Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Suzanne_18 schreef:Als medische redenen uitgesloten zijn, je tuig goed past e.d. Wanneer het echt stout gedrag is? Deuk erin meppen, zonder pardon!!
Toen mijn merrie 3 maanden onder het zadel was begon ze dit gedrag ook te vertonen op buitenrit. Nadat de conclusie getrokken was dat er geen reden was voor dit gedrag behalve stoutigheid heb ik m'n zweep bovenhands gepakt en d'r een flink pak rammel gegeven zodra ze omhoog kwam. Sinds dien is het duidelijk dat dit gedrag niet wenselijk is en doet ze braaf haar rondje.
chb schreef:Suzanne_18 schreef:Als medische redenen uitgesloten zijn, je tuig goed past e.d. Wanneer het echt stout gedrag is? Deuk erin meppen, zonder pardon!!
Toen mijn merrie 3 maanden onder het zadel was begon ze dit gedrag ook te vertonen op buitenrit. Nadat de conclusie getrokken was dat er geen reden was voor dit gedrag behalve stoutigheid heb ik m'n zweep bovenhands gepakt en d'r een flink pak rammel gegeven zodra ze omhoog kwam. Sinds dien is het duidelijk dat dit gedrag niet wenselijk is en doet ze braaf haar rondje.
Misschien kan je je in wat minder grove manieren verdiepen?? Als je maar flink genoeg rampt doet elk dier UIT ANGST wat je wil. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.
Suzanne_18 schreef:Nog even voor de duidelijkheid, ik ga uit van een paard wat steigert uit stoutigheid, enkel en alleen zijn grenzen probeert te verleggen. Dan ben ik toch heel benieuwd hoe je dit probleem aan gaat pakken vanaf de rug van een paard waar hij jou slecht tot niet kan zien.
Gowines schreef:Ik heb het vandaag nog eens geprobeert.. Mijn tuig past perfect en er is medisch niks aan de hand.. Dit keer heeft hij maar een keer gesteigerd.. Ik denk dat hoe meer ik ga rijden, hoe minder het word. Ik had ook in het begin toen we hem kochten, dat hij heeft erg bokte en steigerde, maar ik heb m toen echt helemaal afgebeuld.. Het klikt heel hard, maar als je er met geen mogelijkheid uit krijgt, moet dat wel.
Dani_ schreef:Gowines schreef:Ik heb het vandaag nog eens geprobeert.. Mijn tuig past perfect en er is medisch niks aan de hand.. Dit keer heeft hij maar een keer gesteigerd.. Ik denk dat hoe meer ik ga rijden, hoe minder het word. Ik had ook in het begin toen we hem kochten, dat hij heeft erg bokte en steigerde, maar ik heb m toen echt helemaal afgebeuld.. Het klikt heel hard, maar als je er met geen mogelijkheid uit krijgt, moet dat wel.
Pardon???
Vind je het gek dat dit paard niet met jou het bos in wil?!
![]()
Ik zal wel weer een vreselijke penny zijn, maar dat kan mij niet schelen. Ik begrijp niet waar je het lef vandaan haalt om je eigen paard te gaan staan mishandelen. Zo ga je gewoon niet met dieren om!
Gowines schreef:Hij doet het alleen in de wijk.. in de bossen is hij super braaf en echt bomproof. de wijk is alleen het probleem. maar ik heb er vandaag naar gevraagd bij ons op stal, en ze zeggen dat komt omdat hij dan het liefst terug wil naar de stal en alles uit de kast trekt om dat voor elkaar te krijgen..
Nou ben ik vandaag via een andere weg gegaan (de andere kant naar het bos) en daar was hij wel gewoon braaf. ik denk dat het gewoon is om een beetje te kwutten... Ik ben nu gewoon bezig met alles lekker rustig op te bouwen en als dat niet gaat, er de beste ruiter bij ons van stal er op laten rijden.
Dani_ schreef:Gowines schreef:Ik heb het vandaag nog eens geprobeert.. Mijn tuig past perfect en er is medisch niks aan de hand.. Dit keer heeft hij maar een keer gesteigerd.. Ik denk dat hoe meer ik ga rijden, hoe minder het word. Ik had ook in het begin toen we hem kochten, dat hij heeft erg bokte en steigerde, maar ik heb m toen echt helemaal afgebeuld.. Het klikt heel hard, maar als je er met geen mogelijkheid uit krijgt, moet dat wel.
Pardon???
Vind je het gek dat dit paard niet met jou het bos in wil?!
![]()
Ik zal wel weer een vreselijke penny zijn, maar dat kan mij niet schelen. Ik begrijp niet waar je het lef vandaan haalt om je eigen paard te gaan staan mishandelen. Zo ga je gewoon niet met dieren om!
stel je ns voor,