Zenith JV, en dan nu maar een keertje HAW.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloessjee

Zenith JV, en dan nu maar een keertje HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 07:33

..ik open namelijk meestal alleen in ''rijden in the picture.'' Maar deze keer zou ik graag tips ontvangen, maar hou het aardig ;)

Afbeelding

Zenith is sinds afgelopen december twee jaar in mijn bezit. Mijn aller eerste eigen paardje en sinds de laatste maanden zijn we wat serieuzer aan het rijden. 26 februari hebben we onze eerste wedstrijd gehad in de B, 187 punten. De week daarna hadden we gelijk nog een wedstrijd ook hier bepaalden we 2 winstpunten. Nu weer een paar weken lekker trainen en volgende week staat er weer een wedstrijd op het programma.

Waar Zenith en ik momenteel mee bezig zijn is het 'actief' rijden. Het gaat al een stuk beter dan een aantal geleden maar hij mag af en toe nóg net wat actiever. Het lastige hieraan vind ik, dat je constant consequent moet zijn, niet alleen in de bak, maar ook als je op buitenrit bent, anders is het verwarrend. Ik zou eigenlijk 1 dressuurwinstpunt halen en dan gaan springen, maar mijn nieuwe doel is toch wel minimaal L1/L2 dressuur te gaan rijden. Zenith heeft het in zich, en het lijkt me een mooie uitdaging.

Nog wat informatie over Zenith:

E-pony, 1.54 m
NRPS
v: Zodiak
B Dressuur bij de paarden

Vandaag heeft een vriendin van me een paar plaatjes geschoten, helaas troffen we het niet zo met het weer, gisteren was het zo prachtig! En vanmorgen leek de zon nog wel een kans te hebben, maar jammer genoeg trok het rond 3en hier helemaal dicht. Toch zijn er wat knappe plaatjes uitgekomen.

Mijn eigen commentaar:

-Beugels langer! (iemand tips hiervoor, ik vind het zó beroerd rijden met lange beugels, maar het staat echt een stuk mooier)
-Op m'n kont zitten (vooral de galop)

Kom maar op met tips! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sica op 23-03-11 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: OP aangepast op verzoek TS

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 07:57

Leuke pony. !

ziet er netjes uit..
let erop dat je rechtop gaat zitten.. is hij erg sterk? dat je daarom voorover valt.. ? ook op een aantal foto's heb je je handen ongelijk..
verder niet echt commentaar.. ;)
suc6 weer met je volgende wedstrijd.. :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:01

Beugels inderdaad langer, dan ga je ook rechter op zitten. Ik vond het eerst ook niks, met lange beugels rijden. Maar je moet het gewoon een paar keer doen en dan wil je niks anders meer :o

Leuk paardje :)

iSaBeLL

Re: Zenith JV, en dan nu maar een keertje HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:50

Marloes ziet er echt super :D ! wat zijn jullie vooruit gegaan zeg, echt een super combi!

Omdat het HAW is toch nog wat tips :Y) handen naast elkaar houden en wat rechter op zitten,
en je rug wat boller maken inplaats van hol!

succes :D

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:52

Ziet er gaaf uit! :D
Als ik jou was zou ik je beugels een gaatje langer doen, misschien dat je onderbenen dan ook wat verder naar voren komen te liggen. Ik heb het idee dat ze op sommige foto's wat ver naar achteren liggen (foto 1 en 2)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:55

Jullie zijn de afgelopen weken/maanden echt vooruit gegaan Marloes. :j Je rijd hem nu veel actiever en ik zie dat jullie beiden meer plezier krijgen in de dressuur. Zenith heeft echt potentie en dat komt nu veel meer naar voren. Je beugels vind ik verder niet storend qua lengte. Wel houd je naar mijn gevoel wat teveel spanning in je armen vast, en in je handen. Gewoon af en toe een vogeldansje doen met je armpjes om te kijken of ze er nog wat losjes bijhangen. :D

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:01

Mischien kan je eens proberen om tijdens je training je beugels uit te doen.
Dan moet je wel op je billen gaan zitten en kan je je benen lang maken.
Let op dat je je niet vast gaat klemmen!
Verder ziet het er netjes uit hoor, leuke pony :j

JustHelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:23

Probeer te blijven zitten in galop, maar dat is zoals je zelf al aangeeft.
Zorg ook dat je je benen niet te ver naar achter doet.
En over je beugels: probeer idd eens zonder beugels te rijden. Als je dan met beugels rijdt, zorg er dan voor dat je met je knieën goed tegen het zadel zit. Misschien kan dit je ook wel helpen om het gewoon te worden ;)

Succes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:28

het valt me op dat je naar voren gericht zit, het is niet dat je voorover zit, maar je zit een beetje richting verlichte zit ipv met je onderbenen wat te ver naar achter en je bovenlichaam te ver naar voor,
gaatje langer zou mooier zijn, maar ook functioneel, je hebt dan wat ruimte om op je kont te gaan zitten en je benen lang te maken ipv ze naar achter te brengen :)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:15

Volgensmij heb jij een beetje 't zelfde probleem als waar ik (in mijn lessen) tegenaan liep; je benen liggen wat ver naar achteren en je bovenlichaam kantelt zich daardoor wat naar voren.
Ik moet daarvoor mijn onderrug goed loslaten en mijn bekken iets kantelen, en proberen geen evenwicht in mijn handen te zoeken. anders heb je de neiging "op je handen te gaan zitten"...
Dus probeer je onderrug goed los te laten, en er bij elke pas op letten dat ik schouders goed naar achteren houd. Misschien heb je er iets aan, bij mij heeft 't in ieder geval een hele hoop geholpen, en m'n paard loopt ook gelijk een stuk makkelijker nu mijn houding verbeterd is.
Verder ziet het er erg netjes uit, pony loopt er lekker bij!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:24

steeds elke week een gaatje langer dan is de overgang niet zo groot
en inderdaad als je het uiteindelijk gewend bent wil je niet meer kort

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:41

Wat een ontzettend leuke pony! Het rijden ziet er ook al best leuk uit. Probeer echt lekker diep in het zadel te gaan zitten en misschien voor je gevoel wat te ver achterover te gaan zitten (waarschijnlijk zit je dan rechtop). Veel succes, jullie zijn een leuke combinatie!

