3 jarige Ceasar @work in de zon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

3 jarige Ceasar @work in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:22

:wave:

Omdat het vandaag zulk heerlijk weer was en mijn vader in een goede bui
zijn er vandaag wat foto's van mij en Ceasar geschoten :D *\o/*
En met dank aan Lisan die even heeft geholpen met rijden en de hengstenvlecht heeft gemaakt :D

Dit is de 2de keer dat ik erop zit sinds de winter, en Ceasar is nu ongeveer 3 maand max onder het zadel :D
Even wat info:
Naam: Ceasar
Leeftijd: 3 , 09-05-11 wordt hij 4
Afstamming: L'esprit x Amulet
Hij meet nu 1.65 ongeveer, naar mijn verwachting zal die nog best wat gaan groeien :)

Hij is vorige zomer zadelmak gemaakt, daarna doorgereden maar door verschillende omstandigheden heb ik hem niet verder door kunnen rijden.
Nu zijn we weer aan de slag gegaan.
Mijn niveau is B, kan al wel meer en weet hoe het moet. Maar nog niet gestart hoger dan B :D
Ceasar is mijn 2de eigen paardje en heb hem nu bijna een jaar :)

Vandaag ook voor het eerst balkjes met hem gelopen, en ging heerlijk. Wel flink apart been werk maar voor de eerste keer ging het super en hij heeft ook 2 kleine sprongetjes over het balkje gedaan :D
Helaas geen foto's ervan want pa was al weg :P

Waar ik nu vooral aan wil gaan werken:
-Ceasar loopt snel te opgekropt moet hem langer en lager laten lopen
- kantelt snel zijn hoofd
- tempo, veels te onregelmatig nog en te wisselend.
- voor de rest ben ik zelf eigenlijk blij met min houding die is al een stuk beter dan dat die was :) al hoewel die vroeger heel goed was, kan ik slecht rechtop zitten door mijn rug.

Nou genoeg gelult hier de foto's :D *\o/*

1. Instappen
Afbeelding

1. En nog een keer instappen
Afbeelding

2. Stukje verder lagen balkjes en die zijn heel spannend :Y)
Afbeelding

3. En draven maar
Afbeelding

4. Raar moment maar hier kropt ie wat op.

Afbeelding

5. Dat staartje :P
Afbeelding

6. Zijn heerlijk nekje <3
Afbeelding

7. Stom sta moment :P
Afbeelding

8. Moooooi paard :d
Afbeelding

9. En zijn mooie vlecht en hoofdje :)
Afbeelding

10.En mooi hoofdje :D
Afbeelding

Hou er rekening mee dat ik flink aantal maanden niet heb gereden ;)
wees een beetje lief :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:30

Je hebt een flink aantal maanden niet gereden en gaat dan balkjes lopen????
De logica ontgaat mij compleet!
Paard loopt achter de loodlijn, veel meer je hand meegeven en proberen hem naar ontspanning te rijden...vw nw.
Sorrie, het geeft geen fijn beeld...les gaan nemen van iemand die weet hoe je een paard moet africhten!
Het zou eeuwig zonde zijn van je hele leuke paardje als het straks mis gaat...en dat gaat het als je op deze manier blijft rijden!
JIJ zelf hebt denk ik ook best wel het talent om hem door te rijden, het ontbreekt je aan ervaring.
Dus goede instructie zoeken!!!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 19-03-11 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:33

Hm dus jij neemt aan dat ik niet weet wat ik met mijn paard moet doen?
Hoe kom jij bij de conclusie dat het geen fijn beeld is?
Ik had vandaag een heerlijk ontspannen paardje onder me
En ja ik heb balkjes gelopen, waarom niet?
Woensdag gereden en toen was die ook braaf, en nu ook waarom zou zon afwisseling dan raar zijn?

aerdenhout1

Re: 3 jarige Ceasar @work in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:37

OKee...snap hem al direct...geen commentaar gewild, alleen positief...dat is duidelijk.
De conclusie dat het geen fijn beeld is, is dat je paard achter de loodlijn duikt,en totaal geen lengte heeft.
Maar succes meis met je paard, ik ben al weg hier!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:39

How how how ik wil best wel kritiek maar wil gewoon weten waar je je punten vandaan haalt
En ceasar loopt graag in zun eigen houding en die is achter de Ll, zit totaal geen druk op
waardoor het moeilijk is om zijn neusje eruit te rijden

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:43

moet zeggen dat ik met aerdenhout eens ben over het in elkaar en achter de loodlijn lopen :o hij is nog zo jong! ruuuuustig aan ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Nou het is absoluut geen verkeerd beeld vind ik, maar dat neemt niet weg dat er nog wel wat dingetjes verbeterd kunnen worden. Maar da's niet meer dan logsich met een jonkie natuurlijk!

