Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Air schreef:Rhodos schreef:Ik ken dit wel in draf, hiermee kan je goed controleren hoe het met je balans gesteld is. Misschien werkt het in galop wel precies hetzelfde.
Alleen is het dan andersom(2x staan).
. (had het niet helemaal goed gelezen)
! Mischien is het om op die manier beter de beweging en het ritme van het paard te volgen, zodat wanneer het paard de sprong neemt je precies op het goede tijdstip gaat staan in je beugels. Anders is het maar gokken wanneer je ongeveer moet gaan lichtrijden. Mischien heb ik het fout, maar het was me ook opgevallen ja en ik denk dat dit het is.

francescalex schreef:Ik geloof dat ik er inmiddels achter ben. Via via en de zogenaamde Tam Tam.
Men doet dit om in het ritme te komen voor de sprong. Daarnaast probeert met de rug van het paard te ontlasten en hem te ontspannen.
Dat zei ik ook! Nog een iemand en dan is het scheepsrecht! Haha
amziss schreef:Ik gok maar wat, maar ik denk dat ik het mischien weet! Mischien is het om op die manier beter de beweging en het ritme van het paard te volgen, zodat wanneer het paard de sprong neemt je precies op het goede tijdstip gaat staan in je beugels. Anders is het maar gokken wanneer je ongeveer in de verlichte zit gaat. Mischien heb ik het fout, maar het was me ook opgevallen ja en ik denk dat dit het is.