jorretje schreef:Hij is gaaf! Ziet er al goed uit voor de 5e keer onder zadel! (sluit me wel aan bij bovenstaanden wat betreft je hand). Veel plezier samen.
Ziet er goed uit? Daar ben ik het helemaal niet mee eens, sorry!
Ik vind het erg onrustig en rommelig overkomen en zie totaal geen ontspanning!
Paard heeft last van het bit, je handen gaan nagenoeg constant op-en neer, de teugellente is te kort, je handen te streng, paard kan zelf de hand niet opzoeken en is loperig omdat hij je vervelende hulpen probeert te ontwijken.
In zowel stap als draf zijn je benen onstabiel en teveel herhalend, en leg je ze bij het aandrijven te ver naar achteren waardoor je houding verandert en je het paard belemmert in zijn bewegingen. Hij begrijpt zo helemaal niet wat je bedoelt..
Daarnaast zijn de hulpen niet duidelijk en niet in overeenstemming met elkaar dus hoe wil je ze dan uitleggen aan een groen paard?
Als ik jou was, zou ik zo niet doorgaan want je bent alleen maar bezig spanning en onbegrip op te bouwen.. ik vind het een zorgwekkend beeld :-(
Zoek een ervaren ruiter of iig hulp bij het inrijden en ga eerst wat meer longeren en stemhulpen gebruiken want ik ben bang dat als je zo doorgaat, dat het paard straks een keer ontploft, en wie heeft het dan gedaan?
Verdere tips zijn al gegeven.
Overigens is het wel een stoer paard;-)