om te beginnen zal ik je eerst wat over ons vertellen !
Roosje
- merrie van 18 lentes jong ( ook al schat iedereen ze 6 )
- heeft de eerste 15 jaar van haar leven op de wei gestaan , pas vanaf mei vorig jaar echt opgepakt
- v. pavarotti van de helle
- 1m73
Roosje is een erg groot en sterk paard, ze springt erg graag en raced dan ook op de sprong af. Dit is in de voorbije maanden wel veel verbeterd!
zo zijn we geevolueerd van een parcours met een race tijd waar iedereen klaar stond om over het hek te springen om mij op te vangen naar een net parcours , waarin ik haar tempo veel beter kan controleren. Het enige probleem was dat ze altijd van meters te vroeg afzette , dat is nu ook al gebeterd , maar soms hervallen we toch nog terug in onze oude gewoontes...
werkpuntjes :
-zoals al eerder vermeld meer tempo en passen controle zodat ik ze volledig op mijn been kan rijden
- ik duw erg vaak met mijn zit , daardoor wordt ze soms ook zo heet
- niet voor roos springen ( vaak rede dat ze te vroeg afzet )
- en als laatste , mijn aandacht erbij houden... ze valt op het filmpje voor sprong 1 in draf aangezien ik in de veronderstelling was dat ze toch
weer op haar hoog tempo ging gaan had ik mijn aandacht er dus niet bij...
en als laatste , deze zomer ga ik het L starten ( bij ons 1.10 ) denken jullie dat dit een goed idee is?
we krijgen graag commentaar en handige tips die onderbouwd zijn!!
na deze proef en die in de namiddag ( beiden foutloos & in een goede tijd) staan we eerstes in de slectie lijst voor het provinciaal kampioenschap
ze is 1 brok energie !