Ik zal vast wel niet de enige zijn met dit probleem, maar ik vind het altijd super moeilijk om door te moeten zitten... Hebben jullie hier misschien wat tips voor zodat ik hier aan kan gaan werken?
Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kayley schreef:Goed op je kont gaan zitten netjes rechtop hoofd naar voren dus niet naar beneden kijken, en vooral niet met je benen gaan klemmen. Door je hakken goed uit te drukken klem je al minder snel met je benen.
Ook moet je zorgen dat je paard netjes actief, ontspannen en over de rug loopt, dan pas kan je ontspannen gaan doorzitten maar dat is mijn mening.
Kortom je paard en jij moeten ontspannen zijn door het lijf dan pas zit je lekker door, al is dit per paard natuurlijk verschillend.
Ik weet nu natuurlijk niet waar je tegen aanloop met doorzitten?
Ik hoop dat je er wat aan heb.
ik loop meestal vast als je wat langer moet doorzitten de eerste paar passen lukken me dan nog wel maar daarna ga ik hobbelen om het maar zo te zeggen :p 
._Lisanne schreef:Een rijbroek met leren kont.
Volgens de eigenaresse van mn verzorgpaard blijf je dan ook beter zitten haha, of het werkt weet ik niet. Heb t nog niet getest.
Verder uiteraard oefenen...
grappige oplossing in ieder geval hahaha

_Jessie schreef:Doorzitten vanuit je heupen. Toen iemand dat tegen me zei lukte het opeens een stuk beter
Ik vind het ook onwijs moeilijk om te doen. Veel mensen zitten door vanuit hun nek/schouders of klemmen hun benen.
Laat je benen ontspannen hangen en probeer met je heupen door te zitten.
Pas op de je niet gaat stuwen! (overdreven mee zitten) maar dat je netjes op zijn beweging mee gaat.
Dus dat steeds een paar passen en bouw dat uit. Wanneer dat goed gaat proberen je hakken uit te drukken.
Ik ging namelijk als nog mijn benen klemmen als ik mijn hakken uit wilde drukken. Dus stap voor stap proberen

ook deels persoonlijk ik kan namelijk geen aparte spiergroepen aanspannen. Dus als ik mijn buikspieren aanspan gaan automatisch mijn billen en rug mee
Net als mijn bekkebodemspier....die kan ik ook niet onafhankelijk aanspannen.
_Lisanne schreef:Een rijbroek met leren kont.
Volgens de eigenaresse van mn verzorgpaard blijf je dan ook beter zitten haha, of het werkt weet ik niet. Heb t nog niet getest.
Verder uiteraard oefenen...