Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

linsim26 schreef:ja een instructrice is inderdaad wel iets wat ik zoek alleen na de laatste ervaring met een meisje wat me wilde helpen door 2 halstertouwen aan mn paard te knopen zodat mijn paard haar rug beter gaat gebruiken..ben ik wat voorzichtiger met wie ik om hulp vraag.
verder ja.. misschien een grappige topictitel zal best maar ik wist ook even niet hoe ik het onder woorden moest brengen.
als ik dit verder allemaal nalees denk ik dat JPS er het dichtst bij zit.
dat het probleem misschien meer aan mij ligt dan aan het paard.
want ik ben zeker niet 100% ontspannen met het rijden in de bak.
ik ben alleen al heel blij dat ik zover met haar ben gekomen en nu die kleine probleempjes lossen we ook wel weer op!
? JPS schreef:Met je zit, suzz14
JPS schreef:Dank je, linsim26.. toch wil ik nog iets toevoegen.
Je paard is nog jong en nog niet zo lang onder het zadel waardoor ze ook balans zal missen. Het lopen over vier benen in horizontaal evenwicht is nog in ontwikkeling. Wanneer je paard in de teugels hangt, loopt ze teveel op de voorhand. Geef haar ook de tijd om dmv oefeningen sterker in de achterhand te worden en zorg idd voor goede instructie, dat is geen overbodige luxe.
ehm neej mijn paard is niet jong..ze is 14 jaar oud. alleen altijd fokmerrie geweest en de vorige eigenaren hadden wat problemen haar zadelmak te krijgen. dan heb je wel weer gelijk dat haar achterhand miss wat extra training kan gebruiken.linsim26 schreef:ja een instructrice is inderdaad wel iets wat ik zoek alleen na de laatste ervaring met een meisje wat me wilde helpen door 2 halstertouwen aan mn paard te knopen zodat mijn paard haar rug beter gaat gebruiken..ben ik wat voorzichtiger met wie ik om hulp vraag.
verder ja.. misschien een grappige topictitel zal best maar ik wist ook even niet hoe ik het onder woorden moest brengen.
als ik dit verder allemaal nalees denk ik dat JPS er het dichtst bij zit.
dat het probleem misschien meer aan mij ligt dan aan het paard.
want ik ben zeker niet 100% ontspannen met het rijden in de bak.
ik ben alleen al heel blij dat ik zover met haar ben gekomen en nu die kleine probleempjes lossen we ook wel weer op!