Even wat informatie over Misty:
Misty is een bijna 7 jarige merrie, ras onbekend. Toen ze 4 was zijn we er achter gekomen dat ze zware kogelartrose heeft in haar linkervoorbeen. Na die uitslag, hebben we eerst een hele tijd lopen kwakkelen met haar gezondheid, ze was om de haverklap kreupel en ik zag het met rijden niet meer zitten eigenlijk. Maar nu volg ik sinds september 2010 een opleiding die wordt gegeven door Janet Bos en Monique de Rijk. Monique heeft me al een hele hoop geholpen! Rechtrichten was iets waar ik eerst nooit mee bezig was, en dat zorgde er voor dat er te veel gewicht en klappen op haar artrosebeen kwamen. Maar sinds we dit doen gaat het steeds beter. We zijn nogsteeds beginners en bezig met de basis van de basis, maar ik voel toch echt vooruitgang! Ze begint steeds meer te ontspannen van voren en loopt daarbij toch lekker voorwaarts, en ook konden we eerst niet galoperen op links, en dat doet ze sinds kort (lees: 2 dagen) ook in 1x goed. Dus echt top, ik ben heel trots!
We zijn geen niveau, ons doel is; rechtrichten en voorwaartsneerwaarts rijden, gewoon ontspannen kunnen rijden op een voor Misty haar lichaam verantwoorde manier. En daarna zien we wel weer verder!

Maar genoeg geklets, hier de foto's. Kwaliteit is niet geweldig, maar volgens mij is het wel goed genoeg.

We rijden trouwens bitloos en boomloos.

Draf rechts:

Draf links:

Galop rechts:

Galop links!!!:

Lekker zonder zadel uitstappen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden. Tips zijn zeer welkom.