Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
danny2000 schreef:Blue_sky van wie heb je les? en in welke omgeving?... ik wil graag gaan lessen (heb hem pas) maar de meeste zijn niet zo van het aanpakken, eerder ontspannen beginnen etc... dat gaat dus niet werken bij mijn boefje
die van mij ziet ook altijd een spook in dezelfde hoek van de pisteasbadedas schreef:Ik heb er ook zo een... Brutaal rijden en aan het werk houden werkt tot nu toe het beste, zorg dat hij op JOU let en niet door 'verveling' andere dingen gaat zoeken om op te focussen (de spoken dus). Ik ben ook voor de aanpak van Azar: schoudervoor/-binnenwaarts zetten, stelling naar binnen vragen, binnenbeen erbij en vooral: zelf ontspannen! Zeker als hij telkens dezelfde plek/hoek uitzoekt om te schrikken loop jij waarschijnlijk onbewust daarop vooruit, waardoor je aanspant/je adem inhoudt etc. Wat bij mij werkt: zingen! Het klinkt gek, maar zing een liedje op je paard, daardoor blijf je doorademen en focus je niet teveel op het aankomende 'gevaar'. Succes!
zo kan kan ik weer genieten van het rijden in plaats van er steeds op te letten of ik er in de volgende hoek naast zou liggen. _Esther_87_ schreef:Meer voorwaarts rijden. De meeste mensen gaan terugrijden, langzamer en gecontroleerder rijden als hun paarden kijkerig zijn. Laat hem er maar eens 10 keer in een flinke middendraf langsgaan, kijken of hij dan nog tijd heeft om weg te springen!
Welke omgeving zit je trouwens? ivm eventuele suggesties voor les...