Allereerst wil ik je complimenteren met je vriendelijke hand! Dat is niet de reden dat je paard nog zo achter de teugel kruipt. Je paard mag wel héél wat actiever. Vooral op foto's 4 en 7 zie je dat de beweging erg traag is en niet actief genoeg voor je been. Zodra je actiever gaat rijden (dus niet sneller!) kun je ook gaan werken aan het volgen van de hand. De hals mag je wat laten vallen zodat de bovenlijn mooi opgerekt wordt en de rug goed kan meedoen. Nu loopt het paard imo in "drie stukken": hoofd/hals - middenstuk - achterhand. Dit moet juist allemaal in verbinding komen.

Wel nog heel rustig aan doen met 'em, hij moet nog veel langer mee! Maar veel succes verder! :)

TuttiFrutti_

Opzich ziet het er niet slecht uit.
Alleen voor zo'n jong paard vind ik dat hij wel wat langer in de hals mag lopen.
En beetje op je handen letten, duimen omhoog.
Heb je les of ga je les nemen? dan gaat het zeker weten goedkomen.
Leuk paard trouwens!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:44

helemaal met aerdenhout1 eens! :j

Ik vind het een heel leuk paardje om te zien! Probeer iets meer met je handen mee tegeven en je benen er bij dat ie iets meer lengte krijgt en zijn hals en zich dus niet opkropt. Een paard wat achter de loodlijn loopt gaat vaak niet goed..

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:46

ik sluit me ook aan bij aerdenhout1.....
Oke, het is een jong paardje, een mooi jong paardje, dus doe lekker rustig aan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:50

ismy schreef:
helemaal met aerdenhout1 eens! :j

Ik vind het een heel leuk paardje om te zien! Probeer iets meer met je handen mee tegeven en je benen er bij dat ie iets meer lengte krijgt en zijn hals en zich dus niet opkropt. Een paard wat achter de loodlijn loopt gaat vaak niet goed..

oke maar het was wel meteen fel erop. Dat geeft wel meteen een bepaald sfeertje. Iedereen is vrij om een mening te geven... hoe eerlijk ook. Maar de wijze waarop...

@aerdenhout1: je hebt goede punten... ! Maar achter de loodlijn trekken zie ik haar niet echt doen. Oke dat ie achter de loodlijn loopt zie ik. Maar of hij daar met grof geweld is getrokken, twijfel ik aan. Misschien heeft ie idd een wijze van lopen en omdat ie lang heeft stilgestaan wat stijfjes en propperig?
Laatst bijgewerkt door Anomien op 19-03-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:50

zijn er verbeterpunten? ja, natuurlijk. Hij loopt bv idd achter de loodlijn, maar op de tweede foto heb je zelfs je teugels in boogjes hangen en daar doet hij het ook. Ik zie zo zoizo geen strenge hand, hoogstens een beetje op de close-up foto van z'n hoofd/vlecht. Het probleem van balkjes lopen zie ik niet, als je nou meteen een meter was gaan springen... ;) Juist met balkjes kun je verruimen, verzamelen. Hij ziet er niet uit als of hij heel onzeker of onhandig op z'n benen staat, dus waarom geen balkjes. Probeer door tempowisselingen en lengtebuiging meer ruimte te krijgen, dan komt ie waarschijnlijk ook wel achter de loodlijn weg.

Ik vind het gewoon een leuk beestje dat goed bij je lijkt te passen :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:54

aerdenhout1 schreef:
OKee...snap hem al direct...geen commentaar gewild, alleen positief...dat is duidelijk.
De conclusie dat het geen fijn beeld is, is dat je paard achter de loodlijn duikt,en totaal geen lengte heeft.

