Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zilfstar schreef:Als medisch alles OK is: Balkjes lopen! Zowel stap als draf. Mijn Fries tilde zijn benen ook niet goed op en zette ze ook niet goed onder zijn lijf. De eerste keer balkjes:
Stap, Stap, KLOINK, KLOINK !!!
Paard stopt en kijkt verbaasd achterom wat dat nou voor geluid was.
Ik dus: Ja Jippe dat zijn je ACHTERBENEN, die heb je ook....![]()
Inmiddels wat maandjes later tilt hij keurig alle 4 zijn pootjes op (ook zonder balkjes)
xtomasx schreef:ik had eerst precies het zelfde. hier is de oplossing: voorwaarts neerwaarts rijden dat betekend dat hij actief loopt maar jij hem tegen houd van voor waardoor jij aanleuning krijgt in de hand en hij zijn benen goed opteeld met name zijn achterbenen! dit is een goede oefening! ook kun je veel overgangen maken halthouden, achteruit een pasje voorwaartser een pasje terug enz enz. blijf gewoon de heletijd bezig. en maak het ook niet te saai voor hem probeer ook veel dingen te doen die hij leuk vind buitenritjes ofzo.
groetjes Tomas
maar na een behandeling van de osteopaat is het een stuk minder geworden dus misschien kun je dat een keer laten checken?