Cappucino @ work in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Cappucino @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:37

Hallo hallo,
Na een week lang geen tijd kon ik vanmiddag eindelijk mijn pony weer trainen :)
Voor degene die Cappucino niet kennen hier wat info.
Afbeelding <-- Dat is 'm dan :D Het is een 8 jarige ruin van vermoedelijk Lorenzo, New Forest dus ;) Hij is dressuurmatig erg fijn te rijden maar kan soms erg sterk zijn. Hij is 1.48m. We zijn nu bezig dat hij niet te diep kruipt achter de teugel en niet over zijn tempo heen gaat.

Dan wat info over mij(14jr): Ik heb Cappucino sinds vorig jaar april, we zijn dus nog maar een jaar een combinatie. Ik heb moeite met een rechte rug(ivm scheefgegroeide rugwervel) En niet te streng zijn met mijn handen. Oo en kapstokjes :+
Afbeelding
Achjaah en misschien is hij wel een beetje gek }:0
1. We beginnen met ff lekker poseren.
Afbeelding
2. Helaas geen foto's van het losrijden, maar wel een mooie toch ;)Lijkt of ie traag is maar dat is volgens mij gewoon een fout moment :+
Afbeelding
3.Stapper de stap :+
Afbeelding
4.Halthouden ;) Altijd zijn achtervoetje net niet mooi, iemand tips??
Afbeelding
5.Draven ;) geen idee waarom ik mn handen op mn schoot heb :7
Afbeelding
6.Volgens mij aanleiding naar halsstrekken of uitgestrekte stap.
Afbeelding
7. Draven..
Afbeelding
8.nog een keer
Afbeelding
9.Goh en nog een keer :+
Afbeelding
10.En nog een keer :+
Afbeelding
11. Voorbereiding op afwenden bij A
Afbeelding
12.Halthouden en shetjes kijken :+
Afbeelding

En als afsluiter :)
Afbeelding

Tips zijn natuurlijk welkom maar hou het netjes :)
Daaaaaag

ps: Mijn ellebogen mogen meer 90 graden :)

wendyP

Re: Cappucino @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:43

Ziet er netjes uit.
Blijf wel op je tenen letten want op sommige foto's draaiden die een beetje naar buiten :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:44

Bedankt :) Indd mijn tenen, komt voornamelijk omdat m'n beugels te kort zitten, en dat ben ik langzaam aan langer aan het doen :)

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:52

Probeer als je halthoud vlak voor het remmen nogmaals een beenhulp te geven krijg je net de kont er iets mooier onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:31

Ik vind je pony wel wat naar voren 'duikelen', en zelf inderdaad je kapstopjes. En je handen rechtop houden maar dat heb je zelf al aangegeven.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 10:39

Jorienn schreef:
Ik vind je pony wel wat naar voren 'duikelen', en zelf inderdaad je kapstopjes. En je handen rechtop houden maar dat heb je zelf al aangegeven.

Hoe bedoel je naar voren duikelen? Daar kan ik mij niet helemaal in vinden :o Op de foto's dat ik hem vind duikelen(lijkt zo.) is de horizon scheef..

Jessica078

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:54

wanneer hij niet 'vierkant' staat.. even je tegenovergestelde been van het been dat naar voren staat aansluiten, wel zorgen dat hij dan niet wegstapt.

Leuke pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:58

Op foto 2,3,6,11 kan je het in ieder geval zien. je pony doet niet actief mee, en loopt een beetje te sloffen/hangen

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:04

Wat mij ook opvalt is dat je je zweep vrij ver omhoog houdt, ik heb juist geleerd dat deze naar onder/achter hoort te liggen langs je been zegmaar. en wat je zelf al zegt meer knik in je ellebogen, en op sommige momenten mogen je handen echt wel hoger ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 15:27

Jessica078 schreef:
wanneer hij niet 'vierkant' staat.. even je tegenovergestelde been van het been dat naar voren staat aansluiten, wel zorgen dat hij dan niet wegstapt.

