Zijn wij klaar voor de B?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Zijn wij klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:56

:wave:

Urita rijdt ik nu ongeveer een half jaar en we zijn van plan om in het outdoorseizoen te gaan starten in de B.
Ik weet niet precies wat er verwacht wordt bij de B paarden. Dus ik vraag me af of we klaar zijn voor de B en
wat er nog allemaal verbeterd kan worden. De filmpjes zijn van slechte kwaliteit dat weet ik, toch hoop ik dat het geven van reacties nog mogelijk is.:o

- Benen naar achter
- Meer op het achterbeen
- Overgangen wat meer gesloten

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Alvast bedanktt. :)
ps. We zijn hard aan het trainen om zn buikje wat minder te laten worden.:P
Laatst bijgewerkt door narrator op 24-02-11 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinenGino

Re: Zijn wij klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:57

Inderdaad slechte kwaliteit filmpjes, maar wat ik zo kan zien, zijn jullie wel klaar voor de B

suc6

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:00

Ik vind het er al goed uit zien! Vergeet je niet licht te rijden in de b? :D

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:01

Ja wel klaar voor de B! :D Probeer alleen je benen niet zo ver naar voren te steken.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:05

Jammer dat de filmpjes zo onduidelijk zijn! Ik denk dat je er klaar voor bent, wat je zelf al zegt mogen je benen meer onder je bekken en nog meer werken aan je doorzitten. Galop filmpje was jammergenoeg ook kort en onduidelijk, maar wat ik ervan zag zag het er een beetje geforceerd uit, kan dat kloppen?
Zet m op! :Y)

MMMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:06

Klaar voor de B, hoor! :+
Probeer idd. niet benen ver naar voren te steken en lichtrijden ?? :+

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:09

@ Flaaf: De galop is inmiddels al verbeterd. ;) Het was inderdaad geforceerd omdat ie er nog wat moeite mee had, ze is niet heel actief gereden onder het zadel(ze is nu 6 jaar, waarvan half jaar echt actief). Daarom vind ze de balans vinden nog best moeilijk. Daar werken we ook aan.

@ _Izaa_: Het lichtrijden heb ik inderdaad niet op film, viel me zelf ook al op. hahaha

Dankjewel voor jullie reacties!:)

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:11

Ik vind ook dat jullie wel klaar zijn voor de B. Ik vond het er helaas ook wel wat geforceerd uitzien, af en toe zoekt hij/zij nog best erg z'n balans of zie ik dat verkeerd? En lichtrijden hé.
Veel succes ;)

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:12

Owh sorry je had het al getypt, nouwja zijn we het in ieder geval eens..

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:12

@ Shaartje 1991: goed gezien idd, zie mijn bericht hierboven. :)

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:09

Ziet er toch hartstikke netjes uit! +:)+ Veel plezier in de B *\o/*

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:50

Zeker B waardig hoor, gewoon gaan starten! Voordeel is dat je dan ook van jury's te horen krijgt wat er beter kan ;)
De overgangen van en naar halthouden mogen naar mijn idee iets 'sneller', je hebt nog een paar passen stap tussen
de draf - halt overgang en de halt - draf overgang. Maar dat kan natuurlijk ook de bedoeling zijn, dat weet ik niet.
En je been mag inderdaad wat meer naar achter liggen. Heel veel succes en plezier in de B, zal vast wel lukken! :D

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:39

Jullie komen met gemak een B proef door hoor. En zoals hierboven al is gezegd: in de B moet je voornamelijk lichtrijden en probeer je benen niet zo ver naar voren steken. Verder nog even goed oefenen op de overgangen (die zien er nog wel wat gespannen uit). Succes!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:41

Je geeft zelf al aan wat er beter kan, vind het er goed uitzien!
Gewoon starten! Succes!

es203

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:42

Het ziet er heel mooi uit! :)
Een tip die de andere ook al gaven is dat je je benen niet zo naar voren met steken, maar dat lukt wel om ze achter je te houden hoor ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:47

Ik vind jou ook erg onrustig met jou benen. Het lijkt of je bij iedere stap je benen aanlegt. Probeer eens het paard op eigen benen voor uit te laten lopen. Ook denk ik dat je eerst je eigen balans moet gaan vinden. Zover ik kan zien ben je door het door zitten behoorlijk met je handen onrustig, waardoor je paard een onrustige hoofd houding heeft. En wat je zelf al schreef, zijn je overgangen. Probeer meer rust te vinden in je overgangen. Bij het halt houden is voor de B nog niet zo belangrijk dat je paard 4 kant staat, maar wel belangrijk dat hij een aantal seconden stil staat. Nu sta je stil en ga je gelijk weer door.

Al met al heb ik mensen in de B veeeeel slechter zien rijden als jou. Dus denk dat je zo wie zo wel snel door je B bent hoor!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:32

je kan iig beter doorzitten dan ik !! :-) En ik heb vorig jaar ook 3 wedstrijdjes meegedaan in de B (geen winstpunten, wel heel leerzaam !)
Gewoon gaan starten !

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:37

Heb je al eens geprobeerd een B-proefje te rijden? Het moet zeker lukken, maar dan heb je voor jezelf een beetje een idee waar je aan kan werken ;)

Gloe1lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:38

Ziet er iig lekker actief uit op de foto's (ik kan de filmpjes niet kijken, langzame computer :P)

Zeker klaar voor de B, ik zou wel meer lichtrijden. Dan is het voor je paard ook makkelijker om d'r balans te vinden :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:49

het ziet er wel netjes uit alleen lijken je benen een eigen leven te leiden :P
en lijkt het op je een stoelzit hebt
gr saskia

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:46

@ Loiz: Die overgangen zijn nog niet helemaal voor elkaar inderdaad, maar het was niet altijd de bedoeling. Maar deze zullen ook beter gaan als het paard meer haar balans gaat vinden.

@ pubelia/ponylies: Me benen zijn inderdaad onrustig, dat valt me tijdens het rijden veel minder op dan dat ik het nu zie. Ga er aan werken.

@ Gloe1lamp: goede tip, van het lichtrijden wat betreft de balans. Ik ga ook het schakelen proberen te beteren omdat ze daarin soms wat onregelmatig wordt als ik te veel vraag. Dus ik ga nu met name werken aan de balans. :)

Bedankt voor de reacties. :)
& iemand tips hoe de balans kan worden getraind? Behalve op 2 teugels en 2 benen en schakelen+lichtrijden?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:12

Leuk paardje!
Ik vind het tempo wel vrij hoog liggen en zeker met doorzitten is het dan wat lastig voor je paard om zijn balans te houden.
Ik zou het tempo wat lager leggen en gewoon lekker gaan lichtrijden :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:25

haha leuk commentaar tussen het filmpje door, maar ik denk dat jullie klaar zijn voor de B. Succes!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:30

Ik denk ook dat jullie klaar zijn voor de B! En waarom niet gewoon proberen? Dan weet je in ieder geval wat je verbeterpunten zijn en wat je verder kunt verwachten! Anders start je toch eerst een BB?
Wat ik als verbeterpunt kan meegeven is dat ik de overgang galop - draf een beetje 'sloompies' vond. Probeer de draf gelijk actief te krijgen, want op het filmpje sukkelde die wat te lang door. Heel veel succes n de B!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:24

Ja joh!! Gewoon lekker starten, doe je alleen maar ervaring mee op! :D Lijkt of dat je paard rechtsachter vooral op het eerste filmpje korter loopt... Weet niet of dat normaal is of dat dat komt door de inwerking van je hand??