Arabier zanzouru@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

Arabier zanzouru@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:13

heeey,
dit topic gaat over zanzouru mijn verzorgpaard, ik was vandaag aan het oefenen voor mijn brevet en ik heb er wat foto's van .
Zanzouru is net een paard, maar ik weet niet meer pricies hoe groot .
hij is een 10 jarige ruin .
Dressuur kan hy redelijk goed, en springen ook redelijk .
Hij is ook heeel lief <3
punten waar ik moet aan werken ;
* mijn handen rechtop houden
*voeten meer naar binnen¨
*soms zijn mijn teugels te los en soms mss ook te strak . (soms te los omdat hy zacht in zijn mond is, te hard valt niet zó vaak voor )
de foto's staan niet in volgorde ;s

Afbeelding

Afbeelding
Een beetje loslopen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kan het nog hoger ? :)

Afbeelding

Afbeelding
Een beetje bewogen ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij is mijn beste vriend <3

ik heb graag tips en commentaar maar hou het vriendelijk en bijt niet a.u.b !
:j
Laatst bijgewerkt door ambeeeer op 05-02-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:16

Wat een leuk diertje en jullie hebben er samen plezier in ;) .

Je zit erg in een stoelzit, je beugels kunnen wel gaatje langer, ook al ga je springen, zit nu erg kort.
Je binnenhand is op sommige foto's wat streng. Je teugels gaf jezelf al aan.
Houd hem lekker zacht in zijn mondje ;) .
Heb je les met hem, anders zou ik lekker lesje pakken. Lekker aan de ontspanning en lengtebuiging werken ;) .
Arabieren zijn heel fijne paardjes om mee te werken en heel puur en eerlijk.

Je hoofdstel zit beetje raar, keelriem te strak en neusriem te laag.
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 05-02-11 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:16

Leuke pony ;) Maar volgens mij zit je hoofdstel niet helemaal zoals het hoort. Die neusriem zit wel erg laag. Verder vind ik het soms wat gespannen er uit zien. Probeer hem lekker te laten ontspannen. Succes met je paardje

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:19

Heel leuk paardje, lekker vies dus zo te zien staat ie buiten, das top.

Het rijden vind ik er minder top uit zien. Ik ben geen topruiter maar ik zou je in elk geval zeer dringend willen adviseren om wat aan je hoofdstel te doen. Je neusriem zit voor geen potje zo en dat is heel erg vervelend voor je pony. Dat ding mag wel 5 gaten omhoog (op je bakstuk dus).

Let met rijden op je binnenhand, die is op een deel van de foto's nogal streng. Probeer als je stuurt je hand niet naar je toe te halen maar opzij te doen. Heb je ook les? Het ziet er wel uit of je erg je best doet en hem goed probeert te rijden, dus top daarvoor :)

Oja, tel je foto's nog even snel, je mag er max 15 plaatsen en volgens mij (but correct me if i'm wrong) zit je erover heen. Zou jammer zijn als je topic daarom dicht gaat.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:20

Ten eerste: je hebt veel te veel foto's, mogen er max. 15 zijn, de rest moet inn link.
Ten tweede: Je mag je neus riem wel wat hoger doen, zo heeft ie geen functie en heeft je paard er alleen maar last van. @ gaatjes hoger scheeld al heel wat ;)

Verder, leuke foto's. Probeer wel om je handen te denken het lijkt soms net of je ze vast zet op je bovenbenen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:20

Wat een knap paardje!
De neusriem moet een stukje hoger en hij moet wat meer begrenst in de hoeken. Als je meer contact met de mond houdt en binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel zal dat beter lukken.(en les/oefenen)
Zo te zien heb je verder een zachte hand en dat is super! *\o/* (op maneges zie ik steeds meer van die gemene meisjes die het arme manegepaardje als een robot behandelen :o )

Wat is zijn afstamming? Ik kan het niet vinden onder Zanzouru op allbreed pedigree!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:22

Leuke pony heb je daar :)

Je neusriem zit veels te laag.. hij gaat wondjes krijgen van het bit als je die niet omhoog doet. De eerste foto's vroeg ik me af wat je aan het doen was, daarna zien ze er veel beter uit :)

