Omdat ik zelf wel reageer op andermans HAWs vond ik het wel zo toepasselijk om open te staan voor commentaar op mijn eigen fouten/verbeterpunten. Dus vandaag in het mooie weer aan de slag gegaan.
Daarbij wil ik nog 2 dingen opmerken.
- Ja het lijkt alsof veel scheef is gefotografeerd, maar het loopt ietsjes af en het lint is helemaal scheef!
waardoor het beeld dat er scheef gefotografeerd wordt nog versterkt. (de donderbruine palen zijn overigens wel recht).Overigens is de onderste rij lint verwijderd.
Er is beiden zijden evenveel gereden, maar door de mooie zon is tegen de zon in fotograferen niet te doen.
- ik rijd normaliter niet op gras en durf niet volluit te gaan...maar dit wordt volgende week of die week erop RIJBAK
! Ik wilde natuurlijk wel testen of het te doen was met 19,5 x 38,5 m met zo'n groot paard. Vandaar de home made letters.Het rijden viel overigens tegen. Ik krijg hem al een tijdje niet lekker aan het lopen. Ik zelf ben zo'n ruiter die o.a. de teugels niet met een constante 'druk' vasthield. Dus soort van vast, los, vast, los zeg maar. Hier heb ik zo hard aan willen werken, vooral om geen gemixte signalen af te geven. Dat Digo hierdoor wat meer is gaan hangen of er onderuit wilde en komen omdat dat voorheen blijkbaar ook lukte.
Ik weet donders goed dat ik gewoon flink met tempowisselingen aan de gang moet en lekker alleen iets meer dan het teugelgewicht moet rijden. Schouders onstpannen en lekker op mijn kont gaan zitten. Eerst ontspannen daarna de rest. Maar ook door het ontbreken van een rijbak, en niet in de buurt kunnen rijden helpt niet echt..
Heb elke week les bij vereniging en 2x in de maand prive les. Maar als je te weinig rijdt, zit het paard natuurlijk ook niet te popelen of ff te doen wat je wilt. En gelijk heeft ie
Sinds 5 april Broeze de tandjes heeft gedaan gaat het weer wat beter.
De tweede reden dat ik de foto's toch plaats is dat mijn startkaart binnen is en de rijbak er gaat komen. Dus geen excusses meer! Ik moet (mag) aan de slag! Dus dit is een mooie gelegenheid om met HAWS te beginnen.
Digo (mijn once in a lifetime paard)
Bijna 7
KWPN
00 seven x Osmium
1.74m vierkantsmodel.
heeft zelf wedstrijdervaring voorheen bij oude eigenaar L1 startgerechtigd
ikzelf... tja. :geen wedstrijdervaring en met nog o zo veel verbeterpunten. Die ik zo makkelijk herken op eigen foto's of andermans foto's, maar onder het rijden klaarblijkelijk duidelijk weer minder.
zucht.Startkaart binnen, maar nog geen coupon die de deur uitgaat.
Heb overigens geen voorlezer...nog mensen die dat leuk vinden in omgeving Hengelo gld?
1.

2.

3.

geen idee wat dat binnenbeen daar doet..
4.

ik ben wel geneigd mijn buitenhand te hoog te houden, hier focus ik me zo op, dat ik vervolgens weer een strenge binnenhand heb. Ik moet het toch leren zien als een totaalpakketje.
Neusje er meer uit.
5.

mijn handen, zo ver uit elkaar. Hier was ik me nog niet van bewust. Neusje er meer uit.
6.

tja wat klopt hier wel aan. Paard valt uit elkaar. Is gespannen, niet vanaf schoft naar beneden. Ik denk ook dat die beugel gaatje langer kan.
7.

8.

te weinig sprong, teveel voorhand en zit te ver naar voren.
9.

zitten op je kont!
10.

11.

12.

klein beetje wijken. Hij wil zich normaliter wat bol maken naar de kant waar hij naar toe moet wijken. Met een duidelijke buitenteugel, stopt hij liever of loopt bol langzaam door.
Omdat het rijden niet zo lekker ging, het hierbij ook maar gelaten. Ik ken mijn vriend inmiddels, dat ik nu ook weet op bepaalde momenten dingen te laten voor wat ze zijn. Eerst lekker opbouwen.
Ik weet trouwens dat mijn teugels wat korter mogen. Ik zit ook tever naar voren. Het korter maken van teugels versterkt dit. Ikzelf dacht eerst maar eens beter te gaan zitten, alvorens de teugels korter te maken. Of gewoon flink doorbijten? tips?
Toch benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien nog veel meer zien dan ik. Ik zou het dan ook erg op prijs stellen als jullie willen onderbouwen en tips willen geven.
Alvast bedankt.

wat nog wel eens wil helpen (zit zelf met een rechtsgebogen Fries + mezelf die sterk worden op links
) om buitenstelling te rijden op de volte. Kleine stukjes zodat de spanning af kan vloeien, en daarna weer terug vragen. Wordt er weer gehangen, dan weer hetzelfde. Heb trouwens niet gelezen of het paard op beide teugels hangt, naar icm stelling op een hand is dit wel een fijne oefening.