Madeira @ privéles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Madeira @ privéles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 22:43

Hallo allemaal,

Als eerste, ik wil even zeggen dat ik heel slechtziend ben. Ik zie 1 procent met mijn rechteroog (dat helaas wat achteruit gaat) en 3 procent met mijn rechteroog. Ik wilde dit als eerste vertellen, zodat als ik (opbouwend) commentaar krijg, julile misschien rekening mee kunnen houden op de manier hoe je het uitlegt zodat ik het goed kan voelen aan Madeira/mezelf wat jullie bedoelen. Ondanks mijn beperking, ben ik mega gek op mijn lieve haflinger merrie en beleef veel plezier met haar. Ze geeft mij een hoop vrijheid terug. :+:

8 maart had ik privéles. Het ging helaas niet zo lekker. Ze was niet actief en nouja... ging niet zo lekker. Maar we blijven doorgaan.

Madeira is een 12 jarige merrie (was op 8 maart jarig ;)). Ze is super lief, maar niet altijd de makkelijkste, vind ik dan. Ze is niet gemeen of iets, maar voor mij is het zeker een uitdaging om haar te rijden. Ik weet natuurlijk dat het ook aan de ruiter ligt, en mijn vreselijke onzekerheid geeft haar ook niet bepaald zekerheid...

Mijn punten waar ik momenteel aan werk:
* mijn handen zijn een probleem. Als ik ze naar voren hou, kan ik beter voelen wat ze doet met haar hoofd wat mij veiligheid geeft i.v.m. mijn beperking (ik ben zeer slechtziend).
* mijn benen. Echt een ramp, vooral in de galop, schiet ik vaak met mijn voeten door de beugels.
* tempo. Vaak schommelt de tempo vreselijk, en ik ben nu erg mee bezig dat ze goed op mijn benen reageert.
* goed op mijn kont blijven zitten in de galop, dat is echt een drama af en toe, haha :)

Oke.. nu de foto's (die Cynn_x @ bokt heeft gemaakt, bedankt meid voor alles :+:) Eerste paar foto's zijn van het instappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vreselijke miscommunicaties:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het rijden en na het rijden hebben we ook nog een paar foto's gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop op opbouwende commentaar :)

Groetjes,

Paulien

Anoniem

Re: Madeira @ privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:47

Hee Paulien!

Ziet er netjes uit hoor! Madeira beweegt lekker ruim zeg!
Omdat het HAW en ik commentaar moeten geven :Y) , probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien en je hak mooi laag dan zal je voet ook minder snel door de beugel schieten.

Veel succes nog!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:50

Ze valt wat op de voorhand en mag inderdaad wat actiever. Dan zal ze voor jou ook lekkerder gaan zitten :)

Probeer om ook tijdens de miscommunicaties je handen gelijk te houden. Ik vind het wel een erg leuke pony en je set staat erg mooi :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:52

Allereerst vind ik dat je een mooie pony hebt en jullie een leuke combinatie zijn.
De foto's van het rijden vielen me reuze mee, na jouw verhaal in de openingspost.
Misschien een tip voor je handen:
ook al hou je ze naar voren, probeer ze wel even hoog te houden, op sommige foto's is de ene hand veel hoger dan de andere.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:53

Ik vind het er al heel netjes uitzien meis :) Niet zo hard voor jezelf!
Mijn puntje van kritiek, let erop dat je allebei je handen netjes rechtop houd, ik zie je rechterhand soms kantelen (dus dat je hem plat legt :) )
Liefs :+:

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:56

Nou meid, vind het hartstikke knap dat je alsnog je foto's hier neerzet! Weet dat je vreselijk onzeker bent en je dat heel veel moeite kost. :j

Vond het erg leuk om erbij te zijn, maar wel jammer dat je uiteindelijk niet hebt gesprongen. Maar dat komt vast nog wel een keer! Ben er dan ook zeker weten bij de eerste keer.

Commentaar geef je zelf al, en mijn commentaar weet je al, hihi. Maar omdat het moet, zal ik het maar nog even neerzetten. :) Lekker je handen mooi rechtop houden, en contact houden met je buitenteugel. Niet 'losgooien' naar voren, zoals op de miscommunicatie al een beetje te zien is. Op de andere miscommunicatie (die je niet hier hebt geplaatst) was het nog wat duidelijker te zien. Toen gaf je haar alle ruimte om gewoon door je buitenhand heen te denderen, wat ze toen ook mooi deed. Toen ging het ff mis!
Lekker je hakken uitdrukken, en je tenen naar binnen houden. Soms wil je nog iets door je beugels heen glijden, maar dat komt wel goed.
Als je het tempo er ook lekker goed in weet te houden bij Madeira, en uiteindelijk ook je handen netjes bij elkaar houdt en blijft begrenzen, weet ik zeker dat ze ook veel makkelijker ontspannen gaat zakken!

En veel succes morgen bij je wedstrijd meid :+:

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:09

Ontzettend veel respect dat je ondanks je beperking zo netjes rijdt :D

Ik vind je houding echt ontzettend netjes maar zoals anderen zeggen moet je er wel op letten dat je je handen naast elkaar houdt. Maar tjee, ik wou dat ik zo'n nette houding had :D
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 11-03-11 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 23:21

Bedankt voor de lieve reacties! :) Ik was inderdaad vreselijk aan het twijfelen of ik de foto's zou plaatsen, maar Cynn_x @ bokt had me overgehaald haha ;) :+:

De tips die jullie geven, ga ik helemaal in mee. Ik merk inderdaad dat mijn handen momenteel een ramp zijn. Dus veel werk aan de winkel! :)

Laurahh, wouw wat een lief compliment! Dankjewel :D word er verlegen van :o

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:28

Maar wat ik me afvraag hè..
Hoe kan je dan bijvoorbeeld hier op het forum lezen? Want die percentages zijn toch bijna te verwaarlozen?

