update: overgestapt naar western maar weer terug naar Engels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

update: overgestapt naar western maar weer terug naar Engels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 19:50

Nando nu 4 jaar en ik waren overgestapt naar western. Dat lag ons niet zo en we zijn pas weer terug gegaan naar engels.

WE MOETEN NOG VEEL LEREN, maar toch plaats ik wat foto's om jullie te laten zien hoe het gaat met ons. We hebben nu 1x per week les, ik ben op dit moment bezig om mijn zit te veranderen, POSITIEVE REACTIES zijn welkom.

Mijn Niveau is B, ik ben bezig mijn 4 jarige verder in te rijden. ons doel: zodat we straks op een wedstrijd kunnen verschijnen. Waar moet nog aan gewerkt worden: mijn zit en de galop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nog een ongecontroleerd galopje, moeten we nog ff aan werken:
Afbeelding

En nog een foto van de paardenvoetbal gister op stal:
Afbeelding

Het oude topic: [RT-HAW] overgestapt naar western maar toch weer terug naar Engels???
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 22-03-11 09:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast naar de regels van RT-HAW

Joline_

Re: update: overgestapt naar western maar weer terug naar Engels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:51

Hee Marga,
Natuurlijk weet je al wel wat ik van jullie samen vind. Jullie gaan echt heel hard vooruit en Nando is gewoon
een super gaaf ding he :P Kom hem gauw weer eens uittesten hoor :D ;)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:55

Ik vind het er erg vriendelijk uitzien! Erg mooie haf ook!!
Galop is een kwestie van oefenen en kilometers maken...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:25

die ga ik allemaal even zoeken dan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:34

Prachtige manen :oo
Let op je handen, zet geen druk, maar probeer echt ontspannen met de mond mee te veren. Nu komt hij steeds achter de loodlijn, en ik heb het gevoel dat het wat ten koste gaat van het voorwaartse :) en da's jammer. Vind je zit eigenlijk heel netjes :) Alleen met paardenvoetbal trek je je rug wat hol, en zit je op je doos zeg maar (je ouwe zit), maar de rest is keurig hoor! Probeer nog iets meer te ontspannen in je rug, zoals je in je westernzadel zo mooi doet :)
Vind je enorm vooruitgegaan :j

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:41

Yamcha schreef:
Prachtige manen :oo
Let op je handen, zet geen druk, maar probeer echt ontspannen met de mond mee te veren. Nu komt hij steeds achter de loodlijn, en ik heb het gevoel dat het wat ten koste gaat van het voorwaartse :) en da's jammer. Vind je zit eigenlijk heel netjes :) Alleen met paardenvoetbal trek je je rug wat hol, en zit je op je doos zeg maar (je ouwe zit), maar de rest is keurig hoor! Probeer nog iets meer te ontspannen in je rug, zoals je in je westernzadel zo mooi doet :)
Vind je enorm vooruitgegaan :j

Dank je wel voor dit mooie compliment, de paardenvoetbal was de eerste x en nando werd een beetje heet hahahaha, ik ging een beetje verkrampt zitten want hij wilde alleen maar hard gaan en dan in die kleine bak met 4 paarden. Maar we hebben het er goed vanaf gebracht, en Nando vond het super leuk, dus dat gaan we meer doen.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:48

Dit topic staat bij HAW, dus als het nog kan, moet je even je beginpost aanpassen met wat je niveau is etc. anders wordt het topic gesloten.
Ik vind het er erg netjes uitzien, fijne aanleuning en gelukkig geen trekwerk, maar een ontspanning (van wat ik kan zien. :) ) Probeer je binnenhand op de plaats te houden (foto 4), en je teugels mogen nog wat korter. Ik snap dat dit tegenstrijdig is met western, maar je paard loopt al wél in de aanleuning, en met de teugels wat langer zit je snel met je handen bij je been. Ik vind het verder een erg net beeld geven, jullie zijn goed op weg! :D

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:52

Vind het erg goed uitzien en dat je heel hard vooruit bent gegaan nou ik je vorige topic ook heb bekeken.
Lekker genieten en trots zijn op wat je al bereikt hebt :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:56

wake_up schreef:
Dit topic staat bij HAW, dus als het nog kan, moet je even je beginpost aanpassen met wat je niveau is etc. anders wordt het topic gesloten.
Ik vind het er erg netjes uitzien, fijne aanleuning en gelukkig geen trekwerk, maar een ontspanning (van wat ik kan zien. :) ) Probeer je binnenhand op de plaats te houden (foto 4), en je teugels mogen nog wat korter. Ik snap dat dit tegenstrijdig is met western, maar je paard loopt al wél in de aanleuning, en met de teugels wat langer zit je snel met je handen bij je been. Ik vind het verder een erg net beeld geven, jullie zijn goed op weg! :D

Dank je wel voor je leuke reactie. Helaas kan ik de begin post niet meer aanpassen dus hoop dat ze het laten staan :)

Niveau: ja wat zal ik zeggen een kleine B????

