Zoe heb ik samen met een vriendin en tevens bijrijder zadelmak gemaakt en ingereden. Het is een heel brave merrie die niet altijd heel gemakkelijk te rijden is, maar wel een super goed karakter heeft.
2 jaar geleden ben ik met Zoe begonnen. Mijn eerste paard waar ik wedstrijden mee ben gaan rijden. Toen nog gedacht dat ik verder zou komen dan de B, maar ondertussen al diverse keren L2 ben gestart en nu ook 5 wp heb weten te behalen. Afgelopen zondag had ik de luxe dat ik 2 (of eigenlijk 3) grooms bij mijn oud.
Mijn eerste bijrijdster is onlangs bevallen en was samen met haar zoontje komen kijken en daardoor was mijn huidige bijrijdster om me te begeleiden met alles er om heen. Het was een super gezellig zondag, met als resultaat dat ik voor mijn gevoel, 2 hele fijne proefjes heb gereden.
De foto's van de 2e proef waren mooier gelukt qua belichting, dus daar heb ik dan wat shots van.
Thuis zijn we vooral aan het trainen op de buiging in het lichaam van Zoe. Ze zet zich heel snel vast en ik dus ook (of is het andersom
) Verder heb ik eindelijk mijn tempo onder controle. Want vaak ging ik als een speer door de bak, en dan nog wel eens dacht ik dat ik langzaam ging. Dat is dus al verbeterd.Hier dus enkele foto's. Tips zijn gewenst, maar wel graag opbouwend en onderbouwend.
1. Binnenkomen, goed voor een 6, want ik was wat slingerend

2. Middendraf. Is van de jury af. Hier wordt ze altijd wat te lang, maar de jury gaf een 6. En schreef kanteld iets.

4. De inzet van het wijken is altijd goed, maar op het eind laat ik het altijd versloffen, 6.

5. Mn halsstrekken was deze dag helaas onvoldoende. 5.

6. Wijken voor het rechterbeen vind ik heeeeeel moeilijk, dat is hier wel weer te zien.

7. Halthouden, goed voor een 6 je

8. Van hand veranderen

9. De galop onderdelen op de linkerhand waren goed voor 7'ens

10.

11.

12. De rechtergalop. Hier wordt ze sterk en ga ik (helaas) te veel van voren doen.

12. Richting het halthouden

13. Stilstaan en groeten, helaas niet vierkant

*Oude topics zijn nog:
[RT-HAW] Mijn debuut met 4 jarige Zoe in B dressuur.
[RIJ-ITP] Mijn debuut met GFS Zoelaine in de B
[RIJ-ITP] Zoelaine op wedstrijd in het L1
In B al met oprichting en een