Het stuur zat er redelijk op, de rem en het gas ook. Maar tempo in de gangen was nog gewoon hard zodat ze evenwicht kon houden. De oprichting is voor haar erg makkelijk, waardoor het voor mij lastig word haar lang en laag te rijden, ze kruipt gauw te diep.
We leren vooral veel van elkaar en doen allebei ons best het zo goed mogelijk te doen. Aan het begin dat ik haar reedt, was ik eigenlijk niet zo gefocussed op haar houding, maar op het tempo. Ze liep in draf veel te hard, we scheurden de bak door, waardoor ze ook haar passen totaal niet afmaakte. Een tijdje alleen maar over de hoefslag gehobbeld en vooral met mijn zit terug gereden. Het ging steeds beter, en toen was de dag dat ik aandraafde en ze uit zichzelf in het prima tempo zat.
En toen ging het eigenlijk allemaal best snel. Ondertussen hebben we voor de lol een onderling wedstrijdje gereden en zijn we ge eindigt met onmogelijke punten van 224.
HAHA. Daarna zijn we thuis lekker voor onszelf verder gaan trainen. 2 Januari 2011 hebben we nog een onderlinge wedstrijd gereden waar we de realistische punten hadden van 179 en 193.Er zat altijd veel spanning in, alles was nieuw voor haar. Ik zit wat naar voren en met een holle rug op de eerste foto's omdat het zadel en ik geen vriendjes waren, zijn we helaas nooit geworden, vandaar dat er op de laatste foto een ander zadel op ligt. Ze loopt nog erg op de voorhand, ze is dan wel geen 3, maar houdt er graag rekening mee dat ze net een half jaartje onder het zadel loopt, waar in ze ook nog stil heeft gestaan omdat de bak niet te rijden was en omdat ze een long ontsteking heeft gehad. (+ dat ze iets overbouwd is
) Startkaart is aangevraagd en 11 maart hebben we waarschijnlijk onze eerste officiële wedstrijd.
Z.A Daquia - Arabisch volbloed - 6 jaar oud - merrie - 1.51 m.
Ze vind galop nog erg moeilijk, maar zodra ze wat meer op de achterhand gaat lopen, komt dat vanzelf.
Zal binnenkort weer even foto's laten maken, vandaag liep ze namelijk erg fijn.
Hoe we begonnen, let vooral op haar overgewicht, wat op de latere foto's al een stukje meer verdwenen is.
http://i52.tinypic.com/eu4h3o.jpg
Toen is ze er even tussen uit geweest door een longontsteking, en toen we het rijden weer hadden op gepakt zijn we voor het eerst in Daquila's leven naar een binnenbak gegaan en vreemd terrein (op de veluwe na)

Toen hadden we onze eerste onderlinge wedstrijd, en ze liep niet goed hoor & die 224 zijn ook compleet onterecht, weet niet waar de jury naar keek, niet naar mijn proef in ieder geval. Hier schrok ze trouwens van een wapperend doek, toen we aan het terugkomen van middendraf waren.

Daquila in het babyrose, het is en blijft een merrie.

Bij de tweede onderlinge wedstrijd, waar ze erg gespannen was. Te veel spanning, maar ach, ze deed wel haar best. Ik was trots op haar, 179 en 193, tevreden!

Daarna nog eens naar een vreemde omgeving geweest, waar ze al een stuk beter liep. Even in de spiegel kijken, even vertellen dat ze écht zo knap is als dat ik haar altijd vertel.

Vanaf hier is het wel echt recent:
Toen heeft Daquila een tijdje ontploffingsgevaar gehad vanwege de weersomslag, damn, wat was ze druk zeg. En ik was extreem vrolijk, en had eigenlijk wel lol om haar

Neem deze foto's trouwens niet te serieus
Toen is http://www.reneefotografie.com langs geweest bij ons op stal om de rest van de arabieren en mini's op de foto te zetten.

Hier begint ze wat meer met haar neusje er uit te komen en begint ze haar passen af te maken, we zijn op de goede weg.

& van de week, gek dier. We worden steeds meer een combinatie ipv een paard en een ruiter, we worden inmiddels echte vriendinnetjes.

Tips en commentaar, altijd welkom. Zolang het maar niet alleen negatief is, tuurlijk mag het alleen negatief zijn, maar geef dan ook even een uitleg hoe ik het kan verbeteren, zodat ik er nog wat aan heb
Groetjes Josca.

)
Staat ook in de opening trouwens,
Misschien ziet ik inderdaad wat naar voren, omdat ik te ver achter in het zadel zit, waar je niet recht op kúnt zitten omdat het natuurlijk niet recht is, haha.