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:56

lieverties schreef:
Vind het erg goed uitzien en dat je heel hard vooruit bent gegaan nou ik je vorige topic ook heb bekeken.
Lekker genieten en trots zijn op wat je al bereikt hebt :)

Dank je wel dat doet me goed.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:06

er staat rechts in je post een uitroeptekentje.. als je die aanklikt kun je een moderator waarschuwen dat je je post graag wilt aanpassen.. een "op" is een openingspost ;).

Ik vind het rijden er fijn en vriendelijk uitzien. Ga zeker zo door, dan komt dat helemaal goed. Enige puntje waar ik over val is dat ik je niet fijn in je zadel vind zitten. Ik heb er een tijdje naar zitten kijken, wat het nu precies is, maar enerzijds vind ik je iets te gesloten zitten voor wat betreft de inchmaat en anderzijds vind ik dat je teveel in een stoelzit terecht komt, waardoor je (zo op de foto's te zien) te veel met je knie rijdt ipv je dijbeen en zit. OF het komt van die geslotenheid in de zit, OF het zadel ligt te ver achterover, OF het zweetblad is te lang voor je been en de kniewrong zit voor jouw beenlengte niet op de goede plek.. ik ben er nog niet helemaal uit maar "iets" klopt er niet aan. Herken je misschien iets van wat ik zeg?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 21:10

Leorah schreef:
er staat rechts in je post een uitroeptekentje.. als je die aanklikt kun je een moderator waarschuwen dat je je post graag wilt aanpassen.. een "op" is een openingspost ;).

Ik vind het rijden er fijn en vriendelijk uitzien. Ga zeker zo door, dan komt dat helemaal goed. Enige puntje waar ik over val is dat ik je niet fijn in je zadel vind zitten. Ik heb er een tijdje naar zitten kijken, wat het nu precies is, maar enerzijds vind ik je iets te gesloten zitten voor wat betreft de inchmaat en anderzijds vind ik dat je teveel in een stoelzit terecht komt, waardoor je (zo op de foto's te zien) te veel met je knie rijdt ipv je dijbeen en zit. OF het komt van die geslotenheid in de zit, OF het zadel ligt te ver achterover, OF het zweetblad is te lang voor je been en de kniewrong zit voor jouw beenlengte niet op de goede plek.. ik ben er nog niet helemaal uit maar "iets" klopt er niet aan. Herken je misschien iets van wat ik zeg?

hihi ja komt me heel bekent voor, kijk maar eens in mijn oude topic. Ik heb deze stoelzit mezelf aangemeten en ga dus ver achter in het zadel zitten, terwijl ik nog voldoende ruimte voor over heb, ik leg dan ook mijn benen te ver naar voren. Maar als je in mijn oude topic kijkt zie je dat ik al aardig "beter" zit. Mijn zadel is net nieuw en aangemeten, mijn andere zadel van het oude topic heb ik verkocht want die past niet op Nando en niet bij mij. Dit zadel heeft bijna geen wrongen wat beter is en de maat is goed voor Nando, hij heeft niet een hele lange rug.

Bedankt voor je uitleg ik ga het proberen

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:15

Ik vind het er ook al zoveel beter uit zien dan je vorige topic! Denk dat Engels jullie beide ook beter ligt dat Western. Ik ga wel eens met het commentaar hierboven, je zit voor mijn gevoel te veel op je kont. Heb het idee dat je ook lichtrijdt vanuit je kont. Probeer anders eens een paar balans oefeningen waardoor je makkelijker uit het zadel komt en waardoor je meer op je doos komt te zitten in plaats van op je kont. Een goede oefening is sta sta zit en dan zorgen dat je uiteraard in balans blijft. Wanneer dit te moeilijk is met een rechte rug kun je het eerst proberen vanuit een verlichte zit..

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:37

Jeetje jullie hebben wel vooruitgang geboekt! Fijn dat het engels rijden zo goed gaat :)
En wat ziet Nando er goed uit!! Het lijkt wel of hij lichter wordt of niet?
En zijn manen zijn ook al weer gegroeid +:)+
Je houding is ook al een stuk verbeterd!! Een nieuw zadel?
Leuk om te zien dat het zo goed met jullie gaat!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:17

Ziet er al stukken beter uit!! vind je zit ook al heel erg vooruit gegaan in die korte tijd..

