Ringo z'n achterhand mag nog verder onder gaan treden, maar stukje bij beetje gaat het steeds beter.
Hij heeft een tijd lang niks gedaan omdat het even helemaal niet boterde tussen ons, dus er moeten nog wat meer spieren gekweekt worden en de routine in de training moet nog terug komen.
Gezien het lekkere weer vandaag heb ik mijn vriend wat plaatjes laten schieten en heb meteen mijn verjaardagskado in gebruik genomen (nieuw dekje + beschermers). M'n tweede setje in 4 jaar tijd

Vond Ringo vandaag aardig lopen, hij heeft goed zijn best gedaan. Soms schoot hij wat uit de aanleuning, maar die wordt wel steeds constanter. Hij was lekker aan het been, al mag het geheel nog wat actiever. Heb aan het eind nog een paar pasjes geweken, dit gaat voor links heel goed, rechts nog wat minder, maar dat is ook zijn moeilijkere kant. We oefenen rustig verder!
Ik zelf ben heel bewust met m'n houding bezig. Rechter op en goed op m'n billen blijven zitten, maar vooral het dragen van mijn handen ipv ze vast te zetten op het zadel/m'n knieen. Het plaatje op deze foto's ben ik dan al best tevreden over!
Commentaar/advies/tips, graag, maar wel onderbouwd zodat ik er iets mee kan en begrijp waar het vandaan komt

1) Laten nageven met halthouden. Hier hou ik wat druk en maak afwisselend kleine kneepjes met links en rechts

2) Draf met losrijden, komt er nog niet lekker doorheen en mag actiever

3) Stelling vragen in de hoek, hand meer van de hals af doen ipv naar mij toe halen

4) Pasje wegrijden om hem wat vlotter/alerter te maken. Komt wat tegen de hand waar ik te streng op reageer.

5) Dit is meer de aanleuning/houding waar ik heen wil, al mogen m'n handen nog een klein tikje hoger

6) Wat doorvragen op rechts (hij hield wat vast). M'n hand weer, maar hij loopt wel actiever.

7) Lekker galopje, al vraag ik 'm net iets te diep

8) Meer waar ik heen wil

9) Fijne draf

10) Mooi plaatje

11) Aanspringen in galop, eindelijk niet meer tegen de hand

12) Valt iets uit elkaar, wel lekker actief

13) Fijne sprong, benen wel recht houden

14) Zelfde, en de armen aan m'n lichaam houden

15) En nog even een plaatje van afgelopen zondag, mooi ingevlochten voor de wedstrijd

Close-up van de roosjes!
http://i292.photobucket.com/albums/mm38/annemarie1985/Ringo%20maart%202011/DSC05046a.jpg
Groetjes, Annemarie
Veel suc6