Barouche aan het werk met het heerlijke weer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narratify

Barouche aan het werk met het heerlijke weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 19:36

Hoi,

Vanmiddag heeft mijn moeder weer wat foto's gemaakt van mij en Barouche. Waar ik heel blij mee ben!
Even wat informatie over Barouche.
Barouche is een ruin van 13 jaar (geschat) en we trainen nog niet echt op een niveau we zijn nu vooral bezig met de basis. Ik heb Barouche nu 3 jaar en de eerste 2 jaar gingen niet bepaald soepel. Maar sinds we een andere instructrice hebben gaan we met sprongen vooruit. Barouche heeft de neiging om snel tegen de hand te komen en af en toe door je binnen been heen te vallen.

Eigen commentaar:
- Mijn handen plaatsen!!!
- rechter op zitten.
- Niet te sterk worden in galop en in middendraf.
- Niet naar beneden kijken.

Nou hierbij de foto's:

[1] Instappen
Afbeelding

[2] Indraven
Afbeelding

[3] Oppakken
Afbeelding

[4] Nog een drafje
Afbeelding

[5] Galopje (ons moeilijke punt.)
Afbeelding

[6] Galop
Afbeelding

[7] Pasje verruimen. Als iemand mij hier tips over kan geven, graag! Wat mijn probleem is, is dat hij tegen de hand komt als ik hem iets laat verruimen. Dan zet ik te snel mijn handen vast.
Afbeelding

[8] Nog een drafje
Afbeelding

[9] Galop
Afbeelding

[10] Nog een pasje verruimen
Afbeelding

[11] Uitdraven
Afbeelding

[12] :+:
Afbeelding

Dat waren de foto's, aardige tips zijn zeer welkom! :)

Mitchall

Re: Barouche aan het werk met het heerlijke weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:41

Wat zijn jullie toch leuk samen! :+:
Enige tip is om je tenen naar binnen te draaien, maar verder rijd je hem netjes!
'k vind je setje ook erg leuk :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:46

Ziet er goed uit! Inderdaad je tenen af en toe, en soms vind ik dat je je handen inderdaad nogal vast zet.
Maar verder vind ik het er goed uit zien en je setje is inderdaad ook erg leuk!! :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:49

Ziet er leuk uit, leuk paard. Mooi dekje!
Probeer soms iets rechter op te zitten.
Wat ze hierboven ook zeiden, tenen ietsje minder naar buiten.

Laura1602

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:00

ziet er leuk uit hoor, gaat vast goed komen :)
nog een klein puntje, misschien vertekend het, maar ik heb het idee dat je op (bijna) iedere foto met je rechterschouder wat naar achtergedraaid zit.

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:14

Laura1602 schreef:
nog een klein puntje, misschien vertekend het, maar ik heb het idee dat je op (bijna) iedere foto met je rechterschouder wat naar achtergedraaid zit.

Nee dat is niet vertekend. Dat klopt ik heb het probleem dat ik naar rechts kantel het is al veel minder maar het blijft een zwak puntje :)

Laura1602

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:17

BaroucheSaar schreef:
Laura1602 schreef:

Nee dat is niet vertekend. Dat klopt ik heb het probleem dat ik naar rechts kantel het is al veel minder maar het blijft een zwak puntje :)

Weten dat dat een wat lastiger punt voor je is is al het halve werk :) good luck!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:23

Ziet er vriendelijk uit, mooi paardje ook ;)

karlijnup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:18

als je hem wil verruimen in de draf en in de galop, door blijven spelen met allebei je handen en als hij los is, hand voor geven, zodran hij weer pakr, weer even snel ophouding links en rechts enz. zo voorkom je dat je zelf vast gaat houden en het paard kan zich ook niet vast zetten. verder ziet het er netjes uit.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:30

Vind jullie echt een leuk stel :+:
Je hebt hem echt lekker aan het lopen, en zeker omdat ik weet wat een moeilijk paard het is om te rijden, respect! :D
Voor derest geef je de kleine puntjes zelf al aan :)

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 08:12

karlijnup schreef:
als je hem wil verruimen in de draf en in de galop, door blijven spelen met allebei je handen en als hij los is, hand voor geven, zodran hij weer pakr, weer even snel ophouding links en rechts enz. zo voorkom je dat je zelf vast gaat houden en het paard kan zich ook niet vast zetten. verder ziet het er netjes uit.

Oké bedankt voor de tip!

