commentaar? op mijn rijkunsten'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xromy1997

commentaar? op mijn rijkunsten'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:00

hallo ik wilde wat vragen:
Willen jullie misschien tips ofso geven over mij rijtechnieken'.
Ik rijd nu ongeveer meer dan 4 jaar.
Dit was met een wedstrijd op mijn andere manege toen ik 1ste werd.
Ja ik kan wel aan de teugel maar je let dan toch meer op de figuren duss.

Mijn niveau is nu gevorderd.

hier komen ze:
jah op deze foto zit ik neit op het goede been sorry :o volgens mij moest ik nog omhoog komen
1.Afbeelding

2.Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xromy1997 op 23-04-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Re: commentaar? op mijn rijkunsten'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:01

probeer je duim als hoogste punt van je hand te hebben. nu heb je je handen plat. Verdre is er eigenlijk weienig te zeggen met deze foto's!!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:02

Voldoet niet aan de regels volgens mij dit topic?

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:02

er komen nog wel andere als ik ze heb geaakt

dankjewel voor je reactie(l)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:03

Tja met 2 foto's zie je niet zo veel! Heb je geen filmpje?

Vjestagirl

Regels voor HAW:
-Zorg voor een duidelijke titel die de lading dekt.
-Zorg voor een openingspost die voorzien is van de nodige achtergrondinformatie. Geef in ieder geval aan wat het niveau is van de combinatie, waar jullie op dit moment mee bezig zijn, en tegen welke problemen je aanloopt. Hier kun je lezen waarom we dit van je vragen.
-De foto's en/of filmpjes in de openingspost moeten van een acceptabele kwaliteit zijn zodat het mogelijk is om de foto's goed te beoordelen.
-Op alle fotofora mogen maximaal 15 afbeeldingen per topic geplaatst worden, voor HAW geldt een minimum van 5 foto's of een kwalitatief goed filmpje van minimaal 20 seconden.

Het is handig om voordat je ergens iets post eventjes de regels van dat subforum door te lezen :)
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 23-04-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Oei..en nu hoop ik dat ik niet al te negatief over kom, maar als jij eerste bent geworden met een pony die zo loopt, dan denk ik dat dat genoeg zegt van het niveau van de lessen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:05

hey dat is Chippie! 8-)

@ aerdenhout, met de lessen is op zich niet echt iets mis ofzo, en ik weet toevallig dat deze pony wel lekker aan de teugel kan lopen wanneer hij er nou eenmaal door is.. Maar met wedstrijdjes rijden er zoveel kids op dat ik denk dattie er helemaal geen zin meer in had :P
Laatst bijgewerkt door Marije__ op 23-04-11 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:06

Ja klopt dit is chippie <3

Het niveau is gewoon goed hoor

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:09

aerdenhout1 schreef:
Oei..en nu hoop ik dat ik niet al te negatief over kom, maar als jij eerste bent geworden met een pony die zo loopt, dan denk ik dat dat genoeg zegt van het niveau van de lessen!

op de meeste manege is dat volgens mij wel het geval.. ik mocht te minsten nooit m'n paard ontspannen laten lopen.. hij deed het een keer uit zich zelf.. zegt de instructrice.. sorry maar dat mag hier niet :oo
Tja.. manege is leuk voor de basis.. maar daarna zou ik lekker een verzorgpaardje of een eigen paard nemen en dan verder gaan lessen (niet op manege) ;)
dit is natuurlijk niet op iedere manege zo..maar die ik ken wel ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:12

roommeid schreef:

Je paardje loopt met zijn rug eruit gedrukt en zijn neus in de lucht, je hebt pianohandjes, je teugels zijn te lang, je trekt je hakken op, je houdt je ellebogen niet bij je, op 2de foto hang je helemaal naar links. Zo goed is het niveau niet :)

En dat is niet banketstaaf tegenover jou, omdat ze jou dit blijkbaar zo geleerd hebben. Maar als jij de aller beste was (wat je bent als je eerste wordt, gefeliciteerd trouwens) dan moet de rest dus nog slechter hebben gezeten/gereden...

Edit: en ik zeg niet dat ik het wél kan of beter doe (hoewel ik dat wel hoop na een paar jaar privé les) maar dit is wat wij zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:14

Vjestagirl schreef:
roommeid schreef:

Je paardje loopt met zijn rug eruit gedrukt en zijn neus in de lucht, je hebt pianohandjes, je teugels zijn te lang, je trekt je hakken op, je houdt je ellebogen niet bij je, op 2de foto hang je helemaal naar links. Zo goed is het niveau niet :)

En dat is niet banketstaaf tegenover jou, omdat ze jou dit blijkbaar zo geleerd hebben. Maar als jij de aller beste was (wat je bent als je eerste wordt, gefeliciteerd trouwens) dan moet de rest dus nog slechter hebben gezeten/gereden...

Edit: en ik zeg niet dat ik het wél kan of beter doe (hoewel ik dat wel hoop na een paar jaar privé les) maar dit is wat wij zien.

