We zijn nu al zover dat het zadel erop kan, dat ik er zo hupsakee op kan stappen en ook gewoon lekker kan gaan zitten
dat is dus al een enorme stap! en ze liet alles compleet toe! geen bijten, bokken, steigeren, gemeen doen, wat dan ook.
ze vondt het allemaal leuk goed en aardig
Laatst ging iemand me helpen, zij ging der eerst van 2 kanten even longeren met zadel en hoofdstel op.
en daarna ging ik erop.
nu is hetvolgende het probleem:
- als ik erop zit wat heel makkelijk gaat, wilt ze wel lopen, maarr......... alleen als degene die hielp haar aan een touw nog vast heeft en echt letterlijk naast haar loopt. ze is zo braaf dus ik kan makkelijk los stappen zonder longeerlijn...... maar hoe kan ik dit aanpakken?
- als de "helper" ook maar 5 stappen vooruit loopt gaat ze gelijkt prompt stilstaan
ik neem binnenkort officieel les betalend. want degene die nu helpt is gewoon iemand die ik goed ken en die er zelf ook veel ervaring mee heeft. maar dacht misschien heeft bokt ook weer wa leuke tips! als het maar aardig en onderbouwend blijft

stemhulpen moet ik idd nog goed/meer mee oefenen.... maar dat komt wel goed denk ik..