mijn knappe kanjer Don Zhivago @ priveles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

mijn knappe kanjer Don Zhivago @ priveles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 22:42

eerst even een Linkje naar mijn vorige topic ;)
[RT-HAW] Don Zhivago @ work in de sneeuwvlokjes

info over Zhiv:
naam: Don Zhivago
Don Ruto x Gribaldi
6 jaar
1.60
Niveau L2

we hebben een beetje veel tegenslagen gehad maar nu gaan we weer helemaal voor!
Na een blessure weer eindelijk aan het door trainen (zie andere topic voor meer info)

info over het rijden:- Zhiv is flegmatiek en een luie dodner eerste klas :P
We trainen erg op achterbeen gebruik, voorwaarts blijven en rechtgerichtheid.
momenteel zetten we de allerlaatste puntjes op het wijken wat momenteel erg fijn gaat.
We zijn langzaam aan begonnen aan de schouderbinnenwaarts.. dit vind hij nog wel erg moeilijk.

We hebben elke week priveles en hier kijk ik weer elke week naar uit :D (Zhiv wat minder denk ik :+ )

Commentaar is natuulijk welkom daarom plaats ik ook in HAW maar hou het aub wel een beetje netjes ;)

cap is eigen keuze

1.Afbeelding
Net na het losrijden (hier nog niet lekker ontspannen)

2.Afbeelding
slechte houding van mij, wilde net weer gaan staan ;)

3.Afbeelding
pasje wijken

4. Afbeelding
schouderbinnenwaarts

5. Afbeelding
sbw

6. Afbeelding
Galop, mooi berg op

7. Afbeelding
en.. ACTIE!! ~~}>

8. Afbeelding
lekkere speknek :~ jammer dat hij wat kantelt.

9. Afbeelding
strekken, het beentje is er, nou nog ontspannen (under construction)

10. Afbeelding
mooit actief van achter :D

Bedankt alvast voor alle racties ;)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:46

knap paard. fijne nageeflijkheid en oprichting.
Zorg dat je zelf rechtop blijft zitten. op bijna alle foto's hang je eedn beetje naar de zijkant.

foto 3 & 6 geven fijn beeld

(toch jammer dat je geen cap op hebt, sorry!)

parttwo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:48

wat een geweldig mooi paard heb je! heb je geen foto's gemaakt van het losrijden? dat zag er bij je vorige topic namelijk zo fijn uit :)
julie zijn lekker bezig:) ga zo door!

stefffb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:50

Erg mooie foto's weer.
De puntjes heb je zelf al opgenoemd.
Vind jullie, zoals in het vorige topic al gezegd, een super combinatie om te zien!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:54

leuk paard, en ziet er goed uit, ik heb het idee dat je alleen wat scheef zit op je paard, vooral op de laatste foto.
en strekken wat hij kan!! mooi hoor ziet er verder allemaal netjes uit

Kiichi

Re: mijn knappe kanjer Don Zhivago @ priveles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:58

Mooi paard, vind je houding op foto 2 niet eens zo slecht hoor! Zoals hierboven vermeld, iets meer recht zitten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:04

bedankt allemaal.
Zie indd dat ik vooral op de laatste helft foto's mn rechterschouder wat laat zakken, zal hier zeker op gaan letten, bedankt ;)

@Parttwo97:
Van het losrijden helaas niet, heb er wel 1 van het uitrijden ;)
Afbeelding

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:11

zo zo ziet er lekker uit, lekker relaxed op deze foto, maar kan ook niet anders zit gribaldi achter hehehe mijn is ook een gripje en heeft ook een lekkere dikke nek..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:13

my_precious schreef:
zo zo ziet er lekker uit, lekker relaxed op deze foto, maar kan ook niet anders zit gribaldi achter hehehe mijn is ook een gripje en heeft ook een lekkere dikke nek..

thnx..
Ja die nek is mooi om te zien.. maar als hij hem erop zit ben ik nergens, haha :P

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:15

Wat een knap paard heb jij zeg, mooie ronde body! Ik zou hem trouwens geen 1.60 schatten, maar zo vanaf de foto's toch wel iets groter, hij toont zich wel dus.

Van mij mag hij van achter nog wat meer doortreden, bijv. in de galop (foto 6) komt hij vanachter nog niet genoeg. Bij je middendraf heeft hij een mooi voorbeen, maar komt hij ook van achter te weinig mee om mooi door te sluiten. Hier kun je aan werken door veel aan de tempocontrole te werken en het achterbeen te gaan activeren.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:24

Dank je wel Jaggie.
achterbeen zijn we nog hard mee bezig, het gaat steeds beter maar het is ook zeker nog niet bevestigd genoeg. daar ben ik me wel heel goed van bewust ;)
tempo controle werken we indd ook hard aan, veel schakelen en tempo houden (hij heeft soms de neiging om in te kakken en er achter te kruipen.

Hij gaat steeds fijner lopen (zeker als ik het vergelijk met vorig jaar) we zijn heel lang bezig geweest met reactie voor mn been, doordat hij flegmatiek is vond hij dat erg lastig, dat gaat ook steeds beter en hij plakt niet meer zo. en krijgt steeds meer looplust (zeker als hij achter goed actief is)

Het leuke aan paardijden is dat je nooit uitgeleerd/getraind ben :D er is altijd wel wat aan te sleutelen!
We zijn hard aan het werk en ik merk daar wel een grote groei in, daar doe je het uiteindelijk allemaal voor :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:26

Don_Zhivago schreef:
my_precious schreef:

thnx..
Ja die nek is mooi om te zien.. maar als hij hem erop zit ben ik nergens, haha :P

nee idd dat is echt een ramp, dat heb ik ook bij die van mij hoor hij trekt me hele lichaam soms kapot heb ik het idee, heb ook echt altijd last van mijn nek, rug, schouders enz maar er komt verbetering in haha, jij hebt hem op de foto iedergeval zeker aan het lopen.
heel veel succes ermee.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:45

Thnx.
Mijn instructrice gaf als tip om op dat moment ff spinazie armen te hebben. Je handen laag en iets breder zetten en uitkijken dat je niet je hele lijf vast zet op dat moment ;)
Had het eerst ook hoor, vooral m'n nek deed dan zeer.
Dat is gelukkig niet meer.
Bedankt voor je commentaar en compliment, en jij ook succes met je paardje. ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:30

Ziet er goed uit Sharoon, en dat beentje wat leuk zeg :D Gaat helemaal goed komen :)

Puntje van kritiek omdat dat moet :') Misschien iets meer voor je kijken ipv naar beneden?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 09:08

_Kimmm schreef:
Ziet er goed uit Sharoon, en dat beentje wat leuk zeg :D Gaat helemaal goed komen :)

Puntje van kritiek omdat dat moet :') Misschien iets meer voor je kijken ipv naar beneden?

Klopt Kim, kijk indd naar beneden. Moet van m'n instructrice ook veel kijke. Of hij niet kantelt enzo.
Voor het mooie moet ik iets minder naar beneden kijken. Maar dat is vooral voor mezelf nog om te bevestigen dat hij goed loopt. Das het nadeel van geen spiegels hebben.
Zodra het bevestigd is ga ik netjes de verte in kijken ;)

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:11

Hey Punk,

Ziet er goed uit zeg! Dat voorbeentje foto 9 geweldig!
En wat een mooie grijze set *D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:35

ziet er goed uit sharoon,

komt helemaal goed, hij is zeker verander sins dat je bij ons weg ben (in positieve zin hoor)

wanneer heb je weer wedstrijd

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:56

Ziet er op zich goed uit. Heb alleen één puntje van kritiek. Bij de beide keren schouderbinnenwaarts knik je je binnenste heup in, waardoor je naar binnen gaat hangen. Is moeilijk af te leren, weet ik uit ervaring. Heb ik namelijk zelf ook last van.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:05

FriesWytske schreef:
Ziet er op zich goed uit. Heb alleen één puntje van kritiek. Bij de beide keren schouderbinnenwaarts knik je je binnenste heup in, waardoor je naar binnen gaat hangen. Is moeilijk af te leren, weet ik uit ervaring. Heb ik namelijk zelf ook last van.

Dank je. Dit zal ik zeker overleggen met m'n instructrice.
Het is pas de 2e x dat we deze oefening doen. Maar dan kan zij erop letten.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:08

Word er bij jou in de les gelet op je houding?
Ik zie je namelijk op vrij veel foto's scheef zitten. Zowel je zitbeen knobbels, je rompbalans als de druk op je beugels.
Persoonlijk vind ik het geen fijn beeld geven, maar dat zal wel te maken hebben met mijn werk (vakidioot)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:37

Ziet er goed uit! Let er wel op dat je je benen lang laat. Vooral bij het wijken en sbw trek je je hakken erg op.
Succes verder.

bjonrsnoepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:59

ziet er lekker uit, tipje: let op het uitdrukken van je hakken ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:38

Don_Zhivago schreef:
Thnx.
Mijn instructrice gaf als tip om op dat moment ff spinazie armen te hebben. Je handen laag en iets breder zetten en uitkijken dat je niet je hele lijf vast zet op dat moment ;)
Had het eerst ook hoor, vooral m'n nek deed dan zeer.
Dat is gelukkig niet meer.
Bedankt voor je commentaar en compliment, en jij ook succes met je paardje. ;)

hmz dat ga ik eens proberen dankjewel..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:50

Mooi paard! Inderdaad, wat meer ontspanning mag er wel bij.

Vwb foto 9, jouw eigen commentaar is dat het voorbeentje er wel is, maar dat er meer ontspanning moet komen. Kleine toevoeging: achterbeentje moet er ook nog bij komen ;D Als hij voor wat meer ruimte krijgt, zijn hals als balansbalk kan gebruiken en hij zijn rug gaat ontspannen dan krijgt hij de ruimte om zijn achterhand eronder te doen. Nu is het een showdraf :D

En let erop dat zijn nek het hoogste punt is. Nu zijn het de 3e/4e halsvervels, van wat ik kan zien vanaf deze foto's.. Hierdoor krijg je meer ruimte en ontspanning achter de kaak met het gevolg, een goede aangespannen bovenhalslijn en bolle rug. Daarbij zal hij lichter zijn in je hand, het lijkt me dat je best nog wat gewicht in je hand hebt? (het streven is om alleen het gewicht van de teugels in je handen te hebben, slechts een paar gram dus)

SBW kantel je te veel met je heup, hierdoor kun je hem niet te bewegingsvrijheid geven om zijn rug goed te gebruiken en dus zijn passen correct af te maken.
En let erbij op dat je de sbw in 3 of 4 sporen rijdt. Ik zie hier 5 of zelfs 6. Dat wordt bijna wijken over de hoefslag (is ook een oefening opzich, maar ik denk niet dat dat jouw doel was daar?)

Veel succes met je knappert! :D

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:53

leuk paard, let op dat je in de schouderbinnenwaarts wel lengtebuiging blijft houden, anders zet je hem alleen maar schuin en dan is het gewoon wijken op de hoefslag. Dus liever minder schuin maar wel met de juiste buiging.