Het lijkt me een hele fijne (en vooral lieve) pony om mee te werken! Heb je ook les? Denk dat je veel van hem kunt leren met goede begeleiding!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:28

ik zal mijn beugels in het vervolg eens langer proberen, en ik ga met hem ijn a-brevet doen en daarvoor gaan we op de manege samen oefenen, maar voor de rest , les met hem zal niet zo goed gaan want de eigenaar heeft geen tijd om ons elke week weg te voeren ;(
idd , het de neusriem zit laag maar hij kon niet korter, het is de 1ste keer dat ik met dat hoofdstel rijd omdat dit van de eigenaar is en dat van mij had ik niet mee , maar jullie hebben gelijk :)
dat van die foto's , ik zal er weg doen :P
en ik weet niet wat zijn afstamming is , ik zal het eens vragen :)

bedankt voor de tips iedereen !

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:31

Het meeste is al gezegd geweest, wat je wel best kan doen bij sprongen is gewoon een balk op de grond leggen. Paarden kijken altijd naar de onderkant van een sprong, dan is het voor hen veel gemakkelijker. :)

Ik vind wel dat hij er een beetje schriel uitziet...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:31

Amber, een instructeur komt ook aan huis ;) .
Je hoeft niet perse naar een manege toe.
Kijk maar eens op bokt en dan kom je vanzelf goede instructeur/trice tegen die naar jou toekomt voor lesje en is niet zo duur.
Bijna iedereen van ons met een eigen of verzorgpaardje heeft zo les ( behalve die op manege staan ).

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:51

scheepie schreef:
Amber, een instructeur komt ook aan huis ;) .
Je hoeft niet perse naar een manege toe.
Kijk maar eens op bokt en dan kom je vanzelf goede instructeur/trice tegen die naar jou toekomt voor lesje en is niet zo duur.
Bijna iedereen van ons met een eigen of verzorgpaardje heeft zo les ( behalve die op manege staan ).

nog niet aan gedacht igg :) zal eens rondkijken :j

maaikedewit

Re: Arabier zanzouru@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:39

Ik vind dat je benen wel iets meer naar achter kunnen, je beugels een paar gaten langer en je neusriem hoger. probeer minder met je binnenhand te rijden.
succes

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:21

Hoi,

Je neusriem zit te laag en ik vind je keelriem ook te strak. Zo kan hij nooit lekker inbuigen.
Wel een leuke pony! Schattig koppie :P

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:44

Zit het zadel ook niet een stukje te ver naar voren?
Kan t ook mis hebben hoor, maar zo oogt het vind ik.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:48

Leuke pony.. Neusriem is al genoemd, maar ik stoor me vooral erg aan hoe de pony loopt. Hij drukt de rug heel erg weg, en lijkt er last van te hebben.. Ik denk dat het beter is te zoeken naar een dressuur instructeur, die jou en het paard leert goed over de rug te lopen. Van achter naar voren, in balans.. :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:34

Leuk paardje hoor! Inderdaad dat hoofdstel moet je even goed nakijken.
Zorg dat je zelf lekker ontspannen zit en zorgt dat je eigen houding lekker ontspannen is. Als jij je handen vast zet breng je spanning over en daar word je paard ook gespannen van. Let ook op je kapstok voeten, is heel lastig om af te leren ik weet het heb dr zelf ook last van. Ik neem zelf een bepaald punt in de bak waar ik elk rondje weer even op me houding let en zo leer je het vanzelf wel.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 19:11

Bedankt voor de tips iedereen , ik zal er op letten :)

Inees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:25

jumpiewumpie schreef:
Het meeste is al gezegd geweest, wat je wel best kan doen bij sprongen is gewoon een balk op de grond leggen. Paarden kijken altijd naar de onderkant van een sprong, dan is het voor hen veel gemakkelijker. :)

Ik vind wel dat hij er een beetje schriel uitziet...

We weten het maar, hij was een beetje bang als er een balk voor de sprong lag. Dus hebben we hem maar weggedaan. :D

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:12

Ik zou zijn rug toch echt even laten nakijken als ik jou was.
Hij drukt zijn rug ongelooflijk weg en draagt zijn hoofd heel hoog.
Dus hem even laten behandelen door een osteopaat lijkt me geen overbodige luxe :j
Daarna, net zoals Sodeletuut zegt, een goede instructeur zoeken en hem echt over de rug laten lopen.
Veel succes verder!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:34

Het hoofdstel is al gezegd. Daar sluit ik mij bij aan. Daarnaast vind ik dat je zadel wat naar achteren mag.
Ook vind ik je pony behoorlijk mager. Te dik is niet goed maar dit is wel erg schraal.

