Maandag 7 februari was ik uitgenodigd door P3TR4 hier op bokt, om op de jurycursus L voor te rijden. Een stalgenootje wilde wel mee om te groomen en foto’s te maken. Maandagavond vertrokken we dus met de koe in de trailer naar Bathem
we hebben onszelf in een leuk setje gestoken, want ja, als je op de foto en op filmpjes komt, moet je er goed uitzien 
Achtergrond info:
De koe op de foto’s is That’s Nitro (ja, van Nitroglycerine), een bijna 8 jarige ruin van Sambertino (met van moederskant tuigerbloed). Momenteel zijn we M1 geklasseerd (5 wintspunten), maar trainen we thuis op Z Niveau (eenvoudige wissel, vliegende wissels, arbeidspirouette vind meneer ook heel erg leuk om te doen).
Thuis lopen we steeds tegen het probleem aan dat ie niet aan het werk wil als de trekker in de hal staat :’) we trainen dus vooral het rondrijden (zowel letterlijk als figuurlijk) en zijn ruggebruik (hij wil nogal makkelijk zijn rug bij iets wegdrukken).
Officieel zou ik vanaf 28 januari stage gaan lopen in Dubai, maar dit is wegens omstandigheden vanuit het bedrijf niet doorgegaan. Ik had alleen al wel in december mijn lessen allemaal al opgezegd, dus vanaf 18 december heb ik geen les meer gehad.
Wat me nu opvalt nu ik de foto’s heb gezien, is dat mijn zit heel erg vreemd is geworden (ik had een achterophoger onder mijn zadel, maar hierdoor kon ik de middendraf niet meer uitzitten. Nu alleen het bontje, maar hierdoor krijg ik een geweldige stoelzit
). Mijn linkerarm lijdt ook een eigen leven, daar ben ik hard mee aan het trainen om dit te veranderen. Tijdens het rijden kreeg ik van de cursusleider commentaar waar ik ontzettend blij mee was
(Nitro gedroeg zich dan ook echt Keurig met de hoofdletter K!
) Ik was aan het einde van de avond dan ook meer dan tevreden toen ik voor mijn gereden proefje (L2) 222 punten van de beste man kreeg en de opmerking ‘wat rij ik wel niet met dit paard
‘
zijn beknopte commentaar ging grotendeels over het wijken (heeft Nitro nooit leuk gevonden en reed dit nooit voor een 8) en de middenstap (hij blijf nog teveel in dezelfde krul lopen). Het positieve commentaar was onder andere het halthouden en achterwaarts, overgangen naar voren en het gedragenheid en impuls van Nitro (en dat notabene na een dik uur rijden!
).Foto's:
Stap (hier zie je een beetje zijn probleem: zijn stap is zijn zwakste gang, hij stapt rechts achter korter, waardoor zijn stap niet meer zuiver is).

Uitleg

Draf

Hier gaat ie al wat dieper, maar hij tilt zijn beentjes hier wel heel mooi op!

Hier liet ik hem ietsje langer, waardoor ie van achteren wat meer moet rekken

Poging tot schouderbinnenwaarts. Hoewel dit zijn makkelijke kant is, vind ie SB nog heel erg moeilijk

Nitro zijn probleempje: Kantelen. Toch: verder geen heeeeel erg slecht beeld

Mooi moment

Dit vind ik wel een mooi beeld geven

Hier schrok ie van een vrachtwagen buiten :’)

Galop

Even belonen tussendoor (mijn zit/houding
)
Galop doorsluiten

En klaaaaaar. Hier kreeg ik mijn punten terug van mijn net gereden proefje

Als jullie meer verbeterpunten zien, dan hoor ik die erg graag. En wees vooral niet te netjes, ik ben wel wat gewend

222
).

Wat een punten!! Leuke foto's zeg!