Chinook , Nu B waardig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sil_Bill

Chinook , Nu B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:44

Hallo allemaal,
Afbeelding

Vandaag heeft paps weer een paar pictures geschoten van mij en Chinook.
Ik was eigenlijk al klaar met rijden, maar toen hij speciaal met de camera naar stal kwam heb ik hem tog nog maar even opgepakt, en het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf)

paard info:
-Appaloosa ruin, 1,62m
- 7 jaartjes, (1 jaar o.h.z.)
- B/L nivo

We werken aan:
- VW. NW rijden
- Actief, achterhand eronder
- Niet stijgeren!!

Mijn puntjes:
- rechtop
- handen bij elkaar

Hier de foto's (helaas maar 1 kant, natuurlijk wel op 2 handen gereden..)

Stap:
Afbeelding

Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Afbeelding

Galop: (meneer word altijd heel heet en snel, wat mijn houding ook niet goed doet :o )
Afbeelding
Vroemmm,,
Afbeelding
Zoals het dus niet moet:
Afbeelding

Ff relaxe tussendoor:
Afbeelding

Draf, actiever en opgepakt:
Afbeelding
Trots <3
Afbeelding

Rustige galop: :D
Afbeelding

Ik ben trots op m'n ventje,
Wat denken jullie B waardig?

Bedankt voor het kijken,
Grtz.

Juangi

Re: Chinook , Nu B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:18

Op zich wel, alleen moet je je handen écht meer dragen en niet vastzetten! Ook moet je erop letten dat ie niet te diep loopt, verder toppie! :j

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:22

@Juangi: Jah klopt, vooral in galop heb ik de neiging m'n had vast te zetten als hij zo hard gaat. (ik weet dat helpt niet, maargoed..) Dankje!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:31

Je vraag is B waardig.
Kan je thuis een foutloze proef rijden?
Dan ben je wedstrijd waardig.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:33

Volgens mij ben je veel te veel met de voorkant bezig, en ik zou ook aan je zit werken voordat je gaat starten.
En zorg dat je de galop eerst goed onder controle hebt, want anders is starten een beetje zinloos, als ie gaat rennen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:36

Leuke foto's
Let erop om zelf rechtop en ontspannen te blijven zitten vooral in de galop
Zet je handen niet vast en minimaal 10 cm omhoog

Let echt op je voeten ik zou het spoortje af doen tot je tenen niet meer naar buiten wijzen vooral in de galop prik? je je paard (on)bewust met de spoor erg jammer!
Vooral bij de foto's ''zoals het dus niet moet'' heb je de sporen er goed in zitten ja gheghe dan gaat hij niet snel rustig lopen en al helemaal niet als je zo naar voren hangt
Gewoon netjes rechtop blijven zitten en voeten er niet ''inprikken''

Ik zeg train thuis nog wat verder vooral de galop

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:42

Spoor eraf halen, is bij de B écht nog niet nodig. En als jij die nu wel nodig hebt is je vraag meteen beantwoord; Nee, dan ben je niet B-waardig.

Verder mogen je teugels best iets korter, dan zul je waarschijnlijk vanzelf je handen ook wat meer dragen. Dan kan je paard ook niet meer zo duiken. Ook goed aan je zit gaan werken, vooral in galop.

Oefen daar hard op en plaats over een tijdje nog eens foto's om te kijken of je dan B-waardig bent. Succes!

saskia_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:49

Als jij je handhouding kan veranderen en ze dus meer kan dragen en je paard op een ontspannen manier kan rijden denk ik dat je B-waardig bent. :)
Succes

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:09

Ziet er leuk uit gaat helemaal goed komen. Werk samen lekker naar ontspanning toe en probeer je handen niet vast te zetten. Zoals je zelf al aangeeft dat je vast zet als hij hard gaat probeer los te laten een trek wedstrijd win je niet van je paard.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:36

Pfoeh wat zijn mijn bovengangers streng zeg... Niks mis mee hoor, in de B met een spoortje rijden, dat heeft imo niks te maken met B waardig zijn... Tis wel zaak natuurlijk om je hak er vanaf te kunnen houden ipv er steeds aan te zitten met je spoor....

Verder, lekker je handen dragen, waarschijnlijk laat je paard dan ook gelijk los, ook al galoppeerd hij hard, enne wat betreft B waardig... Dat vind ik je zeker, als je je proef zo met dit beeld door kunt rijden, ben je echt al een heel eind hoor, tis het begin, en al het begin is moeilijk toch :D Lekker gaan doen hoor :D

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:47

Het ziet er goed uit hoor. Ik weet zeker dat een B proef helemaal goed komt.
En wat betreft het spoortje. Als hij daar fijner op loopt moet je daar gewoon lekker mee rijden, ik rijd ook gewoon met een spoortje en ik heb bijna nog niemand gezien in de B die zonder rijd.

Let er wel op dat je goed recht op gaat zitten en naar voren kijkt, als jij recht zit is dat ook een stuk fijner voor je paard en loopt hij ook beter en probeer inderdaad de achterhand er nog iets meer onder te rijden.

Succes!

LadyMadonnaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:53

Als je de galop wat gecontroleerder kan krijgen zie ik niet waarom je niet een B proefje zou kunnen starten.

