Falstaff @ Dressuur..klaar voor de B ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphnijntje

Falstaff @ Dressuur..klaar voor de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 12:46

ik ben Daphne en rijd nu 4 jaar paard.
Ik heb 1 eigen paard ; Falstaff.
Hij is een kwpn van 23 jaar oud! hij kan nog alles (dressuur , springen,buitenritten enz..)
Ik ben bezig met het trainen voor de B :D
Ik zal eerst foto's van eerst laten zien en dan foto's van nu:
eerst:
Afbeelding
Afbeelding
ik zit scheefAfbeelding
Een filmpje:http://daphnijntje.hyves.nl/album/50015749/Falstaff_en_ik/Xvz4ddv6/fotos/1042536949/0/5JgC/#media_navigator_1=2&media=5.1045064433.cZrg&__state__=7.
Ik weet dat dat er allemaal niet zo fijn en vriendelijk uitziet , daar heb ik al veel comentaar opgekregen dus nu de foto's van laatst:
Afbeelding
Afbeelding
dit lijkt er al wat op..:
Afbeelding
de leukste voor eht laatst:P :
Afbeelding

zijn wij klaar voor de B ?
Geef opbouwend kritiek maar houd het entjes ! :D

daphnijntje

Re: Falstaff @ Dressuur..klaar voor de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 12:48

sorry voor de weinig foto's :o
Binnenkort krijg ik weer nieuwe foto's :j

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:50

ik zou als ik jou was nog even doortrainen van de weinige foto's vindt ik dat je hem heel erg in de krul trekt

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:52

Ik kan zo niet heel erg goed zien of je er klaar voor bent.
Maar naar mijn idee (en voor zover ik kan zien) denk ik nog niet helemaal, lees vorige reactie.
Succes met je paardje :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:53

Het eerste wat me opvalt is dat je neusriem te laag zit. Vind de foto's die je als eerst hebt geplaatst er fijner uit zien dan de onderste. Wil je onderling of KNHS gaan rijden? Heb je les? Persoonlijk zou ik zeggen,geniet van je paard en ga niet op wedstrijd.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:55

lekker recreatief gaan rijden, persoonlijk vind ik jullie niet echt klaar voor de B, maar wat is klaar? ik zie combinaties in de B waarvan ik denk oh jee dit is niet echt geweldig. de keuze is aan jou of je daar bij wilt horen.......

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:24

Er komt veel kijken bij echt wedstrijden gaan rijden, dus de keuze is echt aan jou. Ik zou als ik jou was idd recreatief gaan rijden. Misschien kun je op een manege eens een F-Proefje meerijden oid. Lijkt me meer iets voor jullie. Bij het proberen van aan de teugel rijden lukt het nog niet echt heel erg perfect, zachtjes knijpen en spelen met de teugels en dan weer loslaten.
Als ik jou was zou ik nog maar even doortrainen voor de B of anders wedstrijden laten vallen en lekker buitenritjes maken e.d. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:29

Ik denk dat je nog maar eens goed naar het commentaar in je eerdere topic moet gaan kijken. Ik zie namelijk nog niet veel verschil...

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:18

Ik ben hier nieuw dus weet niks van een eerder topic, maar ik vind het eng dat jij met sporen rijdt.
En met eng bedoel ik dan: heel eng.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 16:39

IK heb al FNRS proefjes gereden tot de F11 maar bij de F11 ben ik gestopt omdat me paard ging verhuizen dan was ht voor mij een beetje ver rijden...
Op deze foto's kun je het rijden niet zo goed zien nee..
Het gaat nu ook al beter dan deze foto's dus ik zal vragen of iemand binnenkort even foto's wilt gaan maken :D Sporen gaat ook prima hoor alleen op die foto's neit maar dat is veranderd.
@kohtje : klopt neusriem zit laag..

leonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:44

ik vind persoonlijk niet dat je er klaar voor bent.
maar je moet het zelf weten op wedstrijd zie je ook zat mensen waarvan je denk ..
maar even oftopic: waarom staat er in je profiel dat je L rijdt met je paard? en hier vraag je of je klaar bent voor het B??

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:49

Vind dat je er nog lang niet klaar voor bent...,maar er is op de foto's ook weinig te zien. In je profiel staat dat je L met hem rijdt???????

