vrolijk dooroefenen. Lotus moet recht lopen en goed aan mijn hulpen zijn en tsja aan mijn houding mag ook wel héél wat gedaan worden. :o
Vandaag liep Lotus eigenlijk best fijn voor haar doen, ze is nogal een drammer maar dit is gelukkig steeds beter op te lossen. Ze wordt ook stukje bij beetje iets constanter in haar aanleuning en ze was op sommige momenten ontzettend fijn aan het sjouwen! +:)+ Helaas zit ik er dan weer als een knakworst op en dat is dan weer jammer. :')

Hieronder de foto's, commentaar en tips graag, mits opbouwend natuurlijk!
Ik heb les van een hele fijne instructrice, maar ben ook van plan om eens bij iemand anders een lesje te nemen, om te zien hoe die er tegenaan kijkt!
Mijn houding is belabberd, ik moet rechtop zitten en mijn rug niet zo hol trekken. Hier ben ik heel erg mee bezig en het gaat ook al wel steeds beter, maar nu zie ik op de foto's dat ik opeens heel erg met mijn schouders naar binnen draai.. :? Wéér wat extra om de volgende keer op te letten dus!

Afbeelding
[1] Even een rondje indraven. Lotus loopt graag hard, maar ze kan af en toe wel eens wat lui op de hulpen zijn. De eerste rondjes zijn dus veel overgangen stap/draf/halt etc, om haar scherp aan mijn been te krijgen.

Afbeelding
[2] En inmiddels opgepakt. Hier draai ik dus mijn schouders naar binnen... :x

Afbeelding
[3] Linkerhand is voor ons allebei de moeilijke hand, we zijn hier al een hoop in vooruit gegaan maar af en toe raakt het contact nog wel eens kwijt of ben ik te streng met mijn hand..

Afbeelding
[4]

Afbeelding
[5] Rechtop zitten... :=

Afbeelding
[6] Ook weer een puntje om op te letten; hier druk ik mijn kont lekker achterin het toch al niet zo grote zadel en krijg ik een beetje een stoelzit...

Afbeelding
[7]

Afbeelding
[8]

Afbeelding
[9] Galop op de linkerhand vind Lotus erg lastig en dus gaat ze óf heel erg stuiteren (met de nodige rotbokken tussendoor) of gewoon heel hard. :') Ik vind het ook lastig om zo netjes te blijven zitten. Beetje een wisselwerking; ontspant Lotus dan ontspan ik ook en andersom. :+ Moet zeggen dat ik het vandaag niet onaardig vond gaan (op mijn houding na), ondanks dat ze het lastig vindt, galoppeerde ze braaf haar rondje.

Afbeelding
[10]

Afbeelding
[11]

Afbeelding
[12]

Afbeelding
[13] Galopje op rechts gaat een stuk beheerster en meer ontspannen, word ik steeds meer tevreden over. :j

Afbeelding
[14] Uitdraven, hier was ik haar net langer aan het geven. Ze komt dan vaak wat te diep...

Afbeelding
[15] En tot slot nog een leuke poseerfoto van mij met mijn knappe poownie! <3

Nrkee

Re: Lotus en ik @ work in het roze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:10

Ik vind ;t er netjes uit zien, je rijd hem vriendelijk. Puntjes geef je zelf al aan, ik heb precies hetzelfde galopprobleem als jou, lastig is dat he! het is ook moeilijk om zelf te ontspannen als ze zo hard gaat, maar geloof dat dat wel goed komt bij jullie, succes!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:15

Oelalala, dat roze staat hem goed!

Ziet er netjes uit, puntjes geef je zelf eigenlijk al wel aan. Dus verder niet echt tips voor jullie!
Succes verder met trainen! :D

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:25

Ziet er erg goed uit hoor nath! Die foto's na de galop vind ik echt fijn beeld geven. Daar vind ik je houding ook een stuk beter.
Misschien is het een idee om de linker galop op de volte te rijden?

Mistral_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:40

Ik vind het er super leuk uit zien :)
Zoals je zelf ook al aangeeft is dat de linkergalop iets lastiger gaat.
Probeer toch op je kont te blijven zitten, maar ik weet echt hoelastig dat gaat als die zo knoerthard gaat!
Ziet er echt goed uit!
Laatst bijgewerkt door Mistral_m op 10-05-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:40

Netjes weer Nathalie! Er zitten echt al hele nette stukken bij zeg! Super! :j
Je geeft je puntjes zelf aan al, dus verder heb ik niet zoveel op of aan te merken..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:41

Ziet er netjes uit hoor Nath! Vind er hele nette stukken tussen zitten hoor! Puntjes geef je zelf al aan. Roze staat r zo goed <3

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:02

Ziet er netjes uit hoor! Leuk in het roze!
En bijna al die puntjes die jij hebt om aan te werken zo als je zelf zegt, heb ik ook :')

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:10

Je moet neit zoo streng voor jezelf zijn hoor gehe :o
ik vind dat jij echt geen strenge handen hebt hoor !
Je weet je eigen werkpuntjes dus voor de rest succes meet je mooie poown :D

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:20

Ik vond het er weer niet verkeerd uitzien hoor, jullie zijn samen al zóveel vooruit gegaan :j
Ze loopt inderdaad een stuk constanter en veel minder onder je vandaan!
Natuurlijk blijven er puntjes om aan te werken, maar stapje voor stapje komen jullie er wel +:)+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:38

Ik vind je beenligging met laarzen echt veel beter dan met je chaps! Heb het idee dat je nu veel minder je hakken optrekt.

