1st keer starlight@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

1st keer starlight@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:15

Ben vandaag naar mijn verzorgpaard starlight geweest, starlight is een ruin van 8 jaar & is 1 m 60 ong , rijd echt WEINIG onder zadel want de eigenaar rijd er ommegangen mee in de koets enz .. het was vandaag de 2e keer dat ik heb gereden op hem , en mijn vriendin was mee , dus die heeft wat foto's getrokken (;
Star is lief maar is nogal een echte bokker soms (: maar hy bokt leuk dus dat is geen probleem ;d
Hij kan niet echt goed springen maar het begint te komen ! Ik heb al wat vrij springen met hem gedaan dus het was tijd om eens een sprongetje te doen onder zadel ...

punten waar ik aan moet werken
*handen rechtop
*niet naar beneden kijken
* niet te veel naar voor gaan hangen
*...

is dit genoeg uitleg , zeg het anders dan pas ik het aan , hier dan de foto's ...
(staan niet in volgorde)
1
Afbeelding
2
Afbeelding
armen en handen ... ;s
3
Afbeelding
4
Afbeelding
Naar boven kijken, naar achter leunen ...
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding

Dan wat springfoto's ;
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
Van ver ;o
13
Afbeelding
14
Afbeelding
15
Afbeelding

dit waren de foto's , ik heb graag reacties, commentaar, tips maar hou het vriendelijk a.u.b :)

Fienn

Re: 1st keer starlight@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:23

ziet er leuk uit!
let juist op je voeten als je gaat springen..
maar vind het er een leuk beestje uitzien!
succes ermee! (:

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:28

Fienn schreef:
ziet er leuk uit!
let juist op je voeten als je gaat springen..
maar vind het er een leuk beestje uitzien!
succes ermee! (:

bedankt (; en idd springen is nogal heel slordig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:51

Ik vind dat glijbaantje een beetje eng, maar je 2e hindernis is wel leuk, en safe ook, die rolt zo om als ie 'm aantikt.

Je zit er fijn op, dat ziet er leuk uit, ontspannen wel.
Let een beetje op je onderbenen, je hebt de neiging om je bovenbeen een beetje aan te spannen, waardoor je je hak wat optrekt.
Je handen lief, daar moet je echt wat aan gaan doen, je hebt pianohandjes, waardoor je ellebogen enorm afsteken, en dan kun je niet fijn meegaan met de mond. Handen rechtop, duim iets gebogen er bovenop, ellebogen gebogen, zodat je onderarm met de teugel een lijn is naar het bit.

Springen geef ik geen commentaar op, daar heb ik geen verstand van :o

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:08

vanwaar je spoortjes?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:10

Ziet er ontspannen uit. Ik zou inderdaad ook wel willen weten waarom je met spoortjes rijdt. Je trekt je hakken enorm op. Ik zou met chaps of laarzen gaan rijden, omdat je daardoor een stabielere en stillere beenligging krijgt. Verder proberen je armen langs je lichaam te laten hangen.
Succes verder

Qazplm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:56

Met springen moet je trouwens opletten dat je niet je ellebogen naar buiten doet maar netjes naast je lichaam houdt.
Verder ziet het er wel goed uit en een leuk paard!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 13:00

Yamcha schreef:
Ik vind dat glijbaantje een beetje eng, maar je 2e hindernis is wel leuk, en safe ook, die rolt zo om als ie 'm aantikt.

Je zit er fijn op, dat ziet er leuk uit, ontspannen wel.
Let een beetje op je onderbenen, je hebt de neiging om je bovenbeen een beetje aan te spannen, waardoor je je hak wat optrekt.
Je handen lief, daar moet je echt wat aan gaan doen, je hebt pianohandjes, waardoor je ellebogen enorm afsteken, en dan kun je niet fijn meegaan met de mond. Handen rechtop, duim iets gebogen er bovenop, ellebogen gebogen, zodat je onderarm met de teugel een lijn is naar het bit.

Springen geef ik geen commentaar op, daar heb ik geen verstand van :o

Dat glijbaantje is een zelfuitgevonden waterbak van mij en mijn vriendin ;o :p
en idd ik heb echt pianohanden, op de manege zeggen ze het ook ... ;s

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 13:03

MisticRider schreef:
vanwaar je spoortjes?

