Ik ken een jong paard die extreem scheef loopt als je haar longeerd op de rechter kant. Dan buigt ze enorm met haar hoofd naar links. We hebben al touwtjes geprobeerd, maar dat hielp niet. Ook is ze heel erg angstig, voor alles en iedereen. Ze is nu 4 jaar en bijna beleerd.
Laat dan een dierenarts komen? Die ziet het misschien meteen. Misschien kan een physio ook hulp bieden... Succes!
Desire__
Geplaatst: 09-03-11 14:57
Rechtrichten is iets voor heel het leven lang en daar zal elke dag aan gewerkt moeten worden, een paard is van nature scheef en dat hoort gecorrigeerd te worden. Het kan inderdaad geen kwaad om er iemand naar te laten kijken; dat ze over de kop is gevlogen dan gevolgen hebben voor haar scheefheid. Het kan zijn dat ze erg vast zit en dat moet dan losgemaakt worden. Kijk is op http://www.paardenbegrijpen.nl en zoek op google. Daar vind je dingen die je daarbij kunnen helpen.
Idd bezig met het rechtrichten. Ik ben momenteel mijn merrie ook aan het 'rechtrichten' aan de longe, maar heb ik wel les in. Het is niet een 'foefje' dat elke keer hetzelfde is, bij haar verschilt het nogal per dag hoe scheef ze is en waar ze de ene keer moeilijker mee is... Daarom heb ik regelmatig les daarvoor.
Als ze over de kop is gevlogen, en het daarna erger is geworden zou ik idd eens na gaan kijken.
Als ze over de kop geslagen is zou ik me daar eerst eens op concentreren. Het kan best zijn dat er daardoor iets fout zit in haar lijf. Daar zou ik eens een ostheopaat/chiropractor bij halen.
@ Don_Zhivago, nee de DA is er geloof ik niet bij geweest @ Aukelizzy, misschien laten we wel een kraker komen, maar daar moet je ook weer mee oppassen
Bedankt iedereen!
Saaams
Geplaatst: 13-03-11 14:51
sjoukjee22 schreef:
@ Don_Zhivago, nee de DA is er geloof ik niet bij geweest @ Aukelizzy, misschien laten we wel een kraker komen, maar daar moet je ook weer mee oppassen
Bedankt iedereen!
Waarom zou je moeten oppassen met de kraker? Ze breken niet hoor.
Even een medische keuring om te kijken of er op dat vlak niet iets is lijkt me een goed idee. Anders ligt het probleem denk ik echt bij het rechtrichten
Die van mij ook over de kop geslagen in 2007 en dus scheve heupen en een 8 maanden gewandeld, fysio erbij enz enz. Toen hem in revalidatietraining gezet 3 maanden en hem opnieuw leren zijn lijf te gebruiken en ik heb sinds die tijd geen problemen meer, heb een recht paard..
Ik kan je een osteopaat en het rechtrichten ZEER aanbevelen! Zo heb ik mijn paard ook weer goed gekregen na een val. En ik zou geen touwtjes gebruiken aan de longe, daarmee "trek" je haar recht en dat werkt niet...
Stoppen met touwtjes bij het longeren en voorlopig ook niet longeren. Hoe meer zij zich vast zet hoe moeilijker het wordt haar straks recht te richten. Laat eerst uitsluiten dat er lichamelijk iets aan de hand is en ga dan opzoek naar iemand die je kan helpen met rechtrichten aan de hand/longe en onder het zadel.
idd, wat is dat voor reactie, ik heb ook al getemd, alleen maar offtopic reacties. Ik zou de dierenarts erbij halen of fysio, en misschien gaan rechtrichten?
Albert
Geplaatst: 16-03-11 18:59
Stoppen met africhten en eerst van voor naar achter laten controleren of er niet iets fysiek pijn doet. Te beginnen met het gebit. Een paar al dan niet verborgen wolfskiesjes kunnen zo pijn doen dat een paard achterover gaat.
Vulina
Geplaatst: 16-03-11 19:31
fristiih schreef:
tis gwn een scheef beest ik zou het naar de slacht sturen..
Voor de grap even haar berichten doorlezen: Niks anders dan domme negatieve opmerkingen. Maar ach, ze is 14...
Ontopic: Heb je er al een ostheopaat naar laten kijken?? En het zadel? Gebit? En aan de longe, wat gebeurd er dan?