Wat betrekking holle rug, heb soms het idee dat je je schouders wat ver naar achteren doet, waardoor je dus die holle rug trekt. (of, zoals ik nu teruglees: bedoel je dat met schouders naar binnen draaien?) Misschien op zulke momenten je teugeltje iets korter pakken.

Voor de rest is er weer vooruitgang te zien! Nog ff dat buikje van Lotus eraf trainen en jullie zijn weer in topvorm :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:45

Ik vind het er echt goed uitzien, Lotus loopt zo netjes, zeker na het indraven :j En je hoduing in galop, tsjah, mij lukt het ook nog steeds niet om op m'n kont te blijven zitten als Prins zo hard gaat ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:46

Eindelijk kun je dan weer rijden :D Wat fijn!

Ziet er goed uit hoor! Denk er alleen om dat je je rug niet te hol maakt ;)

En een tip voor drammerige paarden (Vriska is ook zo) paar pasjes achterwaarts wil goed helpen ;) Houd hem lekker bezig, oefen overgangen, bv stap-galop :) Heb je ook les?
Komt helemaal goed denk ik!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:39

Leuk setje, ik ken iemand die wel een passend hoofdstel heeft bij dit dekje :D
Fijn trouwens dat je nu een passend zadel hebt.

Het rijden vind ik er netjes uit zien.
Om toch een tip mee te geven, iets over jouw rug-gebruik. Je moet je bekken kantelen en daarbij je buikspieren gebruiken.
Ik heb namelijk dezelfde nijging als jij met rijden, op je voorbillen zitten :D Marieke hamert er altijd dat ik op mijn bekken moet letten, deze kantelen (naar voren, niet verder naar achter) zodat ik op mijn billen ga zitten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:52

Er leuk paardje altijd om te zien jou Lotus!
Rijden ziet er fijn uit, let er echter wel op dat je op het goede been lichtrijd(1e foto, er van uit gaande dat je aan het lichtrijden bent tijdens het losrijden)

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:57

Ik vindt jullie een mooie combinatie.
Doe zo verder zou ik zeggen je weet zelf goed waar je aan moet werken.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:28

Netjes Nath, er is heel duidelijk verbetering te zien. Vind je beenligging erg netjes zo.

En die galop is wel iets om nog aan te werken, maar dat gaat vast goedkomen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:09

Ik vind dat je haar erg netjes rijdt hoor Nath! :j Jullie zijn een mooie combi!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:25

Hele mooie foto's nath, Lotus loopt fijn. Ze is echt vooruit gegaan, veel meer ontspannen, zet haar acherhand er steeds meer bij. Mag je echt trots op zijn!!!!
Houdingspuntjes gaf je zelf al aan, vind wel dat je een nette houding hebt van je voet, je houdt ze recht en naar binnen.
Laatst bijgewerkt door fliam op 10-05-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:31

Ik vind ook dat je heel netjes zit Nath! Bijna te netjes zelfs, komt een beetje 'strak' over, iets meer ontspannen en goed in je zadel gaan zitten en je zit als een huis :j

Lotus wil mooi zakken, en het neusje eruit rijden gaat dan ook wel lukken, de galop kost denk ik gewoon nog even wat oefenen. Gewoon meepakken die galop om het beter te krijgen.

Fijn hoor dat je weer echt kan rijden met je nieuwe zadel.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:33

Wat een mooi zadeltje zeg ligt volgesmij helemaal top!
Roze bandages hadden het wel afgemaakt :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:35

Dat ziet er relaxed en ongedwongen uit! Leuk paardje en wat een mooie omgeving!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:12

Het ziet er netjes uit! Je bent wel heel erg kritisch, wat heus ook mag (dat ben ik vaak ook..;)).
Je verbeter punten zeg je eigenlijk zelf al, dus hoef daar verder niks op aan te brengen.. Probeer wel, ook al is het ''erg' moeilijk wel te gaan zitten in galop, ga bijwijze van spreke ''liggen'' in je zadel naar jou gevoel, dat hielp/helpt bij mij ook nog wel eens..

Ben benieuwd hoe het over enkele maanden eruit ziet :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:15

shilady schreef:
Roze bandages hadden het wel afgemaakt :D

Waarom zou je bandages aan doen als het niet nodig is? Imo doe je die aan om de functie, niet omdat het zo leuk staat bij je dekje :+

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:40

Wow ziet er goed uit Nath, jullie zijn echt heel erg vooruit gegaan zo te zien :D

Wanneer kunnen we jullie aan komen moedigen tijdens een wedstrijdje?