Ik zou inderdaad ook les nemen als ik jou was. zoals meerderen zeggen

Ik vind jullie wel een hele leuke combinatie en ik denk dat je daar een super lieve pony aan hebt.
Veel plezier nog met de pony!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:58

Jullie zijn een lieve combinatie!
Ik ben het eens met het commentaar over het hoofdstel, de grondbalk en dat je pony ietwat mager is.
Denk er aan om je handen naar voren te doen en dan je teugels wat korter. Dan krijg je een veel fijnere verbinding :)

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:48

Wat een leuke combi!

Over het hoofdstel is inmiddels al zoveel gezegd, dat weet je nu wel ;) Doe je beugels maar iets langer, ook al voelt dat wat wiebelig in het begin. Dan zit je beter op je billen en liggen je benen mooi lang naar beneden. Met springen is dat natuurlijk niet handig, maar voor de rest wel veel beter hoor! Daarna ga je oefenen met je handen. Netjes je teugels op maat houden (geen boogjes, maar ook niet in z'n mond trekken) en steeds net voelen wat hij doet. Misschien moet je met de kou handschoentjes aan doen, zodat je geen hele koude handen krijgt. Dan kun je het niet meer zo goed voelen.

Daarna ga je lekker oefenen om hem netjes aan je been te krijgen: draf als jij het zegt, terug in stap als jij het zegt. Als je benen op de goede plek liggen, zal dat ook beter gaan. Dan worden jullie een nog leukere combi!!!

Ohja, en les is heel handig! Ik zou eens gaan kijken of je af en toe les kunt krijgen met deze pony!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:01

ambeeeer schreef:
ik zal mijn beugels in het vervolg eens langer proberen, en ik ga met hem ijn a-brevet doen en daarvoor gaan we op de manege samen oefenen, maar voor de rest , les met hem zal niet zo goed gaan want de eigenaar heeft geen tijd om ons elke week weg te voeren ;(
idd , het de neusriem zit laag maar hij kon niet korter, het is de 1ste keer dat ik met dat hoofdstel rijd omdat dit van de eigenaar is en dat van mij had ik niet mee , maar jullie hebben gelijk :)
dat van die foto's , ik zal er weg doen :P
en ik weet niet wat zijn afstamming is , ik zal het eens vragen :)

bedankt voor de tips iedereen !

\

voor het hoofdstel zit het nu niet fijn bij het paard of te groot hoofdstel gekocht dan maar dan moet je gewoon een paar gaatjes bij maken!

Passieli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:02

Leuk paardje! :D
Je neusriem zit inderdaat niet goed, zoals al gezegt.
Probeer te werken aan de onspanning, een lesje zou helpen!
En bij het springen mag je wel wat meer verbinding hebben.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:50

saarie schreef:
Heel leuk paardje, lekker vies dus zo te zien staat ie buiten, das top.

Het rijden vind ik er minder top uit zien. Ik ben geen topruiter maar ik zou je in elk geval zeer dringend willen adviseren om wat aan je hoofdstel te doen. Je neusriem zit voor geen potje zo en dat is heel erg vervelend voor je pony. Dat ding mag wel 5 gaten omhoog (op je bakstuk dus).

Let met rijden op je binnenhand, die is op een deel van de foto's nogal streng. Probeer als je stuurt je hand niet naar je toe te halen maar opzij te doen. Heb je ook les? Het ziet er wel uit of je erg je best doet en hem goed probeert te rijden, dus top daarvoor :)

Oja, tel je foto's nog even snel, je mag er max 15 plaatsen en volgens mij (but correct me if i'm wrong) zit je erover heen. Zou jammer zijn als je topic daarom dicht gaat.

:n Helemaal niet zo top...Natuurlijk is het goed als je paardje lekker buiten staat, maar vóór het rijden mag je best een ebetje aandacht besteden aan de verzorging. Natuurlijk is een beetje vies niet erg, maar probeer wel om het vuil bij de singel etc. weg te halen ;) Want anders gaat dat schuren.

Verder denk ik dat het meeste al gezegd is ;)