Ben overigens nieuwschierig naar de afstamming van je paard, aangezien je schijrft appaloossa ruin, maar k zie een vos ;) (waarschijnlijk wel appie gefokt?)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:58

in de galop lijkt het of je hem vast zet. als je jou teugels dan wat strakker pakt en je handen wat naar voren kan je paard weg komen en heb je ook geen last van waslijntjes. verder vind ik jullie een leuke combinatie, en ik zou de B gewoon gaan proberen. ;)

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:14

bedankt voor de reacties allemaal.

allereerst: spoortje heb ik heel bewust om. en niet om voorwaards te gaan, wan actief is hij zeker wel. en met gallop is het zo dat hij niet altijd ongecontroleerd gallopeerd. maar ik moet eerst 4 rondjes ingalloperen zechmaar. dan is de blijheid er vanaf.

m'n houding mag wel beter idd. maar word hard aan gewerkt.

op de foto's lijkt hij misschien te 'hangen' maar dat doet hij totaal niet.

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:17

@ stef : het is weldegelijk een 100% appieflappie gefokt beestje. Het is een Sunflowers Joy jewel X alex van de kamperweg..
Hij is ook in het stamboek opgenomen haha. Hij heeft alleen in z'n bles en witte voetjes spikkels. En als ik hem nat maak krijg die over z'n lichaam ook kleurerschil. Hihi

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:25

Je kan toch in ieder geval al wat B-proefjes gaan oefenen? Ik denk als je hard aan de galop gaat werken dat het best goed gaat komen!
Het is trouwens een heel leuk paardje! Kan je trots op zijn :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:30

Ik vind het B waardig hoor! En het is toch een goede oefening! Alleen de galop moet je nog aan werken, maar die is bij mij ook bagger. :o

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:21

Ik vind het er al goed uit zien hoor! En mbt die sporen; waarom zou dat in de B niet mogen? Als je je benen goed stil kunt houden zie ik niet in wat er mis mee is.
Ik zou zeggen: gewoon lekker B starten hoor! :j

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:33

Aha, ook een Alex. Heb zelf een kleindochter van hem en die is ook erg flitsend in de galop. Ondanks dat er toch mee gestart en als je andere dingen netjes doet haal je die punten wel weer op. Daarbij neem ik aan dat je niet alleen voor de eerste prijs op wedstrijd gaat maar het leuk vind om samen met je paard wat te doen. Dus ik zou er gewoon voor gaan. Je slaat zeker geen gek figuur. Misschien wordt je niet eerste en heb je ook niet iedere keer een winstpunt, maar van het commentaar op het protocol kan je weer leren en het is leuk om daar mee aan het werk te gaan.
Hij loopt soms inderdaad wat diep, probeer door even licht been te geven hem weer iets hoger te rijden. Verder zit je iets naar voor en naar beneden te kijken. Door rechterop te zitten en voor je uit te kijken zal hij makkelijker bij je blijven. Helaas heb ik ook geen supertip voor de galop. Die van mij werd al heet als ik aan de galop dacht. Duurde dus soms echt een tijd voordat ze weer ontspannen was en ik een hulp kon geven.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:37

Sil_Bill schreef:
bedankt voor de reacties allemaal.

allereerst: spoortje heb ik heel bewust om. en niet om voorwaards te gaan, wan actief is hij zeker wel. en met gallop is het zo dat hij niet altijd ongecontroleerd gallopeerd. maar ik moet eerst 4 rondjes ingalloperen zechmaar. dan is de blijheid er vanaf.

m'n houding mag wel beter idd. maar word hard aan gewerkt.

op de foto's lijkt hij misschien te 'hangen' maar dat doet hij totaal niet.

Maar wat is dan precies de reden dat je met een spoor wilt rijden? Ik vind je beenhouding eerlijk gezegd niet fijn genoeg om een spoor te dragen. Wat ik zie op de foto's en dan voornamelijk de foto's 'hoe het niet moet' is dat je je paard aan de voorkant vast zet, maar de spoor zit er goed in. Dan vind ik het niet zo vreemd dat je paard zo reageert.. Ik zou de spoor dus achterwege laten, lekker blijven oefenen en gewoon een keer starten :)

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 08:52

@dressagelady: hij heeft zich toen hij 3 was een slechte eigenschap aangeleerd,Hij heeft soms de neiging om 'rodeo' paard te spelen al hij z'n zin niet krijgt. Bit vast pakken, rennen en bokken. (opsig niet zo erg) Maar hij kan zomaar ineens op z'n achterbenen gaan staan en dan laat die zig vallen.(of net niet) Zweep word die helemaal para van als je op dat moment gaat slaan.

Als ik hem dan een flinke prik geef dan is dat voor hem een teken om niet te stijgeren.of iig niet continu door te gaan. dus vandaar dat ik met een inimini spoortje rij. en sins dien probeert hij het ook nog amper.

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:47

Opzich is het zeker B waardig, maar ik zou proberen
om meer ontspanning in zn lichaam te krijgen.
Dan gaat hij denk ik ook lekkerder lopen en ziet het er
even iets rustiger uit.

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:06

Oke, jah ik werk er hard aan. De ontspanning maar het is gelukkig al beter als eerst.

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Mistral_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:32

Ziet er goed uit, alleen je handen mogen iets hoger :)
Succes!

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:21

@mistral_m:jah klopt, dankjewel!