;) en zelf meteen weggaan na het aanhoren van feedback? mmmm
moet er eerlijk gezegd wel een beetje om lachen. Hoe vaak ik het (ook in andere topics) het met je eens ben! Denk dat je er in dit geval zelf ook wat minder open voor staat.. of sla ik de plank mis?

maar goed..@ ts. Er is werk aan de winkel. Of ja.. eigenlijk minder werk, want onstpanning komt eerst. Maar je doet vast je best en hebt les?
Laatst bijgewerkt door Anomien op 19-03-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:54

Je hebt echt een leuk paardje!
Bij de eerste foto dacht ik nog goh...hij loopt wel diep...maar dat beeld blijft, en soms meen ik ook wel een open mondje te bespieden. (zoals foto 7) Hij loopt misschien van zichzelf wel makkelijk achter de loodlijn, maar het lijkt niet of je hem helpt voorwaarts neerwaarts te gaan door ruimte te geven op de foto's
Ik vraag me af of je beugels niet te lang zijn / je teveel je hakken optrekt (foto 4 en 8) waardoor je misschien onnodig veel aan zijn mond hangt bij het lichtrijden? Als hij al onregelmatiger in zijn gangwerk is en jij moet dat opvangen, dan lijkt me dat niet makkelijker worden zo.
En balkjes lopen is natuurlijk leuk om te doen, maar als je aangeeft dat het tempo nog niet helemaal gefinetuned is...zou ik daar wel voorzichtig mee zijn.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:57

Knert schreef:
aerdenhout1 schreef:

;) en zelf meteen weggaan na het aanhoren van feedback? mmmm
moet er eerlijk gezegd wel een beetje om lachen. Hoe vaak ik het (ook in andere topics) het met je eens ben! Denk ik dat je er in dit geval zelf ook wat minder open voor staat.. of sla ik de plank mis?

Ik heb echt even geen zin in iemand die weer overal een weer woord op heeft, zware drukke dag gehad. :D En je zegt dat ik schrijf dat ze hem achter de loodlijn TREKT, maar dat zeg ik niet...paard loopt achter de loodlijn en niet erachter getrokken is misschien nog moeilijker op te lossen dan een die het doet op een te harde hand!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 17:00

Bedankt voor de reacties :)
Ben inderdaad helemaal niet streng of sterk met mijn hand, hij heeft gewoon heel snel een eigen houding zoals op die losstap foto ;)
ga het zeker rustig aan doen, rij misschien 3 dagen in de week en 1x heb ik grondwerkles :)
Ik heb voor mijn winterstop 3 x les gehad en toen hebben we erg gewerkt aan lang en laag , en ben weer van plan om weer les van haar te nemen :)

@ amber ja bij de vlecht foto had die geen zin om stil te staan helaas :P

@ aerdenhout, ben het ook met je eens is ook op de foto's te zien, en er is abslouut geen dwang in het achter de loodlijn lopen.
Er is nog een filmpje gemaakt , als ik die heb zal ik die ook even plaatsen geeft een veel beter beeld. Met hoe afwisseldend hij loopt in zijn hoofd houding en dat hij soms zijn hoofd omhoog doet.
Over het mond open hebben, hij kauwt echt heel erg op het bit. hoeft op dat moment natuurlijk niet zo te zijn geweest

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:02

@ aerdenhout,
ik zei zelf dat ik vond dat ie er niet getrokken was.. maar het misschien wat stijfigheid was. tja mooi en goed is het niet. Maar ook niet zozeer met harde hand door de ruiter gebracht.

Zware dag gehad? mja ken ze. Ik snap je ook wel. En net wat ik zei,.. meestal ben ik het gewoon met je eens. Alleen vond ik het dit keer net te fel. (heb zelf een heerlijk onstpannen dagje gehad.. daar zit het hem in denk ik ;-)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:05

oke.. Houd hem voorwaarts maar vertraag met je zit, rijd hem met je zit bij, vooral in begin van je training. Nodig hem uit zijn pas goed af te maken en laat dat hoofdje voor wat het is. Pak dat later in een training op. Eerst balans en eenheid en daarna wat meer inhoud. Maar houd het simpel, hij is jong.