Leuke pony!

Kijk daar heb ik wat aan ;) dat gaan we is proberen :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 15:29

Nienkex schreef:
Wat mij ook opvalt is dat je je zweep vrij ver omhoog houdt, ik heb juist geleerd dat deze naar onder/achter hoort te liggen langs je been zegmaar. en wat je zelf al zegt meer knik in je ellebogen, en op sommige momenten mogen je handen echt wel hoger ;)

Haha jaa die zweep, was de 1ste keer dat ik met zweep reed :+ puur om hem ff te helpen met schouderbinnenwaarts, normaal heb ik hem nooit nodig dus daar heb je gelijk in :) De rest heb je ook gelijk in :) Bedankt!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 15:32

Jorienn schreef:
Op foto 2,3,6,11 kan je het in ieder geval zien. je pony doet niet actief mee, en loopt een beetje te sloffen/hangen

Daar ben ik het niet mee eens :o waarschijnlijk zijn dat momentopname's. Ik wil me er echt niet onderuit praten, ik sta open voor feedback maar mijn pony is echt wel actief hoor. Ik heb tijdens deze training geen 1 keer gehad dat ie zwaar werdt op mijn hand(hangen). Ik heb hem geen 1 keer vooruit moeten rijden, hij ging zelfs te snel ;) Dus ik ben het er niet mee eens :)Ik heb hem echt geen 1 keer voelen sloffen of hangen, hij was licht in mijn hand en actief dus sloffen deed hij niet. Waarschijnlijk momentopname's.. Foto 2 is de enigste foto die gigantisch vertekend, want hij was actief en hing niet wat daar echter wel zo lijkt. De rest van de foto's lijkt hij niet actief maar dat was hij echt wel, zijn stap is te kort daar werken we aan, hij moet actief(wat hij is) maar moet ruimer gaan stappen.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:03

Je plaatst deze foto's, het is haw, dus wij moeten het met deze foto's doen.
Ik had de reacties nog niet gelezen, maar mijn eerste reactie was ook dat ie veel actiever moet; zoals het op de foto's lijkt loopt hij nog teveel op de voorhand (ook op de foto's waar de horizon recht is) :j

Je pony kan dan mss zelf wel lekker actief zijn, maar daarin heb je 2 verschillende soorten actief: stuwend of dragend. Ik denk dat voor jullie het eerste geldt.

Dat kan je dan heel mooi gaan gebruiken om hem dragend te krijgen :) Maak schijnovetgangen draf-stap, op het moment dat je bijna in stap valt weer wegdraven en andersom.

Wat het vierkant halthouden betreft, dat gaat je vaak alleen lukken als je pony vooruit blijft denken in de overgang en heel goed aan het been is. Dus ook daarvoor kan je bijvoorbeeld een schijnovergang naar halt proberen te maken; als je bijna stilstaat weer wegstappen. Probeer em zo scherp aan je hulpen te krijgen, dan kan je gaan denken aan beentjes bijsluiten.

Leuke pony!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 16:05

Judibo schreef:
Je plaatst deze foto's, het is haw, dus wij moeten het met deze foto's doen.
Ik had de reacties nog niet gelezen, maar mijn eerste reactie was ook dat ie veel actiever moet; zoals het op de foto's lijkt loopt hij nog teveel op de voorhand (ook op de foto's waar de horizon recht is) :j

Je pony kan dan mss zelf wel lekker actief zijn, maar daarin heb je 2 verschillende soorten actief: stuwend of dragend. Ik denk dat voor jullie het eerste geldt.

Dat kan je dan heel mooi gaan gebruiken om hem dragend te krijgen :) Maak schijnovetgangen draf-stap, op het moment dat je bijna in stap valt weer wegdraven en andersom.

