Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lifeofmarit schreef:met parelli ben ik al bezig, momenteel met game 1, als ik de games klaar ga ik in levels werken.
ik rijd haar soms ook op neckrope, dat gaat super! alleen wil ik wel dressuren, ik heb geen sportambities maar af en toe eens lijkt me wel leuk!
ik krijg nog geen echte les, maar 1 x in de maand komt iemand die me "les geeft"
de draver heb ik gekocht niet omdat ze lag geprijst was maar omdat het in de omgang gewoon een leuk dier was!
Anya schreef:lifeofmarit schreef:met parelli ben ik al bezig, momenteel met game 1, als ik de games klaar ga ik in levels werken.
ik rijd haar soms ook op neckrope, dat gaat super! alleen wil ik wel dressuren, ik heb geen sportambities maar af en toe eens lijkt me wel leuk!
ik krijg nog geen echte les, maar 1 x in de maand komt iemand die me "les geeft"
de draver heb ik gekocht niet omdat ze lag geprijst was maar omdat het in de omgang gewoon een leuk dier was!
Heel snel ophouden met Parelli als dit is wat je er mee doet.
Met één game bezig zijn is echt grote onzin. Die 7 games zijn heel simpele dingen die je paard eigenlijk al lang kan. Met maximaal 2 weken moet je de Seven games wel 'onder de knie hebben'. Voor jouw 'dressuren' heb je gewoon fatsoenlijke les nodig. En als je je pony mét een bit alleen kunt laten rennen, dan kan ik me niet voorstellen dat het met een neckrope super gaat.
Met andere woorden: ik denk echt dat je heel snel hulp voor zowel je parelli-ambities als je dressuur-ambities moet zoeken.
YelaBrenda11 schreef:ik vind dit eigenlijk heel erg hard overkomen.
waarom moet alles op tijd ?waarom moet je de 7 games binnen 2 weken klaar hebben . Ik heb juist geleerd van mijn instructrice dat je alles op het tempo moet doen van jou en je paard .
Tja , het klinkt erg raar,maar mijn paard reageert ook véle malen beter op neckreining dan op iets om het hoofd . Dit zou erg goed kunnen komen omdat dravers zich vooruit trekken met de koersen .
Anya schreef:Maar als je je ook maar een beetje hebt verdiept in Parelli dan weet je hoe die seven games bedoeld zijn. Parelli vertelt dat namelijk een keertje of driehonderd in zijn eerste deel (of het nu video, boek of dvd is). Die Seven Games kénnen paarden al. Hij heeft het namelijk afgekeken van paarden. Dus mensen moeten het leren. En als er iets waar hij verder duidelijk in is, is het dat je niet 'bezig moet gaan met één game". Paarden worden daar niet leuker van.
lifeofmarit schreef:ik laat haar op de volte en maak die dan steeds kleiner ;]
lifeofmarit schreef:Anya schreef:Maar als je je ook maar een beetje hebt verdiept in Parelli dan weet je hoe die seven games bedoeld zijn. Parelli vertelt dat namelijk een keertje of driehonderd in zijn eerste deel (of het nu video, boek of dvd is). Die Seven Games kénnen paarden al. Hij heeft het namelijk afgekeken van paarden. Dus mensen moeten het leren. En als er iets waar hij verder duidelijk in is, is het dat je niet 'bezig moet gaan met één game". Paarden worden daar niet leuker van.
niet elk paard is hetzelfde.
game 1 is dat je je paard overal kan aanraken.
als ik bij het uiergedeelte kom vind ze dat niet leuk en laat ze dat ook merken dmv voet omhoog.
ik wil eerst proberen om haar overaal te kunnen aanraken zonder boze blikken ed.