Fjord Phantom aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elexis

Fjord Phantom aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:38

Mijn knappe mannetje Phantom aan het dressuren. We hebben 2 weken geleden voor het eerst weer les gehad. Vooral aan mijn houding gewerkt, het wordt al wel beter maar ik mag duidelijk mijn handen nog meer dragen (in galop) en mijn hakken meer uitdrukken.

Verder ben ik onwijs trots om mijn mannetje, hij is zo veranderd en dat op zn semi-oude dag. Ons nivo is B.

Een drafje.. (Phantom valt in slaap)
Afbeelding

Op de volte van de fotograaf af.
Afbeelding

Pasje opzij
Afbeelding
Afbeelding

In de galop zie je duidelijk dat er nog werk is aan mijn handhouding. Hij wil liever aan mijn binnenteugel blijven..
Afbeelding

Even een pasje de hals ontspannen
Afbeelding

En weer verder.. Ben blij met zijn achterbeentje.. Langzaam komt daar meer actie in.
Afbeelding

In draf gaat het al veel beter om binnen te ontspannen..
Afbeelding

Afbeelding

little_birdy

Re: Fjord Phantom aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:40

leuke fjord
ik vind vooral dat je hem wat langer mag laten lopen,
ik vind hem erg opgekropt lopen ....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:42

Leuke Fjord!
Ik ken je hand probleem in de galop, de mijne blijft ook graag hangen.
Maar probeer ze echt gelijk te houden, of wat ik wel is deed, een soort bruggetje maken met je teugels. Dan pak je je buiten teugel aan je binnenhand, dan moeten ze wel gelijk blijven(sorry, mijn uitleggen zijn soms beetje baggertjes)

Succes met hem :D!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:42

Het is wel een dikkie haha :)
Benen mag je wat meer uitdrukken maar dat had je al in de gaten, las ik.
Verder vind ik het erg leuk uitzien

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:44

Ik vind hem, wat al eerder gezegd is, nogal opgekropt lopen. Veel (schijn)overgangen rijden dus. Wat een leuke pony! :) Succes

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:46

Wat een leuke verschijning zo samen zeg :D

Probeer trots te zitten, aangezien het er prima uit ziet hoor. Als je mooi recht op zit, is het plaatje nog mooier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:47

leuke fjord. ik zou lekker veel tempowisselingen rijden met deze kanjer, beetje schijnovergangen en dergelijke. zodat hij lekker actief blijft en blijft nadenken en zn achterhand wat activieerd. Hij toont nu soms alsof hij op de automatische piloot staat.

Ik vind dat opgekropte eigenlijk wel meevallen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:50

ponylies schreef:
leuke fjord
ik vind vooral dat je hem wat langer mag laten lopen,
ik vind hem erg opgekropt lopen ....

Het opkroppen valt naar mijn idee reuze mee. Ik zie niet een paard dat vreselijk tegen jouw hand vecht.
Wel zou ik hem graag actiever zien. De achterhand komt er nog te weinig onder, en daardoor kun je hem van voren ook nog niet lekkker rond rijden. Op de galopfoto zie je ook duidelijk dat je paard zijn rug wegdrukt. Vergeet de voorkant daar dus nog maar even: eerst van achter lekker actief doorrijden en wat sprong laten maken, daarna kan je wel weer eens wat aan de buiging gaan sleutelen ;)
Ik denk dat je wel op de goede weg bent, top! :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:57

ik zeg ook niet dat het paard tegen de hand vecht,
ik bedoel hier dus mee dat het paard de rug niet lekker gebruikt en je het paard met wat lengte in de hals en ruglijn beter laat lopen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:00

ponylies schreef:
ik zeg ook niet dat het paard tegen de hand vecht,
ik bedoel hier dus mee dat het paard de rug niet lekker gebruikt en je het paard met wat lengte in de hals en ruglijn beter laat lopen

maar opgekropt lopen doet die ook niet hoor :+

ruggebruik is niet dat wat het zijn moet maar verder ziet het er wel ontspannen uit
hij mag wel actiever van achteren maar dat zal ook wel komen met de tijd :)

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:24

Ik vind het er goed uit zien..En ik vind hem ook niet opgekropt lopen..Fjorden hebben nou eenmaal een korte hals..

Probeer goed voor je uit te kijken en iets rechterop te gaan zitten..Succes!

Sinlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:02

Je bent op de goede weg hoor! Probeer je fjordje wel wat meer van de hand af te rijden.
Verder vind ik het een leuk beestje - alleen wel iets aan de mollige kant.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:22

jemig die is idd wel heel erg dik... hopelijk snap je dat dat heel erg ongezond is voor je pony?
verder wil ik je als tip meegeven: probeer bij het halsstrekken het hoofd naar beneden te rijden (neus over de grond) nu steekt je pony alleen zijn neus naar voren.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 22:37

Ik wil er toch graag even op wijzen dat mijn pony niet dik is. Hij heeft wel een grote grasbuik, wat totaal niet hetzelfde is als dik. Als je kijkt naar zijn halslijn en zijn billen dan zie je dat daar geen vet zit. Ook zijn ribben zijn gewoon voelbaar. Het is een oudere fjord die ofwel ingevallen is in zijn flanken ( wat duidt op een tekort aan ruwvoer) ofwel die een grasbuik heeft.

Verder bedankt voor de reacties. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 06:48

Ik vind hem niet overdreven dik, hij heeft wel een grasbuik idd, maar bij regelmatig trainen gaat dat er wel af.

Verder lijkt het alsof hij heel erg aan de teugels gaat hangen? Verder zijn jullie erg leuk samen! :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:33

elexis schreef:
Ik wil er toch graag even op wijzen dat mijn pony niet dik is. Hij heeft wel een grote grasbuik, wat totaal niet hetzelfde is als dik. Als je kijkt naar zijn halslijn en zijn billen dan zie je dat daar geen vet zit. Ook zijn ribben zijn gewoon voelbaar. Het is een oudere fjord die ofwel ingevallen is in zijn flanken ( wat duidt op een tekort aan ruwvoer) ofwel die een grasbuik heeft.

Verder bedankt voor de reacties. :)

Ik vind je paardje ook niet overdreven dik. Natuurlijk, hij zou iets gestroomlijnder kunnen zijn, maar dat komt wel, zodra hij wat meer spieren krijgt. Hij ziet er nu hoogstens wat onbespierd uit, waardoor zijn buik er een beetje 'bij hangt'. Zodra hij lekker spieren krijgt, trekt dat vanzelf wel wat strakker :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:09

Ik vind het er wel netjes uitzien hoor, kan ook niet echt zeggen dat ie opgekropt loopt, een fjord loopt nu een maal anders dan een laten we zeggen luxer paard of pony.
Vind het wel jammer dat er vaak comentaar word gegeven over dat een fjord dik is, daar gaat het hier toch niet om en weer moet je een fjord niet vergelijken met een luxe paardje.
Ga zo door meid.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 06:53

Ik mis een beetje actie op de foto's. Het ziet er zo slaperig uit.. Ook vind ik hem te dik...

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:32

Blijf het maar raar vinden dat jullie maar blijven hameren op dat ie te dik is, daar gaat het hier toch niet om, kom op zeg, geef wat nuttige info waar ze iets aan heeft, maar niet ik vind hem te dik.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:36

Ziet er best goed uit hoor. :) leuke fjord is het ook. Ik vind hem niet te dik, hij heeft wel een grasbuikje maar z'n kont of hals is niet dik. Hijnzou wel iets actiever mogen lopen, en je hakken uitdrukken, maar voor de rest vind ik het er erug goed uit zien! :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:03

Dames, het is hier wel een HAW-topic he! ;) TS vraagt om rijtechnisch advies, niet om een mening over het formaat van haar paard.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:35

Nou nou.. dames..

Ik reageerde vooral op de opmerking van mimeslosydy , die hem ongezond dik noemde. Niet op AaronYve, die opmerking heb ik niet als kwetsend ervaren.

Verder bedankt voor het rijtechnische commentaar. Hij mag zeker actiever worden (achter) en daar zijn we gelukkig ook mee aan het werk.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:36

Liinn schreef:
Ik vind hem niet overdreven dik, hij heeft wel een grasbuik idd, maar bij regelmatig trainen gaat dat er wel af.

Verder lijkt het alsof hij heel erg aan de teugels gaat hangen? Verder zijn jullie erg leuk samen! :)

Waarop basseer je dit? Hij hangt namelijk absoluut niet in de teugels, op de laatste 2 foto's zie je zelfs een boogje in mijn binnen teugel. Hij kan hier dus onmogelijk hangen.

Het is wel zo dat hij nog wat te veel 'duikt' hij mag zijn hoofd nog wat hoger dragen, maar dat is zwaar voor hem dus dat kost tijd. :)

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:47

Superlekker beesie :9
Ik vindt de halshouding in de galop de mooiste van alle foto's, hier loopt hij lekker nageeflijk (zo ziet hij eruit iig }:0 )
Hij mag wel wat afvallen trouwens :o

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:00

Leuke Fjord heb je !

Op die foto waar je zegt "hij wil liever aan de binnenteugel blijven", heb je zelf de binnenteugel strakker vast dan de buitenteugel, kan dat? Probeer de teugel waar je paard op komt leunen, zéker niet zelf vast te nemen (moeilijk hoor, mijn Haf doet dat namelijk ook!). Drijf je paard naar de andere teugel om zo gelijke druk te krijgen.