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:13

Ik vind er wel erg weinig foto's voor staan om te kunnen beoordelen of je het wel of niet kan.
Ik zou zeker even iemand vragen voor foto's (of zelfs filmpje!) van voren en zijkanten zodat wij beter kunnen beoordelen of je er klaar voor bent.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:31

ik vind je ook nog niet klaar, neem lekker veel les eerst en doe rustig aan met in de krul trekken voor het mooie..

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 17:48

Als je bij de FNRS proefjes bij de F11 bent (dan moet je wijken)En in de L moet je wijken...Dus rijd ej dan eigenlijk L ;)
@Mir_horses : ga ik ook zeker doen :D

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:54

Sorry, maar ik heb je eerdere topics gevolgd maar ik zie nog helemaal geen verbetering. Zoals op het filmpje te zien is trek je je paard continue in de mond terwijl je hem met je sporen in de buik prikt.
Als eerste: DOE DIE SPOREN AF! Echt meid, die heb je helemaal niet nodig.
En heb je al les? Van gediplomeerde instructie?
Ik zou voorlopig wachten met wedstrijden, ga eerst eens lekker oefenen en les nemen :j
Want jullie zijn een leuke combinatie :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:14

Nou als ik naar je filmpje kijk.. doe alsjeblieft! je sporen af.. Die zijn om hulpen te verfijnen. Niet om elke pas de sporen in zn buik te prikken!! En je trekt/zaagt ontzettend je hebt je handen geen seconde stil.. Misschien kan je een filmpje maken van hoe je nu met hem rijd?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:14

annelindeeee schreef:
Sorry, maar ik heb je eerdere topics gevolgd maar ik zie nog helemaal geen verbetering. Zoals op het filmpje te zien is trek je je paard continue in de mond terwijl je hem met je sporen in de buik prikt.
Als eerste: DOE DIE SPOREN AF! Echt meid, die heb je helemaal niet nodig.
En heb je al les? Van gediplomeerde instructie?
Ik zou voorlopig wachten met wedstrijden, ga eerst eens lekker oefenen en les nemen :j
Want jullie zijn een leuke combinatie :)

Het meisje wat in de bak staat is geloof ik erg jong.. of zie ik dat verkeerd?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:17

Geef je paard eens een hand extra teugelruimte.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:20

Sporen af en lichtrijden. In de B hoef je nog bijna niet door te zitten. Neem goed les, want een instructrice die je met sporen laat rijden en door laat zitten op deze manier, sorry, maar dat is echt niet iemand met verstand van zaken ...
Goed les nemen en netjes stil leren zitten. Je hebt een heel mooi en braaf paard, dus ideaal en zeker de moeite waard om om het goed op te leren!
Succes!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:24

Ik heb een deel van je filmpje gekeken. Voor het B moet je paard meer nageeflijk en actiever, je houdt je handen er heel erg aan en opent ze niet (genoeg). Nog even doortrainen!
Ik ga nu even kijken of ik een deel van je filmpje kan verstaan.
Wel een leuk paard ;)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:28

Ik heb een deel met geluid gezien, sorry maar ik zou echt op zoek gaan naar een andere instructeur. En snel! Ik kan je teugels niet zo goed zien op het filmpje omdat het zo onduidelijk is maar om jou slangenvoltes te laten rijden terwijl je doorzit en met sporen daar wordt het naar mijn idee allemaal niet beter op. Ze zou jou moeten helpen om je paard van achter naar voren actiever en over de rug te krijgen. Je paard moet eerst over de rug lopen voordat je door kunt gaan zitten.

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:33

Dat was ook mijn tip :) Echter is er dus nog niks mee gedaan..

Waar heb je aan gewerkt na de reacties op je eerdere topics TS? :)

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:36

Volgens mij heeft het niet zoveel zin. TS heeft mij een PB gestuurd maar wil niet geloven wat ik zeg ;)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:38

Lante schreef:
Sporen af en lichtrijden. In de B hoef je nog bijna niet door te zitten. Neem goed les, want een instructrice die je met sporen laat rijden en door laat zitten op deze manier, sorry, maar dat is echt niet iemand met verstand van zaken ...
Goed les nemen en netjes stil leren zitten. Je hebt een heel mooi en braaf paard, dus ideaal en zeker de moeite waard om om het goed op te leren!
Succes!

In de B moet je wel doorzitten..