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:31

Je hebt hem errug goed lopen moet ik zeggen :)
het enige wat ik kan bedenken is rechtop zitten, in galop
op je kont blijven zitten en je beugels langer :P
Maar zoals je zelf al aangeeft van je beugels, ik vind het ook
echt niet zitten :P

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:19

wat een leuke pony heb je ;)

ik vind dat hij voor een kleine pony mooie ruimen gangen heeft.

al je problemen zijn opgelost als je je beugels langer doet ;)
- je kan niet lekker zitten in galop omdat je beugels te kort zijn, hierdoor ZIT je niet echt..
- je benen gaan naar achter, omdat je beugels te kort zijn..
- je duikt voorover, omdat je beugels te kort zijn :D

Ik had het ook hoor, het is heel vervelend om een gaatje langer te gaan zitten want dat ben je niet gewend, toch moet je het doen en gewoon 2 weken zo gaan rijden, je zal zien dat je daarna gewend ben ;)

Gewoon doen!! je hebt een leuke pony die ook leuk loopt alleen die kleine dingen zijn zo zonde..
beugels langer, rijden en je zal het verschil wel merken ;) :D

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:27

De openingspost is op verzoek van TS aangepast dus dit topic mag weer open!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:03

Leuke combi zijn jullie Marloes!
Probeer idd langzaamaan je beugels wat langer te maken, het is vaak een kwestie van wennen :j
En gewoon heel trots op je pony gaan zitten :j laat maar zien dat jullie er wezen mogen!

LaMais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:44

Wat een gave pony zeg! Erg mooi beestje! <3
Probeer in galop wat meer te ontspannen. Je valt erg voorover, heb het idee dat dit komt doordat je erg gespannen zit. Zoals je zelf al aangeeft beugels iets langer, dan blijf je in galop ook wat makkelijker op je kont zitten! :)
Verder vind ik het er netjes uit zien, leuke combi!
Succes met jullie wedstrijden!

lovelybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:46

Leuke combinatie!
Je beugels kunnen wel 1 gaatje langer, dan kun je ook watmeer gaan 'zitten'.
Verder zou ik de achterhand wat actiever maken, door bijvoorbeeld (schijn) overgangen.

Rozamarijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:02

Soms moet je wat denken aan je houding.. Je niet voorover valt :) :) en verder zie ik er heel veel in :) het ziet er gewoon super leuk uit.. En ik hoop ook dat je er ver mee komt waarvan ik Zeker weet dat je dat gaan lukken. Want je rijd echt niet slecht :)

xDressuurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:20

Ziet er leuk uit. Foto 4 haha voetjes van de vloer geweldige foto. Foto 5 vind ik fijn beeld en de laatste foto ook.
Probeer aan je houding te denken dat je niet voorover gaat zitten. Jullie komen er zeker jullie zijn een leuke combinatie.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 19:47

Dankjewel allemaal voor de tips. Ik zal snel weer foto's plaatsen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:57

Lukt het met je beugels langer doen TS?
Of doe je dat nog niet??

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 06:07

Ten eerste, wat is je eerste foto geweldig zeg. En wat een beauty.

Ik vind het er netjes uitzien, wat mij opvalt is dat je op sommige foto's wat voorover zit/valt. Misschien dat het momentopnames zijn, maar probeer erchtop te gaan zitten. Voor de rest ga zo door.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 07:36

Don_Zhivago schreef:
Lukt het met je beugels langer doen TS?
Of doe je dat nog niet??

Bedankt voor je reactie :) Ik heb morgen wedstrijd en er worden foto's gemaakt, zal een topic maken als er een paar goeie tussen zitten. Ben druk aan het trainen geweest, gaat een stuk beter, en zit véél meer op mijn kont. Dit komt ook mede omdat ik hem nu meer naar voren rij, waardoor ik automatisch meer op mijn kont ga zitten omdat hij meer over zijn rug gaat lopen.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:02

Leuk paard en zo te lezen heb je er ook plezier in :j Er zijn al een hele hoop tips op je afgekomen, heb je er al iets aan gehad? Wat Don_Zhivago zegt ben ik het helemaal mee eens, ik denk dat als je je beugels langer doet, er al een aantal "problemen" verdwijnen.
Heb je al geprobeerd eens zonder beugels te gaan rijden (ze er ook echt afhalen.. anders klettert het zo) als je dat durft op Zenith? Op foto 1, 3 en 4 heb ik het idee dat je wat straks zit en dan met name dat je je schouders heel erg "omhoog" duwt, probeer eens af en toe diep adem te halen en je schouders even te laten hangen. Want nu heb ik het idee dat je zelf niet helemaal goed kunt ontspannen (het kan ook een vertekend beeld zijn op de foto, ik wil niet zeggen dat het zo is). Misschien je schouders ook net iets meer achterover duwen als je snapt wat ik bedoel, zo kom je zelf ook al wat rechter. :)
Succes met je wedstrijden en lekker door blijven oefenen.. hij kan het aan foto 4 af te zien echt wel!