Let er op dat je je benen netjes lang en onstpannen kan houden want die trek je af en toe nog wat op.
ik vind je rug al een stuk minder hol dan in je oude topic ;)
In het oude topic viel je met je bovenlijf ook nog erg naar voren, dat zie ik nou ook een heel stuk minder!!
TOP!

Je kapsel staat je ook erg leuk ;) hihi

en ik vind Nando echt een super mooie haflinger!! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 22:36

kaat21 schreef:
Jeetje jullie hebben wel vooruitgang geboekt! Fijn dat het engels rijden zo goed gaat :)
En wat ziet Nando er goed uit!! Het lijkt wel of hij lichter wordt of niet?
En zijn manen zijn ook al weer gegroeid +:)+
Je houding is ook al een stuk verbeterd!! Een nieuw zadel?
Leuk om te zien dat het zo goed met jullie gaat!

He kaat,

Ja het gaat super met Nando en hij is idd heel veel afgevallen hahaha. Hij was ook veel te dik, nu trainen we iets intensiever en het engelse rijden gaat ons veel beter af, Nando heeft er ook veel meer zin in en dat zie je dan ook in zijn beengebruik terug, hij wil zo graag. Mijn andere engelse zadel paste niet meer op Nando en paste ook niet bij mijn korte benen.

Maar hoe gaat het met jullie???? Alles goed???

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:21

De openingspost is aangepast naar de regels van RT-HAW, en het slotje is er ook weer af.

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:30

Zit je wel lekker in je zadel? Hij lijkt vrij krap vind ik, op de meeste foto"s zit je ook helemaal achterop de lepel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:31

Leuk beeld zeg! en een érg leuke haf :D Ik vraag me alleen af of het zadel wel geschikt is voor jou? volgens mij kan je nu niet echt op je zitbeen knobbels zitten?! en ga je juist ver achterop de lepel zitten (herkenbaar herkenbaar!!) weet niet of het lukt maarje zou eens als je op stapt je benen naar achteren kunnen 'zwaaien' zodat je in het diepste punt van je zadel komt en dan je beugels aandoen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:58

Zo hee, wat een verbetering ten opzichte van je vorige topic!
Ik sluit me aan wbt het in stoelzit zitten. Wat me opvalt is dat je, je handen netjes boven de schoft hebt (behalve bij het voetballen, maar dat kan ik me voorstellen :) ). Dat ziet er erg fijn uit! Op sommige foto's mogen je teugels wel wat korter en pas op bij foto 4 dat je, je binnenhand niet te hoog optilt. Enne de volgende keer een cap op? Al met al vind ik het er fijn en ontspannen uit zien!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 12:26

Zwennie schreef:
Zit je wel lekker in je zadel? Hij lijkt vrij krap vind ik, op de meeste foto"s zit je ook helemaal achterop de lepel..

zie mijn antwoord op Leorah

SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:13

Erg mooie haflinger en het ziet er verder kwa houding ook erg goed uit! alleen iets meer je tenen naar binnen houden verder egt mooi !

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:43

Wat een mooi paard, die manen! *\o/*

Voor een 4-jarige vind ik het er best goed uitzien! Het lijkt alleen alsof je nogal ver achterin je zadel zit, kan dat kloppen?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:12

Hai MArga!!!

Wat goed he, al zoveel beter!
Als je straks nog iets meer aan je zit hebt gewerkt kun je nog iets langer zitten en heb je nog minder dat stoelzit effect, maar tjee......echt een hele voorruitgang hoor!

En NAndo is echt heel mooi en loopt zoveel lekkerder nu!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 09:56

Loes'sCorner schreef:
Hai MArga!!!

Wat goed he, al zoveel beter!
Als je straks nog iets meer aan je zit hebt gewerkt kun je nog iets langer zitten en heb je nog minder dat stoelzit effect, maar tjee......echt een hele voorruitgang hoor!

En NAndo is echt heel mooi en loopt zoveel lekkerder nu!!

Hoi, ja goed he. Ik ben ook heel blij met de overstap en Nando ook want hij heeft er helemaal zin in. Ik ben zo verschrikkelijk trots op hem. We lessen nu 1x per week en dat gaat super, ik krijg een hele goede uitleg en tussen mijn lesgeefster en mij klikt het ook. Dat is ook heel belangrijk. Nando doet zo verschrikkelijk goed zijn best.

Bedankt voor je reactie hoor en over een maandje zal ik weer eens wat foto's plaatsen :)