Sorry voor het geval je zulke vragen liever niet hebt!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 23:32

Laurahh schreef:
Maar wat ik me afvraag hè..
Hoe kan je dan bijvoorbeeld hier op het forum lezen? Want die percentages zijn toch bijna te verwaarlozen?

Sorry voor het geval je zulke vragen liever niet hebt!

Geeft niet hoor :D

Ik lees via supernova, dat is een vergrotingsprogramma en ook spraak. :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:37

Madeira, ik had echte rampfoto's verwacht maar dit valt enorm mee. Ze mag inderdaad wat meer bij elkaar maar als het niet lekker loopt is dat het eerste wat niet lukt. Maar velen plaatsen hier veel minder foto's. Je rijdt heel eerlijk, niet in de krul getrokken of met een hoop spanning. Maar om haar meer aan het werk te krijgen moet je ook aan de voorkant iets bij je te houden. Niet vasthouden maar met gevoel de actie die ze van achteren doorgeeft niet helemaal los laten maar een klein stukje de kraan open zetten ipv voluit open. Ik vind je trouwens erg netjes zitten, je beugels zijn nu ook mooi op lengte.
En zoals je weet moet een generale de mist in gaan en dan gaat het op de wedstrijd altijd beter. Dus ga lekker rijden en laat zien hoe trots je op haar bent.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:24

Paulien, jullie zijn harstikke lekker bezig meid! Je krijgt veel les dus jullie gaan sowieso de goede kant op, maar je ziet het ook echt hoor. Ondanks dat je zelf zegt dat je onzeker bent zie ik toch ook dat je haar wat teruggeeft en probeert te steunen. Samen komen jullie er wel +:)+

mardeleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:32

Onwijs knap hoor hoe je rijdt!!! Ik Probeer wel eens met ogendicht te rijden en te voelen, maar dat houd ik niet lang vol. Echt ik heb heel veel respect voor jou lef en doorzetttingsvermogen:-)

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:49

Vindt het super dat je ondanks je beperking zo netjes rijdt! Respect!
Inderdaad je hakken meer uitdrukken en je handen meer bijelkaar. Ga zo door!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 05:34

Dat ziet er super uit.

Jullie zijn een leuk stel.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 07:14

Ziet er goed uit Paulien.
Probeer Madeira wat actiever te rijden, door veel overgangen te rijden en steeds een paar pasje naar voren en weer terug. Bij een miscommunicatie idd proberen je handen laag te houden, maar dat is wel moeilijk hoor hihi :))

Ga zo door en veel plezier met je wedstrijden meid !

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 07:27

Respect hoor Paulien, ik weet niet of ik het je na zou kunnen doen, zo weinig zicht en dan zo netjes rijden :j
Duw in de galop echt je kont in je zadel! Net alsof je haar met je kont naar voren wil duwen, hopelijk blijf je dan net iets stabieler zitten.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 07:59

Ziet er super netjes uit Paulien! Je hoeft helemaal niet zo onzeker te zijn (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet t ;) )
Ik wou dat ik zo'n nette houding had!
Als ik dan toch een tip moet geven (blijft HAW), dan zou ik idd je handen als puntje om op te letten noemen.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 08:24

Hoi Paulien,

Zoals de rest ook al zegt, je hoeft totaal niet onzeker te zijn! Omdat het HAW is, ik weet dat anderen het ook al hebben gezegd, maar je handen. Voor de rest heb je een super houding! :D

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:24

paulien meid je mag best eens een beetje meer trots op jezelf zijn, je doet hartstikke goed je best! en dat is te zien :j
enne je bent een eerlijke ruiter! daarmee bedoel ik dat je haar niet in de weg zit, maar met haar probeert samen te werken i.p.v. de baas over haar te zijn :j
het commentaar omdat dat hier moet: ;)
probeer je teugels langs de hals te houden, zo "sluit je haar op" aan de kant die je niet op wilt, zodat ze zegmaar alleen maar de kant op kan die jij wilt en niet over het schouder wegloopt. :)
verder: onwijs respect voor jullie als combi :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:01

Jij zegt dat je je onzeker voelt op de pony, maar op de foto's is die onzekerheid absoluut niet terug te zien. Dus waarschijnlijk dat je op het moment zelf, toch veel zekerder rijdt dan jij denkt.

Vooral op de tweede foto zit er super op.
En wat actief rijden betreft, sluit ik me bij het commentaar van DF aan.
Als jij haar nog actiever krijgt, wordt het totaal plaatje nog beter!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 18:53

Kan me helemaal vinden in jullie commentaar :) Madeira moet inderdaad actiever lopen, daar zijn we ook voornamelijk mee bezig in de les en als ik voor mezelf rijd natuurlijk ook. Bedankt voor alle leuke reacties :D doet me goed :)

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:34

Paulien, ik vind dat jullie het heel erg goed doen! Onzekerheid is nergens voor nodig!
Als je haar iets actiever weet te rijden zul je vast merken dat het een heel stuk makkelijker gaat allemaal :)

Zet em op!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:38

Super meis!! Jullie zijn een super team!! En je bent echt flink vooruit gegaan zeg!!

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:41

Het ziet er goed uit! probeer alleen je schouders naar achteren te doen. Verder is het een heel leuk hafje!