Dat ligt aan het niveau, als dit een manegewedstrijd F1 of F2 is, dan is het al heel wat als iemand netjes kan lichtrijden :)

@TS: Ik zou de pony graag wat voorwaartser zien, op de eerste foto toont hij wat slomig.
Verder is er met twee foto's maar weinig van te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:15

Blijheid schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat ligt aan het niveau, als dit een manegewedstrijd F1 of F2 is, dan is het al heel wat als iemand netjes kan lichtrijden :)

Er staat in de OP dat het een gevorderden niveau is, en dat de TS al 4 jaar rijdt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:16

@Vjestagirl: Dat hoeft niet te betekenen dat ze op wedstrijd al B niveau haalt. "Gevorderd" is in manegetermen een heeeel rekbaar begrip :=

@TS: Wat voor proefje heb je gereden? En had je een winstpunt/promotiepunt?

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:23

OKej kijk ik reed toen iets minder dan 4 jaar dus
en het is een manegepaard dan is het logies dat hij niet perfect loopt zoals jullie willen
en hij had hiervoor nog iets van 6 wedstrijden gelopen dus ik was blij dat hij het nog zo goed deed <3

en vjestagirl laat dan maar is zien wat jij doet en rijd jij op manegepaarden pony's die al meer dan 6 wedstrijden op een dag hadden gereden

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:24

@blijheid

ik had iets van 206 punten
en op die manege kon je alleen maar lage b proefjes rijden
op mijn nieuwe manege rijd ik met de f proeven maar daar rijd ik pas net dus nog geen idee welke ik mag beginnen

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:27

roommeid schreef:
OKej kijk ik reed toen iets minder dan 4 jaar dus
en het is een manegepaard dan is het logies dat hij niet perfect loopt zoals jullie willen
en hij had hiervoor nog iets van 6 wedstrijden gelopen dus ik was blij dat hij het nog zo goed deed <3

en vjestagirl laat dan maar is zien wat jij doet en rijd jij op manegepaarden pony's die al meer dan 6 wedstrijden op een dag hadden gereden

je vraagt toch om tips??
nou die heeft vjestagirl jou gewoon gegeven hoor..
Als het niet de tips zijn die jij wilt horen, moet je niet direct in de aanval gaan ;)
Willen je alleen maar helpen hoor, waar je op moet letten enzo ;)

Nadine_S

Re: commentaar? op mijn rijkunsten'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:28

Dat zijn geen tips, dat is alleen maar alles opsommen wat niet goed is...

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:29

@Grace

ik vondt het niet echt tips het klonk ook echt zo van dat ik een beginner ben enzo

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:29

[/quote]
en vjestagirl laat dan maar is zien wat jij doet en rijd jij op manegepaarden pony's die al meer dan 6 wedstrijden op een dag hadden gereden[/quote]

Jij opent een topic TS en jij vraagt commentaar vjestagirl kan haar eigen topics wel openen als ze dit wil :j
Laatst bijgewerkt door jiperdepip op 23-04-11 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:30

nee idd, snap dat dat wel heel vervelend is.
Moet wel zeggen dat het moeilijk te beoordelen is omdat het maar 2 moment opname's zijn ;)
heb je niet meer foto's?

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:32

Grace

nej sorry heb geen opnames enzo
hoe kan ik deze topic verwijderen want ik vindt neit echt dat jullie super leuk tips en zo gven

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:35

Je topic kan helaas niet gesloten worden, we kunnen alleen maar hopen dat de andere bokkers iets vriendelijker reageren en tussen de regels door lezen en begrijpen dat dit niet om een z ruiter gaat, maar om een jongere manegeruiter ;)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:35

Ik zie in je profiel dat je op manege de Horst rijdt, maar dit is toch niet op manege de Horst??
Wat ik op deze 2 foto's zie is dat je je handen meer moet dragen en meer contact moet nemen met de mond, wat rechterop zitten en je hakken uitdrukken, maar wat ik ook kan zien is dat het er wel vriendelijk uit ziet :)
Overigens vind ik 6 proefjes op één dag wel erg veel..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:37

Grace schreef:
aerdenhout1 schreef:

op de meeste manege is dat volgens mij wel het geval.. ik mocht te minsten nooit m'n paard ontspannen laten lopen.. hij deed het een keer uit zich zelf.. zegt de instructrice.. sorry maar dat mag hier niet :oo
Tja.. manege is leuk voor de basis.. maar daarna zou ik lekker een verzorgpaardje of een eigen paard nemen en dan verder gaan lessen (niet op manege) ;)
dit is natuurlijk niet op iedere manege zo..maar die ik ken wel ;)

Dat verschilt dus per manege :P Bij mij op de manege ben ik juist heel tevreden over de lessen, ik sta daar dan wel met mijn eigen pony maar de instructrice die de manegelessen doet geeft mij ook privéles en zij heeft mij ontzettend geholpen en bij ons wordt er ook juist veel naar ontspanning gereden. Dit vond ik ook al toen ik nog geen eigen pony had en ik dus nog gewoon op de manegepaarden reed.

Maar goed, TS: ik denk niet dat er veel te zeggen valt, aangezien er maar 2 foto's zijn. Wel zie ik dat de pony inderdaad zijn rug wegdrukt en jij met pianohandjes rijdt (probeer ze dus gewoon rechtop te houden) en je hakken optrekt, maar verder kan ik niet zoveel zien op deze foto's.
Dat de pony zijn rug wegdrukt is denk ik het beste met les op te lossen, trouwens, dat kan ik niet zo even uitleggen.