Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
We doen veel verschillende dingen
Ons rooster voor deze week
vanavond springles, woensdag dressuurles, donderdag crossles en zondag een strandrit
Toch kunnen we ook op concours best aardig meekomen...

Bellissima_ schreef:Het gaat hun om het laten zien dat ze 'o zo geweldig kunnen rijden'.
Maar, geef toe. Een ruiter die een paard netjes aan de teugel heeft en een mooi proefje kan neerzetten is in mijn ogen een betere ruiter als een ruiter die alleen maar buitenrijdt. Hiermee wil ik niet zeggen dat ruiter 2 een slechte ruiter is, integendeel. Maar de wedstrijdruiter krijgt imo meer aanzien.
Ik vind ook dat wedstrijd ruiters meer aanzien krijgen, maar verdienen ze dat?
?
LiVetime schreef:Weet je hoe eng zelfreflectie is?
Meisjes kijken naar een plaatje of een filmpje en zien hun ideaalbeeld van hoe een paard hoort te lopen. Het is mens-eigen om heel snel (eigenlijk direct) resultaat te willen. Mensen zijn te ongeduldig over het algemeen en gunnen hun paard niet de tijd om langzaam ergens naartoe te werken.
En daarbij, als het kinderen wordt geleerd dat een paard 'in de krul' hoort te lopen op welke manier dan ook, dan is het logisch dat die kinderen dit zien als een goed kunnen rijden.
Er zijn naar mijn mening ook veel te weinig instructeurs die kijken naar de houding en hulpen van de ruiter. Het paard moet 'in de krul' kunnen lopen, ook al zit je er achtersteboven of ondersteboven op. En zo werkt het natuurlijk niet.
student schreef:een goede ruiter is een ruiter die verstand heeft van alles wat hij in de praktijk brengt.
. Dat je elkaar kent en weet wat je bij elkaar wel en niet moet doen, en ach iedereen heb wel eens een slechte dag/bui, lijkt me heel normaal toch? Dat een keer alles misgaat leer je alleen maar van.. En ik zeg altijd perfect bestaat niet.. rhian schreef:Hoe komt het dat sommige mensen niet verder kijken dan alleen het op het paard stijgen, een uur hobbelen en er dan weer vanaf stappen...?

). rhian schreef:Ik vraag me af hoe jullie hier over denken... Wat is in jullie ogen een goede ruiter/ amazone;
- eentje die elke wedstrijd telkens weer wint.
- eentje die kijkt naar het belang van zijn/ haar paard en plezier wilt hebben in het paardengebeuren...
Ik merk dat veel paardenmeisjes zich allemaal blind staren op grote wedstrijd ruiters en amozones en ik vraag me dan altijd af, rijden die lui eigenlijk ook zelf paarden in, kijken die ook wel naar het belang van het paard, vragen die zich nooit eens af of het ook anders kan...etc?
Bellissima_ schreef:Het gaat hun om het laten zien dat ze 'o zo geweldig kunnen rijden'.
rhian schreef:Is het ook niet zo dat als je veel buitenrijdt je dan ook niet veel meer problemen moet oplossen met je paard en dus ook ene beter team wordt?
rhian schreef:Ik kan me soms zo opregen ( is limburgs voor druk maken) om mensen die lopen te bla blaën over hoe hoog ze wel niet rijden en als ik hen dan zie rijden zie ik alleen maar een zwaar gefrustreerd en angstig paard...
nijenhuis01 schreef:Ik kom regelmatig op wedstrijden en zie een hoop ellende!
Als het paard niet goed heeft gelopen volgends de ruiter, is de wereld te klein!
Flink doorpakken NA de proef, slaan met de zweep en schreeuwen tegen alles en iedereen, niet uitstappen en zeiknat op de trailer, ga zo maar door.