Zenith is sinds afgelopen december twee jaar in mijn bezit. Mijn aller eerste eigen paardje en sinds de laatste maanden zijn we wat serieuzer aan het rijden. 26 februari hebben we onze eerste wedstrijd gehad in de B, 187 punten. De week daarna hadden we gelijk nog een wedstrijd ook hier bepaalden we 2 winstpunten. Nu weer een paar weken lekker trainen en volgende week staat er weer een wedstrijd op het programma.
Waar Zenith en ik momenteel mee bezig zijn is het 'actief' rijden. Het gaat al een stuk beter dan een aantal geleden maar hij mag af en toe nóg net wat actiever. Het lastige hieraan vind ik, dat je constant consequent moet zijn, niet alleen in de bak, maar ook als je op buitenrit bent, anders is het verwarrend. Ik zou eigenlijk 1 dressuurwinstpunt halen en dan gaan springen, maar mijn nieuwe doel is toch wel minimaal L1/L2 dressuur te gaan rijden. Zenith heeft het in zich, en het lijkt me een mooie uitdaging.
Nog wat informatie over Zenith:
E-pony, 1.54 m
NRPS
v: Zodiak
B Dressuur bij de paarden
Vandaag heeft een vriendin van me een paar plaatjes geschoten, helaas troffen we het niet zo met het weer, gisteren was het zo prachtig! En vanmorgen leek de zon nog wel een kans te hebben, maar jammer genoeg trok het rond 3en hier helemaal dicht. Toch zijn er wat knappe plaatjes uitgekomen.
Mijn eigen commentaar:
-Beugels langer! (iemand tips hiervoor, ik vind het zó beroerd rijden met lange beugels, maar het staat echt een stuk mooier)
-Op m'n kont zitten (vooral de galop)
Kom maar op met tips!

handen naast elkaar houden en wat rechter op zitten,
Je rijd hem nu veel actiever en ik zie dat jullie beiden meer plezier krijgen in de dressuur. Zenith heeft echt potentie en dat komt nu veel meer naar voren. Je beugels vind ik verder niet storend qua lengte. Wel houd je naar mijn gevoel wat teveel spanning in je armen vast, en in je handen. Gewoon af en toe een vogeldansje doen met je armpjes om te kijken of ze er nog wat losjes bijhangen.