Hij reageert veel beter en zonder sporen gaat hij niet vooruit --' met sporen moet ik maar 1 keer juist aanraken en hy is al vooruit, soms is het nogal een raar geval (: op het einde heb ik de sporen wel uitgedaan want aan het einde loopt hij veel actiever , ... Bedankt voor de tips enz iedereen :p

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 13:04

janneke584 schreef:
Ziet er ontspannen uit. Ik zou inderdaad ook wel willen weten waarom je met spoortjes rijdt. Je trekt je hakken enorm op. Ik zou met chaps of laarzen gaan rijden, omdat je daardoor een stabielere en stillere beenligging krijgt. Verder proberen je armen langs je lichaam te laten hangen.
Succes verder

Normaal rijd ik met chaps maar was ze vergeten :o

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:50

klinkt meer als gewoon vervelend..?
om hem nu voor de 2e keer gelijk met sporen te rijden vind ik wat ver gaan. maar dat mag je zelf weten

verder een leuk paard, neem wat lessen zou ik zeggen!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 13:59

MisticRider schreef:
klinkt meer als gewoon vervelend..?
om hem nu voor de 2e keer gelijk met sporen te rijden vind ik wat ver gaan. maar dat mag je zelf weten

verder een leuk paard, neem wat lessen zou ik zeggen!

het heeft tog geen zin om te zitten schoppen in zijn buik zonder sporen dan dat ik een klein tikje met sporen moet geven ? ;s als je sporen goed gebruikt is het goed dus dat vond ik nogal een rare opmerking , alsof je van de 2 de keer dat je op een paard kruipt niet met sporen mag gaan rijden ;s

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:20

ik zeg niet voor niks eigen keus ;)

verder is het mijn mening dat een paard eerst fijn aan het been moet zijn, en spoortjes te gebruiken ter verfijning of zodra het niveau hoger is...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:39

Leuk hoor, een nieuw verzorgpaard.

Je sporen gebruiken om harder te laten lopen is niet de juiste wijze om sporen te gebruiken, dus dan is het helaas niet goed. Als je er voor de 2e keer op zit en het paard verder ook niet onder het zadel gereden wordt, kan je ook nog niet verwachten dat hij meteen aan het been is. Ik zou zonder de sporen met geduld proberen het paard te leren dat het op jouw been moet reageren. Zou dan nog eerder een zweepje gebruiken als het echt niet lukt, dan sporen. Een zweep kan je niet per ongeluk gebruiken en sporen wel. Op de meeste foto's zie je ook je hak naar binnen gedraaid. Of het steeds aanprikken is weet ik niet, maar het lijkt er wel op.

Dus been geven, geen reactie? iets steviger been geven (niet schoppen) geen reactie? tikje met een zweepje. Na een tijdje is dat zweepje al niet meer nodig en niet lang daarna zal je paardje 1x been ook wel genoeg zijn.

Heb je verder met de eigenaar overlegd dat je ermee ging springen? Ik heb vroeger ook een paard gereden wat voor marathon wedstrijden gebruikt werd en daar mocht ik niet mee springen. De eigenaar wilde dat niet, omdat marathon paarden niet over de hindernissen moeten gaan, maar erlangs. Heb dit ook vaker van eigenaren gehoord van paarden die voor koetsen gebruikt worden. (misschien denkt de eigenaar van jouw verzorgpaard er anders over hoor, kan natuurlijk altijd)

Poe... lange reactie geworden :) Veel plezier met je verzorgpaardje!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:44

Ik zou toch maar even de dressuur op de eerste plek zetten!

Ben ik nu echt de enige die dit er niet zo heel fijn vind uitzien en het idee heeft dat TS eerst eens het paard zou moeten leren kennen voor ze gaat springen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:50

Starlight kan niet goed springen := nou Ts ik ben bang dat jij niet goed kan rijden ik zie aardig wat momentfoutjes ga iid maar eens terug naar de basis

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:01

ziet er wel leuk uit:)
maar de 2e keer rijden,, en ook gelijk springen ,, is wel een beetje overdreven......

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:08

Je kan toch ook even een tikje met de zweep geven om reactie op je been te krijgen,
dat heet gewoon gehoorzaam maken aan de hulpen. Maar ook overal staat je bakstuk een stukje naar achteren en zie je een stukje bit uit zijn mond. Heeft het paard wel de kans om uperhaupt naar voren te gaan? :)

Springen, hmm je moet je ellebogen niet zo naar zij buigen, voeten niet zo ver naar achter + beugels korter, niet zo ver uit het zadel komen en hakken uitdrukken. :) Ook moet je naar voren kijken, over de sprong en even een stukje rechtuit rijden eerst, om de goede basis er in te krijgen, want lijkt me niet dat je ergens links nog een sprong hebt staan waar je naar kijkt?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:14

Als dit de 2e x is dat je weer met je verzorgpaard rijd, is het misschien beter om ZONDER sporen te rijden. Je kan niet verwachten dat een paard dan gelijk aan het been is. Dit doe je door veel overgangen te rijden. Buiten dat zijn sporen ook niet bedoeld voor paarden die niet aan het been zijn, maar ter verfijning in hoger niveau. Jammer dat je dan gelijk sporen gebruikt op een paard wat amper bereden word.