Werkte bij mijn ruin (die in de voorhand wat onrustig was)

SuzanLarissa schreef:
Bedankt voor de reacties :)
Ben inderdaad helemaal niet streng of sterk met mijn hand, hij heeft gewoon heel snel een eigen houding zoals op die losstap foto ;)
ga het zeker rustig aan doen, rij misschien 3 dagen in de week en 1x heb ik grondwerkles :)
Ik heb voor mijn winterstop 3 x les gehad en toen hebben we erg gewerkt aan lang en laag , en ben weer van plan om weer les van haar te nemen :)

@ amber ja bij de vlecht foto had die geen zin om stil te staan helaas :P

@ aerdenhout, ben het ook met je eens is ook op de foto's te zien, en er is abslouut geen dwang in het achter de loodlijn lopen.
Er is nog een filmpje gemaakt , als ik die heb zal ik die ook even plaatsen geeft een veel beter beeld. Met hoe afwisseldend hij loopt in zijn hoofd houding en dat hij soms zijn hoofd omhoog doet.
Over het mond open hebben, hij kauwt echt heel erg op het bit. hoeft op dat moment natuurlijk niet zo te zijn geweest

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:30

Ziet er al best aardig uit alleen vind ik je te streng met je handen. Teugels heb je vrij strak. Maar is makkelijk gezegd als je er niet op zit.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:33

SuzanLarissa schreef:
How how how ik wil best wel kritiek maar wil gewoon weten waar je je punten vandaan haalt
En ceasar loopt graag in zun eigen houding en die is achter de Ll, zit totaal geen druk op
waardoor het moeilijk is om zijn neusje eruit te rijden

Maar toch loopt hij achter de loodlijn, kan hij wel een mooie nek kweken, maar erg fijn is het niet.
Een beetje meer meegaan met je hand, je paard naar de grond laten gaan met de neus(om het maar zo te zeggen).
Hij is nog jong, je hebt nog jaren de tijd om hem zo hoog te rijden.
Het is wel een mooi paard btw

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:37

Ik vind dat er hier wel flink negatief wordt gereageerd :n

TS is pas 18 en rijdt op een paardje van 3, ik vind het geheel er rustig en ontspannen uitzien.
Dat is een begin voor een geslaagde combinatie.

TS hij loopt inderdaad achter de loodlijn, wat ik kan zien is je hand niet te streng.
Ik ben benieuwd wat voor de tips de bokkers voor jou hebben om dit op te lossen...
Commentaar brengen dat is 1, maar kunnen zij je ook tips geven?

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:05

Ten eerste: Suus je doet het super!!

Iedereen kan zien dat het paard achter de Loodlijn loopt, dat is niet zo moeilijk. Het is ook een aandachts puntje :) Daar kan ik haar niet mee helpen, want ik geef geen les, maar als zij te streng zou zijn met haar hand had ik dat vandaag gezien en had ik dat tegen haar gezegd omdat dat niet goed voor het paard is. Het was alleen helemaal niet het geval :) Voor de leeftijd van dit paard vind ik dat hij het prima doet! Hij loopt ontspannen en dat hij wat meer lengte moet krijgen is ook een kwestie van oefenen en het het paard laten voelen. Met een beetje les gaat dit helemaal goedkomen!
Dat balkje waar hij vandaag overheen gelopen heeft is gewoon om hem te laten wennen aan een balk, dat hij er geen angst voor heeft. Het is haar doel om met hem te gaan springen. Dus zo'n oefening kan best! Als ze nou een meter met hem ging springen was het een ander verhaal inderdaad ;)
Ga lekker zo door Suus! Veel oefenen en hou er vooral plezier in samen met ceasar, want daar gaat het ook om!

Liefs Lies

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:08

Ik vind dat dit paard veel te kort in de hals gereden wordt, dit is slecht voor de nekwervels en het gewricht achter de schedel. Geef het paard meer ruimte in de hals.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:14

Ik vind het beeld er best netjes uitzien, ik heb hier heel wat slechtere gezien.
Het is een jong dier waar naar mijn mening zeker rustig aan mee gedaan mag worden.
Maar over een balkje heen lopen en wat proberen, is echt niet zo slecht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:25

@Arabesk,daar is ze druk mee bezig en als je alles even gelezen had dan wist je dat.
Ts, leuk paard en voor dat opkrullen is maar een remedie, meer tempo, niet erover maar toch flink voorwaarts rijden, hoofd mag op die leeftijd van mij alle kanten op want ze zoeken snel genoeg je hand op.
Kauwen op het bit kan ook met het gebit te maken hebben, driejarige is volop aan het wisselen.