NicoleHorses schreef:lijkt me niet heel fijn voor dat beest zon hoge bescherming van voor en achter ingepakt?
Als dat nu alleen een uurtje met rijden is, maar ik begrijp dat die van jou nooit buiten zijn stal komt zonder strijklappen, peesjes en springschoenen? En hij is nog jong?
Edit; warmte komt niet pas na een paar uur, al na 10-15 minuten dragen is het onder peesbeschermers veel te warm, voor een kwartiertje is dat niet zo erg maar hoe langer hij ermee loopt hoe groter het risico. Daarnaast heb je ook nog wrijving, elke beenbeschermer geeft wrijving al heb je er een van 300,-. En ik begrijp dat het paard dus 3-4 uur op de weide staat, een uur rijden en in de stapmolen zal hij ook wel bescherming om hebben? Dan loopt hij dus al zeker 5 uur per dag met beenbescherming en daarmee loop je echt onnodig veel risico.
Als je dat altijd doet blijven de spieren en banden idd slapper en uiteindelijk wordt de kans op blessure's dan alleen maar groter.
Beschermen is goe maar je kunt het ook overdrijven.
Wat doe je eigenlijk met hem? Springen? SGW?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 30-03-11 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt