Nu is hij erg verandert, lekker los en hartstikke positief allemaal! Alleen soms komt ie nog in protest tegen het been, al gaat het wel al veel beter.
Maar hij blijft het principe van mijn benen wat betreft het opzijgaan maar niet snappen..
Hij snapt bijvoorbeeld wel het om mijn binnenbeen heen stellen. Ook op de volte kan ik hem mooi om mijn binnenbeen heen stellen zonder dat hij naar binnenvalt en op de hoefslag kan ik ook overdreven stelling nemen als ik hem goed tegenhoud met mijn binnenbeen. (een hele prestatie want die beginnerspaardjes die gaan bij de minste druk op de binnenteugel al hup afwenden)
Dit snapte hij eerst ook niet, maar nu wel, dus tijd om een stapje verder te gaan. Vanaf de grond wilt echt niet lukken want dan gaat hij bijten (nogal een chagrijnig paard) en daar is hij het totaal niet mee eens en bereiken we het tegenovergestelde mee..
Wat ik nu doe is dat als ik een reactie krijg (al is het maar twee passen) even belonen. Maar het lijkt wel alsof hij het steeds weer vergeet, of dat hij het gewoon wil vergeten. Als hij er geen zin in heeft komt ie enorm tegen mijn been in en dan is hij zo boos erover dat hij het de volgende keren ook niet meer wilt doen. Het is een erg eigenwijs paard! (lees: als hij iets niet wilt doen gaat hij dreigen, stijgeren, trappen, vandaar dat er eerst alleen maar beginners op gezet werden...)
Het is ook vaak dat hij niet wílt reageren op mijn benen. Heb eens een spoortje geprobeerd om de hulpen wat duidelijker over te laten komen, wat in zijn situatie misschien wel handiger is, maar toen werd hij pas echt boos dus spoortje er gauw af gedaan.. Het is echt een paard met een gebruiksaanwijzing, wil je met hem aan het werk gaan..
Dus kom maar op met de tips!
(even voor de duidelijkheid, ik heb genoeg ervaring (trainde op Z niveau) dus graag serieuse tips waar ik echt wat mee kan
aangezien ik vaak wat kinderlijk schrijf kan ik begrijpen dat mensen denken dat ik een soort penny ben.., dus om reacties zoals 'neem les' en al dat soort dingen te vermijden)
)
)! In stilstand had ik het inderdaad al geprobeerd, maar toen ging hij dus de hele tijd steigeren, maar dan ook echt gevaarlijk, bijna omgeklapt steeds dus dat is geen goed plan..