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 10:20

Enya schreef:
Vind jullie echt een leuk stel :+:
Je hebt hem echt lekker aan het lopen, en zeker omdat ik weet wat een moeilijk paard het is om te rijden, respect! :D
Voor derest geef je de kleine puntjes zelf al aan :)

Dankje meis :+:

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:16

ik vind jullie een leuke combi... Jij zou wat meer op je kont mogen zitten. Daarnaast vraag ik me af of je zadel goed past, je hebt er een bontje onder maar op foto 3 lijken je zadel en daardoor jij ook flink naar voor te vallen/klappen?

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 11:18

bellenadie schreef:
ik vind jullie een leuke combi... Jij zou wat meer op je kont mogen zitten. Daarnaast vraag ik me af of je zadel goed past, je hebt er een bontje onder maar op foto 3 lijken je zadel en daardoor jij ook flink naar voor te vallen/klappen?

Zadel licht niet helemaal perfect maar zeker niet slecht. De zadelmaker is nu 2 jaar geleden geweest en Barouche heeft véél meer spieren gekregen. Dus daarom licht hij niet helemaal zoals hij hoort te liggen.
Maar we hebben simpelweg geen geld voor een nieuw zadel momenteel.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:20

Door het bontje zal de schade beperkt blijven, maar heb je niet de mogelijkheid om hem op te laten vullen? Of misschien hoeft er alleen wat uitgehaald worden?

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 11:21

bellenadie schreef:
Door het bontje zal de schade beperkt blijven, maar heb je niet de mogelijkheid om hem op te laten vullen? Of misschien hoeft er alleen wat uitgehaald worden?

Zoals ik al zei daar hebben we momenteel echt geen geld voor. We hebben net een nieuw huis en de rest zal ik je besparen. Maar het zadel licht echt zo slecht niet hoor. ;)

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:31

Leuke foto's saar! Leuk setje ook!
Inderdaad je tenen naar binnen en let op je handen, je zet ze vast, maar daarnaast heb je ook pianohandjes. Als je je handen meer draagt, ga je ze al snel minder vastzetten. :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:01

Sanneee_ schreef:
Leuke foto's saar! Leuk setje ook!
Inderdaad je tenen naar binnen en let op je handen, je zet ze vast, maar daarnaast heb je ook pianohandjes. Als je je handen meer draagt, ga je ze al snel minder vastzetten. :)

Ben ik het mee eens, als je je Handen rechtop houd, zal je ze al een stuk minder vast zetten!
En een heerlijk paardje <3

Sjtal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:32

wauwie, lekker he met dat weer!! Ziet er goed uit, inderdaad je tenen naar binnen, maarjah dat zijn bij mij ook allemaal puntjes waar ik aan moet werken, dus zal er niet teveel over zeggen ;) Fijn dat het nu in elk geval beter gaat dan de eerste twee jaar, dat is natuurlijk al heeeel goed!!

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:39

Leuke combi zijn jullie! Let op idd op je tenen. Op foto 5 lijkt het of je een beetje scheef zit. voor de rest ziet het er goed uit!

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:49

Als ik het mis heb mag je het ook zeggen he....
Het lijkt of je zadel niet zo lekker ligt...lijkt alsof hij naar voren kiept.

Verder vind ik het netjes uitzien, alleen je handen wat hoger houden en duimen omhoog.
Leuk paardje heb je!

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:13

Wat je zou kunnen proberen met het verruimen is dit niet zoals heeeeel vaak gedaan wordt op de lange zijde te doen. Overgangen rijd je ook met stelling en op een volte om deze te perfectioneren. Mijn tip is dan ook om op de volte een paar pasjes naar voren te rijden en weer terug met lekkere binnenstelling natuurlijk. Dan leert ie te ontspannen tijdens het verrruimen. Iets wat ie nu niet lijkt te doen ;) hoop dat je er wat aan hebt want ieder paard is natuurlijk anders!

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:20

Bedankt! Mijn instructrice zei dat ook al ja! We waren er vorige les al mee bezig geweest.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:06

Het ziet er lekker vriendelijk uit, alleen vind ik het toch zonde dat hij op sommige foto's recht in de hals loopt, probeer hem meer omlaag en ronder te krijgen. :)

En wat inderdaad helpt met het verruimen, is op volte's met stelling telkens pasje naar voren en terug niet meteen hele stukken. Succes ermee :)

Shana_bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:31

Ik heb het gevoel dat je benen iets te ver naar achter ligt , kan ook aan mij liggen natuurlijk :) Voor de rest super !