Na bijna 2 maanden niet gereden te kunnen hebben door een enkelblessure, had ik vandaag dan weer les op Dropshot!
Ik zat er vandaag weer voor de 5de keer op, dus het is nog wel een beetje wennen.
Van mijn enkel heb ik nog steeds last, en ik kan dus ook niet lang rijden. mijn beenhouding is nu dus ook niet optimaal

Maar vandaag ging het rijden eigenlijk best fijn!
Alleen toen drop net lekker begon te lopen, zat de geheugenkaart van de camera vol..

Dropshot en ik rijden nu Z1, en we gaan binnenkort de overstap naar het Z2 maken.
We werken nu vooral aan de oprichting en de gedragenheid, en de schouderbinnenwaarts blijft voor ons ook een moeilijke oefening.
Graag commentaar & tips, maar hou er een beetje rekening mee dat ik een tijdje niet heb gereden en nog last heb van mijn enkel

1. rustig galopje

2. snel maken in de stap om vanuit daar aan te draven

3. indraven, foto net op het verkeerde moment

4. iets opschakelen, hier wordt hij te lang

5. mag er meer doorheen

6. travers, moest hem minder schuin rijden zodat drop in hetzelfde ritme kon blijven draven

7. galop, van mijn binnenbeen af tikken. vandaar mijn spoortje

8. schouderbinnenwaarts voorbereiden

9. sb, nog niet zo'n fijn beeld

10. paar passen later, stuk fijner. mag misschien nog meer stelling & buiging, maar voor ons doen!

11. sb voorbereiden, dropshot laat mooi los

12. galop, van hand veranderen met linkerstelling
En dat al helemaal als je ook nog last van je enkel hebt.
Daar zie je losheid in de spieren en ontspanning. Ook jouw houding is vanaf daar weer anders. Je draagt je handen meer en je beenligging is vanaf daar ook goed.
)