Verder moet je met springen je handen langs je lichaam houden en hakken uitdrukken
Veel succes samen!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:40

PriscaZ schreef:
Leuk hoor, een nieuw verzorgpaard.

Je sporen gebruiken om harder te laten lopen is niet de juiste wijze om sporen te gebruiken, dus dan is het helaas niet goed. Als je er voor de 2e keer op zit en het paard verder ook niet onder het zadel gereden wordt, kan je ook nog niet verwachten dat hij meteen aan het been is. Ik zou zonder de sporen met geduld proberen het paard te leren dat het op jouw been moet reageren. Zou dan nog eerder een zweepje gebruiken als het echt niet lukt, dan sporen. Een zweep kan je niet per ongeluk gebruiken en sporen wel. Op de meeste foto's zie je ook je hak naar binnen gedraaid. Of het steeds aanprikken is weet ik niet, maar het lijkt er wel op.

Dus been geven, geen reactie? iets steviger been geven (niet schoppen) geen reactie? tikje met een zweepje. Na een tijdje is dat zweepje al niet meer nodig en niet lang daarna zal je paardje 1x been ook wel genoeg zijn.

Heb je verder met de eigenaar overlegd dat je ermee ging springen? Ik heb vroeger ook een paard gereden wat voor marathon wedstrijden gebruikt werd en daar mocht ik niet mee springen. De eigenaar wilde dat niet, omdat marathon paarden niet over de hindernissen moeten gaan, maar erlangs. Heb dit ook vaker van eigenaren gehoord van paarden die voor koetsen gebruikt worden. (misschien denkt de eigenaar van jouw verzorgpaard er anders over hoor, kan natuurlijk altijd)

Poe... lange reactie geworden :) Veel plezier met je verzorgpaardje!

als je zweep gebruikt dan bokt hij , als je gewoon been geeft staat hij stil, geef je harder been staat hij nogaltyd stil en je kan zo een hele dag doorgaan hij gaat niet vooruit (uiteindelijk bokt hy dan ook terwijl ik niet eens hard benen geef ) , en je moet dat toch zelf merken hoe het het beste gaat ? ;s ik heb vandaag weer gaan rijden en rijd eerst even met sporen , en heb ze een groot deel van het rijden uitgedaan, bekijk sporen toch altyd niet zo negatief almaal , hij werd er juist fijner en beter van ;s , en ik haat het want de mensen van hier op bokt die hebben altyd zo van die oordelen dat alles slecht slecht slecht is maar ze kennen niet eens het geval van het paard in het echt ,... moesten jullie er zelf op gaan zitten zou je ook niet weten wat doen hoor... nu begint hy ookal te lopen op stem...en de eigenaar vind het niet erg nee .

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:40

(en bedankt (: )

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:45

briitje schreef:
Als dit de 2e x is dat je weer met je verzorgpaard rijd, is het misschien beter om ZONDER sporen te rijden. Je kan niet verwachten dat een paard dan gelijk aan het been is. Dit doe je door veel overgangen te rijden. Buiten dat zijn sporen ook niet bedoeld voor paarden die niet aan het been zijn, maar ter verfijning in hoger niveau. Jammer dat je dan gelijk sporen gebruikt op een paard wat amper bereden word.

Verder moet je met springen je handen langs je lichaam houden en hakken uitdrukken
Veel succes samen!

hij heeft al veel gereden maar dat was lang geleden , en de eigenaar zei dat het goed is voor een paard dat in de koets loopt, ook onder zadel te ryden . en zoals ik al zei kryg ik hem ABSOLUUT niet vooruit op gewoon been geven. en met een zweep bokt hij , & ik weet ook dat sporen voor verfijning dienen hoor .
aan mijn springhouding heb ik vandaag gewerkt, en mijn armen zijn al goed , die zijn al 1 lijn met de teugels nu mijn benen nog , ..
bedankt (:
Laatst bijgewerkt door ambeeeer op 16-03-11 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:46

tita schreef:
Starlight kan niet goed springen := nou Ts ik ben bang dat jij niet goed kan rijden ik zie aardig wat momentfoutjes ga iid maar eens terug naar de basis

hij kan idd niet goed springen :o maar het is een begin ? (;
en momentfoutjes ?
Laatst bijgewerkt door ambeeeer op 16-03-11 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:47

Allemachtig wat een kinderachtige reactie van je ts! Er zijn hier allemaal mensen die tijd in je steken omdat JIJ om reacties vraagt. Reageer dan zelf ook met respect, iedereen probeerd je te helpen!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:48

paardemaatje schreef:
ziet er wel leuk uit:)
maar de 2e keer rijden,, en ook gelijk springen ,, is wel een beetje overdreven......

Het is de 2de keer dat ik echt rijd (draf, gallop,...) de andere keren was stappen en kleine beetjes aandraven.