Ik heb sinds drie weken dit nieuwe paard op stal, en ben erg over haar te spreken. Het is een nu net 4 jarige (2007) merrie van de hengst Tenerife VDL x Indoctro x Nimmerdor x Notaris. Ik weet niet veel over haar verleden, ze komt rechtstreeks uit de handel, dus dat is wel jammer. De aanleuning was in het begin erg onrustig, maar is al erg verbeterd, en al redelijk stabiel.. Rechtsom is ze minder buigzaam dan linksom, maar ook hier zit al verbetering in. Dit zijn de eerste rijfoto's die ik van haar heb, dus er is nog geen vergelijk materiaal, maar ze gaat echt met sprongen voor uit.
Ben afgelopen week ook al op oefenparcours met haar geweest, ook hierin is ze erg nuchter, en pakt alles werkwillig aan.
Over 3 weken staat ze opgegeven voor een 4 jarigen springrubriek. Ben zelf ook erg benieuwd hoe dat gaat haha.
Mijn eigen kritiekpunten:
*Heb de neiging te veel naar voren te vallen.
*Mn onderbenen gaan soms ook een beetje op de wandel, zouden meer naar voren en stiller moeten blijven.
*Handen rechtop/hakken omlaag.
*Meer van achter naar voren rijden.

Deze foto is in het begin genomen, en hier is ze nog een beetje fris/bommerig, ze bokt ook nog wel regelmatig tussendoor, gewoon uit frisheid/vrolijkheid..

Hier komt zij de diep in de aanleuning, en ik duik met dr mee naar voren.. Niet zo'n fijn beeld geeft dat..

Opzich nog wel iets te diep, toch vind ik het wel een ontspannen beeld geven..

Zo lijkt er meer druk op te zitten dan ik heb gevoeld, wel mooi nekkie..

Recht op blijven zitten!!!

Galopmomentje.. Handen mogen ook wel wat hoger volgens mij!

Leuk plaatje!

..

Ontspannend beeld..

Even stappen.

Rechter galopje..

Braaaaaaf lievie!!! haha
Nouu ik ben benieuwd wat Bokt van haar vind!!
) maar laat maar lopen. Geeft niet joh dan gaat 'ie maar hard. Als je 'm maar bezig houd zodat 'ie niet aan bokken etc. kan denken komt dat vanzelf goed.
Volgens mij is het wel een pittige tante of niet? Kan ook goed door de leeftijd komen.

?