Het is vandaag nog lekker weer geweest en dus heeft bokker aux(mijn mede stalgenootje)
haar camera tevoorschijn getoverd en heeft wat kiekjes gemaakt van mij en [***].
Over mijn paardje:
[***] is een werkwillige maar toch ook wel een wat ondeugende merrie van bijna 7 jaar.
Misschien zijn er mensen die al eerder topics over haar zijn tegengekomen maar om een lang
verhaal kort te maken.
Ik heb haar gekocht. Ze kroop heel erg achter de hand op en was totaal niet fijn te rijden,
ze liep wel heel fijn hoor maar ze drukte haar rug continu weg en nam de hand totaal niet aan.
Binnen nog geen week na aanschaf de tandarts laten komen en toen bleek dat ze nog nooit
naar een tandarts was geweest en haar gebit nieteens meer op elkaar paste. Haar ene kaakspier
was hierdoor langer dan de andere. (ze kauwt soms nog een beetje scheef en kantelt hierdoor
haar hoofd naar links.. ze is overigens rechtsgebogen dus het is een tic die er uit moet gaan vanzelf)
Na een paar weken (toen ze doorhad dat ze geen pijn meer had) heeft ze me meerdere malen
de bak laten zien en wou helemaal niet meer nageven.
Toen het na het rijden met een slofteugeltjewat beter ging heb ik van onze medebokkers op mijn kont gekregen
en werd ik er even aanherinnerd dat ik veel te snel wou en dat ik (met sommige goede tips) mezelf op 0 moest zetten en
terug naar de basis moest. Slof moest er af. Na wikken en wegen hebben we hard geoefend op
zakken met het hoofd.. in het begin totaal niet naar de hand toe maar ze moest even doorkrijgen dat
ze "uit de houding" moest.
Daarnaast hebben we meer dingetjes meegemaakt waardoor ik vaak niet heb kunnen rijden maar daar
zal ik jullie niet mee vervelen.
Inmiddels zit ik er alweer een paar weekjes op en ondanks er vandaag ook bakkabouters aanwezig waren
heeft ze toch wel erg hard haar best gedaan.
Echt een niveau hebben we nog niet. En alle tips zijn toegestaan.
Tip voor mezelf: Stoppen met dubbeltjes zoeken.
Hierdoor ga ik als een zak aardappels over mn paard heen hangen.
(ik wil nog wel graag eens kijken of ze haar halsspieren mooi spant/ontspant.)
mijn handen mogen nog wat dichter bij elkaar als ik haar wat meer op vraag.
Opmerking: Als ik haar uitschuif/neerwaarts vraag heb ik mijn handen erg wijd. Ik weet hiervan,
dit doe ik expres omdat ze nog niet altijd doorheeft dat ze naar de hand toe moet als ik ze naar
voren geef dus zet ik mijn handen wat opzij zodat ze "ruimte" heeft daartussen te dalen zonder
echte "druk" op de teugels.
Hopelijk kunnen jullie bevestigen wat ik zie/voel want voor mijn gevoel was het erg fijn en ontspannen.
1:instappen

2: indraven rechtsom, nog wat stijfjes en zoekende

ik dwing haar niet.. deze foto is een stap later.. handen hetzelfde alleen hals hoger en waslijntje:
http://94.100.125.24/1266750001-1266800 ... _SVps.jpeg
3: indraven linksom, nog wat stijfjes en zoekende

4: in stap de hand zoeken (uitschuiven)

Toen zodanig losgereden een tijdje tot ik haar kon oppakken
5: stukje rechtuit en iets oprichting vragen linksom

6: en rechtsom

7:

8:

9:

10: En linksom eerst ontspannen

11: Galopje linksom

12: paar stapjes schoudervoor in draf