Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als ik er buiten afkletter moet ik ook heel onhandig via een hek of weidepaal er weer op klauteren!
Heel leuk gezicht, en gelukkig werkt paardlief ook mee
Pluttersput schreef:Ik stap eigenlijk nooit af. Dit puur om het feit dat ik er liever op zit als ze aan de kletter gaat, dan dat ik er naast loopt. En daarbij moet ze van mij eigenlijk leren om door te lopen, wat we ook tegenkomen.
KBTP schreef:Ik stap niet af, puur om het feit dat ik er dan niet meer opkom!Als ik er buiten afkletter moet ik ook heel onhandig via een hek of weidepaal er weer op klauteren!

KBTP schreef:Ik stap niet af, puur om het feit dat ik er dan niet meer opkom!Als ik er buiten afkletter moet ik ook heel onhandig via een hek of weidepaal er weer op klauteren!
Och ik blijf er wel liever op zitten, want paard is anders niet te houden als je er naast loopt en dan is het nog 10 x erger
Maeve schreef:Pluttersput schreef:Ik stap eigenlijk nooit af. Dit puur om het feit dat ik er liever op zit als ze aan de kletter gaat, dan dat ik er naast loopt. En daarbij moet ze van mij eigenlijk leren om door te lopen, wat we ook tegenkomen.
Dat is meestal ook mijn instelling ja, en daardoor hebben wij(ook wel eens na 15 mislukte pogingen) de meeste enge dingen tot nu toe ook wel kunnen passeren.
Pure interesse: als jij nou een situatie tegenkomt die je gevaarlijk lijkt? Een achteruitvliegende hoef naar de betreffende rolstoel/hond, een paard dat de sloot in danst?
dus te brutaal en te weinig wild) . Beiden kwamen veilig en rustig uit het hek. Dus goede keuze geweest.
Malenka schreef:Ik zou ook afstappen. De situatie moet zo veilig mogelijk zijn voor alle betrokken partijen. In dit geval wist je dat het paard rustig zou blijven als jij af zou stappen. Daardoor bleef de situatie dus veilig. Deze meneer had niet aan de kant kunnen springen in het geval jouw paard in paniek had geraakt.
Daarnaast zal een kuddeleider altijd tussen de kudde en het mogelijke gevaar gaan lopen. Ook vanuit dat oogpunt heb je dus goed gehandeld. Je geeft zo veel meer vertrouwen.