dit wordt ons eerste dressuurtopic op bokt, voorheen zijn er enkele springtopic geweest.
Gambler is 3,5 jaar in mijn bezit. Het eerste jaar hebben we enkel en alleen door gebracht met uitrijden, een sprongetje en wat makkelijke oefeningen in de bak. Dit komt omdat de bak die ter beschikking stond, niet meer mogelijkheden bood. Op zijn huidige stal worden ons een hoop nieuwe mogelijkheden geboden. We zijn serieus gaan springen en sinds enkele maanden zijn we ook serieus met dressuur bezig. Tijdens de zomer hebben we enkele weken/maanden uit de running gelegen ivm een blessure. Het oppakken verliep niet geheel lekker en we liepen vooral tegen 'buigings' problemen aan. De afgelopen maanden hebben we hier hard aan gewerkt, met als resultaat onderstaande foto's.
Gambler is geen makkelijke pony om (dressuurmatig) te rijden. Hij kan (net als ik
) behoorlijk koppig zijn. Het resultaat van een uur rijden hangt grotendeels af van zijn stemming. Soms moet ik me tevreden geven met slechts wat voorwaarts/neerwaarts, maar er zijn ook dagen dat we er hard tegen aan kunnen. Problemen waar we (nog) mee kampen, is zijn flexibiliteit. Hij gaat graag op links hangen en ik moet veel moeite doen om niet terug te gaan hangen. Meneer houdt er ontzettend van om met zijn hoofd omhoog te lopen. Een lange tijd heb k hem martingaal gereden, omdat het anders helemaal niet meer te doen was. Ondertussen heb ik die weer weg kunnen leggen. De aanleuning is nog niet optimaal, maar daaraan wordt gewerkt. Met name wil ik aan mijn (soms) strenge linker hand werken. Ook trek ik graag mijn hak op tijdens het drijven, hier wil ik ook aan werken. Tevens val ik soms naar voren en neig ik naar stoelzit. Verder wil ik hem nóg meer laten ontspannen, zodat zijn hoofd onder blijft, ook in de overgangen. Voor de rest sta ik open voor elk (opbouwend) commentaar. Hou daarbij in gedachten dat we van helemaal onderop gekomen zijn en dit al bijna als een overwinning voelt.Ik heb geprobeerd de foto's zoveel mogelijk in volgorde te zetten. Voordat ik begonnen ben met rijden, heb ik Gambler even gelongeerd omdat hij drie dagen eerder geënt was en hij dus twee dagen alleen aan de hand geleid kon worden. Ik kan helaas geen foto's van het los stappen erbij zetten omdat er telkens andere mensen door het beeld rijden.
1)
2)
3)
4)
5)
6)

7)
8)
9)
10)

11)
12)
Bedankt voor het kijken en laat even een berichtje achter!

Maar Gambler zier er ontspannen en tevreden uit en dat maakt de plaatjes mooi.
! Op basis van foto's (lees: momentopnames) vind ik het erg lastig om commentaar te geven, hoewel natuurlijk duidelijk is dat er meer progressie te boeken is in de functionaliteit van je zit en je hulpen. Maar daar heb je instructie voor
.. Heb je trouwens les van iemand?