Wat het vierkant halthouden betreft, dat gaat je vaak alleen lukken als je pony vooruit blijft denken in de overgang en heel goed aan het been is. Dus ook daarvoor kan je bijvoorbeeld een schijnovergang naar halt proberen te maken; als je bijna stilstaat weer wegstappen. Probeer em zo scherp aan je hulpen te krijgen, dan kan je gaan denken aan beentjes bijsluiten.

Leuke pony!

Bedankt. Ik ga er mee aan de slag ;)

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:10

Door je pony goed aan het been te rijden, en het achterbeen er goed onder te zetten, sluiten ze veel makkelijker bij het halthouden goed aan.

En zo als MelissaV ook al zegt, het mag een stuk actiever. Succes

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:32

sorry ik heb er voor de rest niet naar gekeken omdat ik geen geduld had maar wat heb jij je beugels kort zeg!

dat moest ik even zeggen :o

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 16:30

Asmara schreef:
sorry ik heb er voor de rest niet naar gekeken omdat ik geen geduld had maar wat heb jij je beugels kort zeg!

dat moest ik even zeggen :o

Mwah dat vind ik wel meevallen ;) ben maar 1,57m op een 17,5 inch zadel met vrijlange flappen ;) Op een pony van 1,48m ;) Ik lijk erg klein ;) Maar ik vind de beugels zo wel lekker zetten :D

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:22

Even een reactie op je beugels, deze mogen inderdaad wel 2 langer. Vooral omdat je een dressuur zadel hebt.

Dickens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:42

Beugels veel te kort, je bent bezig met dressuur.
en op die foto van voren, lijken de beugels ongelijk

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 18:45

Dickens schreef:

Ik heb de reden hierboven neergezet. De beugels zijn gelijk.

Dickens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:55

MelissaV schreef:
Dickens schreef:

Ik heb de reden hierboven neergezet. De beugels zijn gelijk.

okee

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 13:03

Gister gesprongen ;) Gezien mijn springzadel niet meer paste en ik toch een dressuurzadel heb nog geen springzadel aangeschaft. Wij hebben nog geen staanders ter beschikking dus we moeten het doen met 2 kruisjes ;) Vandaar de hoogte ;) Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:15

Ik zie idd net als sommige andere dat je pony wat naar voren duikelt, en dan inderdaad zoals Judibo aangeeft op de stuwende manier.

Veel schijnovergangen rijden, je pony wat meer ruimte proberen te geven van voren (zoals je aangeeft ben je wat vast in je handen) hem als het ware meer bergop proberen te rijden van achter naar voren. Mocht hij onder je uitrennen (want je geeft aan dat je een voorwaartse hebt) een langere ophouding geven tot hij weer op gewenst tempo is, dan jezelf weer losgeven in je handen etc zo maar door. Heb tegen hetzelfde 'probleem' aangelopen met de mijne ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 13:19

Queelens schreef:
Ik zie idd net als sommige andere dat je pony wat naar voren duikelt, en dan inderdaad zoals Judibo aangeeft op de stuwende manier.

Veel schijnovergangen rijden, je pony wat meer ruimte proberen te geven van voren (zoals je aangeeft ben je wat vast in je handen) hem als het ware meer bergop proberen te rijden van achter naar voren. Mocht hij onder je uitrennen (want je geeft aan dat je een voorwaartse hebt) een langere ophouding geven tot hij weer op gewenst tempo is, dan jezelf weer losgeven in je handen etc zo maar door. Heb tegen hetzelfde 'probleem' aangelopen met de mijne ;)

Ik heb eergister gereden en ben er eens mee aan de slag gegaan, en ik snap wat jullie bedoelen. Mijn lesgever is al 6 weken uit de running en verwacht niet binnen 2 maanden terug te zijn. Hij heeft mij een telefoonnummer gegeven van een andere lesgever en die komt morgen lesgeven ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:20

Oke super TS dat je er aan werkt! Succes ook mogen met je nieuwe lesgever.
Is idd verstandig om dan tijdelijk een vervangende te hebben !