Sinds November 2009 is Walter (Harmen x Lute) in mijn bezit.
November 2010 heb ik hem een aantal weken rustig in laten rijden ivm angst van mijn kant met inrijden.
Daarna is hij thuis komen staan in die fijne winterperiode, maar zijn we trouw 3 á 4 keer per week naar de vereniging geweest om lekker door te trainen.
Eind december kreeg meneer zijn jaarlijkse influenza prik waardoor hij zo'n 4 weken stil kwam te staan.
Hij kreeg een abces dat doorbrak, hij is er redelijk ziek van geweest en het duurde vrij lang voordat het pijnlijke eraf was.
Eind januari weer wat meer opgepakt door lekker te longeren, want was hij stijf op de prik-kant, en ook nog zijn moeilijke kant.
Na 2 weken zelf het aangedurfd om er op te stappen, en hij was super braaf! Ik trots natuurlijk!
Maar zodra ik aan wilde draven was het uit met de pret, hij blokkeerde volledig etc etc.
En ik kreeg hem daar niet uit.
Veearts er naar laten kijken, volledige check - up, niks kunnen vinden naast wat stijfheid op zijn prik-kant.
Vervolgens een Fysio aan huis gehad (4 weken op gewacht
) Deze is anderhalf uur met hem bezig geweest.Daarna een week lekker gelongeerd, lang en laag, en er weer op. Wederom heerlijk braaf gelukkig, maar in draf hetzelfde probleem.
Weer terug naar de basis en longeren, en er weer op. Dito!
Met de moed in mijn schoenen de dame die hem heeft ingereden benaderd, en hij is een aantal dagen naar haar toe gegaan.
Conclusie was dat hij het prima kon, maar even er door heen moest.
Goed thuis aan de slag, met ups en downs, maar intussen ben ik op het punt dat ik zeg. Hehe, ons/mijn geduld is eindelijk beloond!
Regelmatig filmt mijn vriend onze verrichtingen waardoor ik elke keer echt baal van mijn houding/zit etc etc.
Ook deze keer zijn er genoeg punten tot verbetering, vandaar mijn twijfels om te plaatsen. (baal echt van mezelf!)
punten waar aangewerkt wordt/moet worden
- van aard een lichtelijk flegmatiek paard, dit pakt hij goed op maar blijft punt van aandacht, moet er dus om denken hem ook niet te overhaast te laten lopen
- uitleggen hals, meer over de rug
- eigen houding, recht op, benen stil, handen niet te streng etc etc.
Niveau is dus nog geen B naar mijn mening.
Walter is een paard wat zeer snel afgeleid is door omgeving, en ook liever zijn onderhals gebruikt, de manier hoe hij nu loopt is al een vooruitgang met eerst!
Alleen draf is in beeld
http://www.youtube.com/watch?v=43uLuyIUAJE
Commentaar, feedback is erg welkom!
Aanstaande zaterdag is onze eerste officiële les! (hiervoor begeleiding gehad met inrijden)
. 
Je lijkt me een beetje uit het ritme zitten ik kan me voorstellen dat je paard daardoor wat flegmatiek aanvoelt. Doe je ogen is dicht op de lange zijde en gewoon doorrijden vaak zit je dan automatisch goed in het ritme.