Ik heb hem rechtstreek van de fokster, hij heeft daar voornamelijk buitengereden. Maar ook wel spring- en dressuurlessen gehad.
Buitenritten vinden we alletwee erg leuk (het is echt een topper buiten, lekker stoer
)Dressuur in de bak moest hij aan het begin nog al aan wennen maar ik merk dat hij het zelf ook leuker begint te vinden (beter geconcentreerd, sneller ontspannen en meer looplust)Ik ben hem nu aan het voorbereiden voor de wedstrijden, we willen van het zomer starten in de B. Op het moment zijn we daar nog niet helemaal klaar voor (ik ben nogal perfectionistisch) Problemen waar we tegen aan lopen zijn, wat impuls verlies (hij vind het vooral in wendingen moeilijk zijn achterbeen goed onder te treden), dus ik ben hem lekker voorwaarts aan het rijden en hem wat aan het gymnastiseren. De galop vond hij in het begin erg moeilijk, hij gaat echter super vooruit, aanspringen is ook nog wat lastig. En ik wil graag nog een constantere aanleuning. Hier komt ie dan:
Met zijn schattige hoofd.

Stappen:

Draven:

Galop:
Bij het aanspringen even een rare sprong (hij vind het wat moeilijk )

En toen moest ik even op mijn kont blijven zitten

Ben echt super trots op onze gallop, in het begin wilde hij in de bak maar 3 sprongen goed galloperen, met een hertennek (hij had een blackout van de verhuizing denk ik
) En nu gallopeert hij al best netjes zijn rondjes en voltes
Uitdraven

). Mooi dier!