Hierbij open ik mijn eerste topic van Ment for me onder het zadel, Ment for me is een 11 jarige E pony van Bernardus voor de duidelijkheid, ze is een kruising van een Welsh en KWPN.
Ment for me rij ik nu 2,5 jaar en we zijn begonnen in het L2. Vanaf het begin af aan is het altijd moeilijk geweest om haar goed op de achterhand te krijgen, en de achterhand er goed onder te laten vallen, dit komt omdat ze korter op haar voorbenen staat, we zijn hier alle tijd al me bezig geweest en stukje bij beetje gaat het steeds beter.
Ongeveer 3 weken geleden hebben wij ons Z2 debuut gemaakt en ik was zeer tevreden over ons debuut, nog geen winst maar we kwamen wel richting een winstpunt.
Waar wij op dit moment mee bezig zijn, is dus altijd nog het op de achterhand krijgen, en het ontspannen erbij. Doordat we hier veel mee bezig zijn krijg je het idee op bepaalde foto's dat ze strak in haar nek loopt en dat klopt, daarom doen we ook vaak naar zulke oefeningen het neusje eruit rijden en dat ze dan me hand volgt, zodat ze weer terug de ontspanning in gaat.
Commentaar en tips zijn dus altijd welkom anders plaats ik het niet in het Horses At Work topic, maar graag wel netjes houden.

PS: Menty is aan de dikke kant, en dat weten we. Omdat ik de laatste tijd veel bezig ben geweest met tentamens en me examens heb ik weinig tot niet gereden, en heeft ze overdag wel gewoon op het weiland gestaan.
Ik heb maar 1 foto van het losrijden, de foto’s staan niet op volgorde.
1. Losdraven

2.

3. Verruimen.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11. Contragalop.

12.Inzet schouderbinnenwaarts kantelt hoofd iets naar buiten.

13. Schouderbinnenwaarts, mag meer.

14. En als afsluiter

. Het is voor mij ook heel erg moeilijk om het goede tempo vast te houden, waar ze wel beter in loopt en daar hebben we erg hard aan gewerkt de laatste tijd en daar gaan we nu weer mee beginnen.
Verder weet je zelf dondersgoed waar je mee bezig bent