Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anneliesdj schreef:Actief houden, continu bezig zijn, volte's rijden, afwenden enz, geen lange zijde over rijden zonder een oefening of figuur te rijden.
Wanneer je langs iets engs komt; stelling vragen naar binnen, goed je binnenbeen eraan en rechtuit erlangs, kijkt ze nog dan kun je haar schoudervoor zetten of een kleine volte rijden en opnieuw erlangs.
) ik heb haar in het verle den daar dan wel eens en ging even de vliegjes in haar vacht tellen ofzo.
) maar meestal schenkt ze er geen aandacht meer aan.
) en verwacht dat ik het wel oplos.
Wel fijn dat ze dan ook door krijgt dat er niks aan de hand is!
! Romanoff schreef:@ Abeltje; Ha wat een leuk idee zeg, vliegjes tellenWel fijn dat ze dan ook door krijgt dat er niks aan de hand is!
@ TS : zoals iedereen al zegt; Lekker actief houden.. wat ik altijd deed in zo'n enge hoek.. gewoon lekker vaak langs rijden, voltes maken, figuurtjes rijden. Als je haar maar bezig houd.. vanzelf word die hoek minder eng.. Als je zelf ook maar rustig blijft!
)
maar ze kon ook niet wegrennen, dus ze moest blijven staan. eerst sprong ze dan nog weg, bibberde ze wat, keek alle kanten op, gewoon stressgedrag. maar uiteindelijk kreeg ze door dat niks had geprobeerd om haar op te eten en dat we allebij nog leefden. dan werd ze rustig en ging ze vaak op rust staan. nou dan maakte ik het laatste couplet van het wilhelmus ( of whatever
) af en steeg ik weer op op een inmiddels heel relaxed paard.
Ik rijd hem er dan voorwaarts schoudervoor langs, en maak altijd een rustig prrr prr geluidje. Klinkt gek, maar het helpt erg goed. babygirlxx schreef:probeer haar anders is te longeren voor dat je gaat rijden en dat laat je haar maar is kijken en ga je daarna rijden misschien zit je er wel met een bepaalde spanning op
je kan het trouwens makkelijk testen, zet een koptelefoon op oid en ga een de muziek luisteren die je echt helemaal geweldig vind, muziek waarin je jezelf helemaal verliest. zing lekker hardop mee en ga voor mijn part proberen om terplekke een kur op muziek te verzinnen
het maakt niet uit, als je maar lekker meegaat in de muziek. als je zo op gaat in de muziek dat je eigenlijk niet meer aan het rijden bent, alleen nog maar aan het zitten op een lopend paard
dan let je ook minder op je omgeving, als je paard dan minder reageert dan kan jouw reactie een grote impact op haar zijn. een gesprek met iemand voeren die in het midden van de bak staat helpt trouwens ook wel eens. ik let dan ook nooit op 
) of probeer met je tong je neus aan te raken, of probeer je te herinneren wat het eerste woord was dat je vanmorgen zei.
)
)