Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij joligheid, wat jij denkt, zou ik persoonlijk gewoon terugnemen en opnieuw de hulpen voor aanspringen geven, krijg je weer een bokje, weer rustig terugnemen en opnieuw in galop zetten, en bij correct aanspringen zonder bokje positief belonen.. WildWings schreef:Even kijken waar het probleem vandaan komt. Kan zijn dat je eigen hulpen niet helemaal duidelijk zijn (wat vindt je instructrice wat dat betreft?), kan zijn dat het een joligheidsbokje is, kan zijn dat hij/zij nog lastig de balans kan vinden, kan gewoon verkeerd aangeleerd zijn, kan pijn/slecht zadel zijn, eeeetcetera. Dat valt lastig te zeggen zoBij joligheid, wat jij denkt, zou ik persoonlijk gewoon terugnemen en opnieuw de hulpen voor aanspringen geven, krijg je weer een bokje, weer rustig terugnemen en opnieuw in galop zetten, en bij correct aanspringen zonder bokje positief belonen..
!

succes!!!
... Ik zou hem ook niet na het bokje meteen erug nemen, maar eerder een paard seconden galoperen dan weer terugnemen in draf en dan meteen weer aangaloperen. Zodat het paard vanzelf er een beetje moe van word dat gebok elke keer. Bokt het paard niet belonen, bokt hij niet ? > belonen.